• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

آیا خوردن ترشی باعث لک صورت می شود؟

آیا خوردن ترشی باعث لک صورت می شود؟ آیا با خوردن ترشی دچار آسیب های پوستی می شویم؟

در دنیای گسترده مواد غذایی، برخی از خوراکی ها سبب شادابی و سلامت پوست شده و برخی دیگر تاثیرات مخربی بر پوست می گذارند. گاها مواد غذایی هستند که با تغییر در رنگدانه ملانین( رنگدانه پوست)، در میزان آن اختلال ایجاد کرده و سبب لک صورت می گردد. به گفته افراد ترشی یکی از همین دسته مواد خوراکی است.

برای اینکه بدانیم خوردن ترشی باعث لک صورت می شود و یا خیر، با ما در کلینیک پوست و مو مدرن که ارائه دهنده خدمات پوست و مو به شکل گسترده است و تمامی امور زیبایی از قبیل: کاشت مو، بوتاکس، تزریق مزوژل، مزوتراپی و …. را انجام می دهد، همراه باشید تا در رابطه با این مساله با شما عزیزان صحبت کنیم.

لک صورت چیست؟

لک صورت که با نام بیماری ویتیلیگو شناخته می شود، بدلیل اختلال در عملکرد ملانین پوست ایجاد شده که در واقع یک نوع بیماری خود ایمنی است. بیماری خود ایمنی به معنای آن است که سیستم ایمنی بدن علیه سلول های خودی واکنش نشان داده و سبب لک و پیس بر روی پوست می شود.

در گذشته افراد معتقد بودند که با خوردن ترشی و یا ماهی با کشمش لک بر روی پوست صورت ایجاد می شود ولی دلایل ایجاد آن را برخی خرافات و شکل توهمی آن می دانستند. افرادی که دارای لک بر روی صورت خود بودند در گذشته آن را نوعی جذام می دانستند در صورتی که با عملکردهای بدنی افراد و تعادل مواد اسیدی بدن اطلاعی نداشتند.

امروزه رواج علم پزشکی سبب شده تا دلیل ایجاد و عوامل موثر بر بیماری ویتیلیگو شناخته شود. به طور کلی علت ایجاد لک صورت شناخته نشده است اما تئوری مطرح بوده که بر طبق آن، بدن افراد پادتن هایی تولید کرده که خودشان ملانین های بدن را تخریب می کنند. مصرف خوراکی های نامناسب یکی از مهمترین دلایل ایجاد لک صورت محسوب می گردد. طبیعتا مصرف خوراکی های نامناسب با یکدیگر بر روی هر بدنی تاثیرات مخصوص به خود را دارد.

بیشتر بخوانید:چه مواد غذایی باعث لک صورت میشوند؟

ترشی و خاصیت اسیدی ایجاد لک

ترشی خاصیت اسیدی داشته و میزان PH بدن را بالا می برد، مصرف بیش از حد مواد سرکه ای و اسیدی، PH بدن را افزایش داده و سبب ایجاد لک صورت می شود. اختلال در عملکرد شیمیایی بدن، ملانین و دیگر رنگ دانه های پوست را از حالت تعادل خارج کرده و به عبارتی قسمت هایی از پوست صورت، فاقد ملانین و رنگ دانه شده و لک صورت شیوع پیدا می کند.

لک صورت که نوع التهاب پوستی نیز نامیده می شود، ممکن است در نواحی مختلف صورت و یا حتی به صورت قرینه در صورت ایجاد گردد. این اختلال پوستی ممکن است در هر سنی رخ دهد و یا در برخی از افراد به صورت ژنتیکی این نقص پوستی ایجاد می گردد.

روند پیشرفت لک صورت ممکن است در برخی از افراد ثابت بوده و در برخی دیگر روز به روز ناحیه های دیگر بدن را نیز درگیر کند. لک صورت هیچ گونه عوارض داخلی را برای بدن فراهم نکرده  تنها فرد را از لحاظ روحی آشفته می کند.

افرادی که دارای لک صورت هستند، شدیدا باید از نور مستقیم آفتاب جلوگیری کرده زیرا پوست فاقد رنگ دانه آن ها، حساس تر از قبل بوده و دچار آفتاب سوختگی می شوند. افرادی که دچار لک صورت هستند، اعتماد به نفس کمی در تعاملات اجتماعی خود داشته و به نوعی جزء افراد درون گرا محسوب می شوند.

آیا ترشی باعث لک صورت می شود؟

همان طور که گفتیم مصرف خوراکی های نامتناسب سبب بهم ریختگی هورمون های بدنی و سطح PH بدن فرد می گردد. هر چند که نوع سازگاری مواد خوراکی با یکدیگر رابطه مستقیمی با فرم بدنی فرد نیز دارد ولی هنوز به طور قطع ثابت نشده که در همه افراد خوردن ترشی باعث لک صورت می شود. به طور کلی استرس و عفونت های شدید پوستی تاثیر بیشتری بر روی میزان PH پوست نسبت به مصرف ترشیجات دارد.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن تمامی که در خصوص مصرف ترشی و ایجاد لک صورت برای شما عزیزان مطرح کردیم، توصیه می کنیم که اگر نگران لک شدن صورت خود با مصرف این خوراکی هستید، از مصرف آن اجتناب کنید تا هم نگران لک شدن پوست صورت خود نباشید و هم از آسیب هایی که ترشی به سایر بخش های بدن می زند در امان باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار