• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

آلوئه ورا و پوست خشک

آیا از خواص گیاه آلوئه ورا مطلع هستید؟ آیا می دانید آلوئه ورا برای پوست چه مزیت هایی به همراه دارد؟ از رابطه  آلوئه ورا و پوست خشک چه می دانید؟

گیاه آلوئه ورا که نام دیگر آن صبر زرد است یک گیاه گرمسیری و متعلق به مناطق گرم و خشک است که خاصیت های دارویی بسیار زیادی به همراه دارد و خواص دارویی موجود در آن به حدی است که آن را در گروه گیاهان سحر آمیز قرار داده اند.

برگ گیاه آلوئه ورا در برگیرنده یک ماده ژلاتینی است که این ماده برای درمان بسیاری از مشکلات پوست و مو مناسب است و نه تنها از ژل موجود در این گیاه برای تهیه محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود، بلکه امروزه این گیاه کاربرد های دیگری نیز برای بهبود بخشیدن به پوست و مو دارد.

این مقاله توسط کلینیک مدرن تهیه شده است که خدماتی از قبیل کاشت مو ،کاشت ابرو و تزریق بوتاکس انجام می دهد.

علت خشک شدن پوست چیست؟

پوست خشک مساله ای است که بسیاری از افراد از آن رنج می برند و با آن مواجه هستند.

به طور کلی دلایل مختلفی باعث می شوند که پوست خشک شود و مهم ترین عاملی که باعث خشک شدن پوست می شود، عدم وجود رطوبت کافی در پوست است.

برای درمان پوست خشک و برطرف کردن خشکی پوست می توان از روش های مختلفی استفاده کرد و رطوبت رسانی به پوست خشک را انجام داد. یکی از مهم ترین راهکارها برای درمان پوست خشک استفاده از گیاه آلوئه ورا است که در ادامه بیشتر در این رابطه به شما توضیح خواهیم داد.

آلوئه ورا و پوست خشک

آلوئه ‌ورا با توجه به خواصی که دارد برای پوست خشک و تقویت پوست خشک بسیار مناسب است و از آن می توان برای آبرسانی به پوست خشک استفاده کرد زیرا ژل موجود در گیاه آلوئه ورا به گونه است که از هدر رفتن رطوبت موجود در پوست جلوگیری می کند و مانع از خشک شدن پوست می شود.

با این وجود اگر خشکی پوست خود خصوصا در طول مدت زمستان رنج می برید، حتما ژل آلوئه ورا را استفاده کنید و به تقویت و شادابی پوست خود کمک کنید.

این مساله را نیز به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از آلوئه ورا برای درمان خشکی پوست می توانید از مزایای دیگر آن نیز برای پوست خود بهره مند شوید.

انواع ماسک آلوئه ورا برای پوست خشک

برای استفاده از آلوئه ورا در خصوص برطرف کردن خشکی پوست می توان از ژل آلوئه ‌ورا به تنهایی استفاده کرد و ژل آن را بر روی تمامی قسمت های پوست صورت قرار داد و پس از مدت ده الی بیست دقیقه آن را آبکشی نمود.

اما برای اینکه تاثیرات حاصل از ژل آلوئه ورا افزایش پیدا کند، می توان آن را با ترکیبات ذکر شده در قسمت زیر ترکیب نمود و مورد استفاده قرار داد.

ماسک آلوئه ورا و روغن زیتون

یکی از ماسک های مفید آلوئه ورا در خصوص درمان پوست خشک، ماسک آلوئه ورا و روغن زیتون است. برای تهیه این ماسک باید کمی ژل آلوئه ورا را با روغن زیتون و شکر قهوه ای ترکیب کنید و سپس صورت خود را به خوبی بشویید و ماسک را بر روی پوست خود بزنید.

بعد از گذشت مدت زمان ده دقیقه میتوانید پوست خود را بشویید و آن را آبکشی کنید.

ماسک آلوئه ورا و شیر

از دیگر ماسک های مفید آلوئه ورا برای پوست خشک می توان به ماسک آلوئه ورا و شیر اشاره کرد.

برای تهیه این ماسک باید آلوئه ورا را با دو قاشق شیر مخلوط کرد و سپس ماسک را به مدت ده دقیقه بر روی صورت گذاشت. این ماسک می تواند شادابی و لطافت پوست شما را افزایش دهد و خشکی پوست را برطرف کند.

سخن پایانی

هموطنان عزیز با در نظر گرفتن مطالبی که در خصوص  آلوئه ‌ورا و پوست خشک برای شما عزیزان شرح دادیم، به شما توصیه میکنیم که حتما برای برطرف شدن خشکی پوست خود حتما از ماسک های ذکر شده استفاده کنید و به درمان پوست خود بپردازید.

این مطلب توسط کلینیک زیبایی مدرن برای شما عزیزان آماده شده بود که این کلینیک ارائه دهنده خدمات مختلف پوست و مو است و با مراجعه به آن می توانید از تمامی امور زیبایی پوست و مو مانند: کاشت مو، تزریق بوتاکس، کاشت ابرو طبیعی و … بهره مند گردید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار