• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

چگونه از موهای کاشته شده مراقبت کنیم

چگونه از موهای کاشته شده مراقبت کنیم : وقتی که بیمار عمل جراحی یا سرپای انجام میدهد باید برای بهبودی و داشتن نتیجه ی بهتر مراقبت هایی را انجام دهد .این قانون شامل کاشت مو هم می شود برای داشتن نتیجه ی بهتر بعداز کاشت مو باید به مواردی از قبیل تغذیه نحوه ی دوش گرفتن حمام کردن بعد از کاشت شستن سر و رابطه ی زناشویی وداروهای تقویتی بعد از کاشت وحتی بعد از کاشت مو چه پیز هایی را باید بخوریم توضیح داده ایم

بعد از کاشت مو چه مواردی را باید رعایت کنیم

برای اینکه تورم نداشته باشد :برای اینکه در ناحیه پیشانی سر تورم نداشته باشد باید بعد از کاشت در شب اول روی ان یخ گذاشت .ولی اگر سینوزیت دارید نباید این کار را انجام دهید .اگر میخواهید درست این کار را انجام بدهید باید در هر ساعت 20 دقیقه روی ان یخ بگذارید .و در هر بار که این کار را انجام می دهید باید حتما یک دقیقا یخ را روی سر خود بگذارید

بعد از کاشت مو نحوه ی استراحت و نحوه ی خوابیدن :در روز باید بعد از کاشت مو استراحت کامل داشته باشید و زیر سر خود باید دو تا بالش قرار دهید برای خوابیدن درست طوری که زاویه ی 30 درجه با سر ایجاد کند .باید جوری که شکم و سینه بالا باشد و به طور طاق باز بخوابید .یا اگر نتوانستیئد به این صورت بخوابید به پهلو ی راست یا چپ بخوابید .برای درمان و رشد مو ها خواب کافی مهم است .

چگونه از موهای کاشته شده مراقبت کنیم : چگونه چپانسمان خود را باز کنیم :برای باز کردن پانسمان باید به کلینیک خانه سفید مراجعه کنید ولی اگر نمیتوانید در انجا بمانید بهتر است که طبق دستوری که گفته شده عمل کنید در ابتدا باید کلاهی که به صورت توری هست را که به ان سرجی فیکس گفته می شود بردارید.سپس قسمتی که بین موهای کاشته شده و برداشت هست را قیچی کنید و پانسمان ان ناحیه را بردارید .در ناحیه ی کاشت لایه های بالای را به ارامی برداشته و به لایه های زیرین اب بزنید و باستید تا پانسمان کاملا خیس شود .و بعد از مدت 15 دقیقه پانسمان را بردارید از روی ناحیه کاشت .

بعد از کاشت مو نحوه ی تغذیه به چه صورتی باشد :بعد از صبحانه مصرف ویتامین بعد از کاشت مو حتما باید انجام شود .مایعات و میوه های که دارای ویتامین سی هستند مثل اناناس و پرتغال را حتما باید مصرف کنید .

نحوه ی مصرف دارو بعد از کاشت مو:مصرف همیشگی قرص زینک و طبق دستور پزشک مصرف سفالکسیلین هر 6 ساعت یک بار .

ورزش مصرف دخانیات و شستشو

با یک اسپری سرم نمکی روی قسمت های که کاشته شده اسپری کنید وقتی که پانسمان را باز کردید تا دو روز بعد از کاشت .باید این کار را هر چند ساعت یک بار انجام دهید ولی برای خواب این کار را نباید انجام دهید .به وسیله ی یک اسفنج که با شامپوی مخصوص کاشت مو کفی شده بر روی قسمت های کاشته شده ضربه بزنید به صورت عمودی روزی دو بار ولی نباید اسفنج را فشار دهید .این را بدانید که این حرکت شستشو نباید به صورت ماساژیا حرکت های چرخشی باشد و همچنین نباید دوش مستقیم بگیرید .این کار را باید به مئت دو هفته و هر روز دو بار انجام شود تا کامل دلمه های گفته شده ریزش داشته باشند .در این مدت گفته شده باید با اسپری ارایشگاه با اب معمولی روزی چند بار محلی که مو ها کاشته شده را مرطوب نگه دارید .

چگونه از موهای کاشته شده مراقبت کنیم : در هفته ی سوم به بعد میتوانید شستشو را بعد از کاشت یک بار در روز انجام دهید حتی میتوانید دست خودتان را طوری که روی یک جهت باشد بر روی سرتان بکشید .وقتی میخواهید این کار را انجام دهید بهتر است که کف دست و انگشتان خودتان را در یک جهت روی پوست سرتان بکشید و بگذارید که دلمه های ایجاد شده خودشان کنده شوند .جوری که دیگر دلمه ای نباشد اگر دلمه ای باقی بماند بعد از کاشت باعث ایجاد عفونت میشود ولی به هیچ وجهی با ناخن انهارا نکنید .

استفاده از دخانیات :همانطور که قبلا در توصیه های قبل از کاشت مو گفته شد سیگار و قلیان تا سه هفته بعد از کاشت نباید مصرف شود

استفاده از مشروبات الکلی :نوشیدنی های الکلی مثل ابجو و ودکا تا تا یک هفته بعد از کاشت نباید مصرف شود چون باعث تغیر در روند گردش خون هست وهمچنین تاثیر دارو های بیحسی را کم می کند .

ورزش :انجام ورزش های سنگین مثل شنا کشتی و کوهنوردی تا یک ماه بعد از کاشت مو ممنوع است .

نحوه ی رسیدگی به موها :از سشووار و صاف کردن وفر کردن موها جلوگیری کنید پس از یک ما فقط میتوان موهای خودتان را در یک جهت شانه بزنید

نحوه ی رنگ کرده مو ها :اگر میخواهید موهایتان را رنگ کنید از ماه دوم به بعد میتوانید موهایتان را رنگ کنید .

شامپو:بعد از کاشت تا یک ماه باید از شامپوهای گفته شده برای شستشو استفاده کنید .بعد از ان میتوانید از شامپوی که مناسب پوست سر خود هست استفاده کنید .

بعد از کاشت ریزش مو به چه صورت است :از یک هفته تا یک ماه بعد موهای که کاشته شده اند ریزش دارند ولی نکران نباشید چون که طبیعیه و بعد از چند وقت موها دوباره رشد می کنند جاهای که ریخته ذشده و قسمتی هم که قررمز هست از پوست سر ناحیه ی کاشت از بین می رود . در بعضی از افراد امکان دارد که ریزش موها تا ماه ششم ادامه داشته باشد ولی اگر حتی تا بعد از شش ماه هم ریزش داشتید حتما به پزشک خود مراجعه کنید .

بعد از کاشت مو بی حس شدن سربه چه صورت است :اگر در ماه های اول در ناحیه ای که مو کاشتید بی حسی احساس کردید اشکالی ندارد حتی ممکن است تا شش ماه طول بکشد .

ایا بعد از کاشت مو از کلاه استفاده کنیم یا خیر

چون موهای که کاشته شده اند بسیار ظریف و حساس اند باید از مراقبت های که گفته شده استفاده کرد تا بهترین نتیجه ی کاشت مو به وجود اید.

کلام پایانی

بخاطر فشاری که ممکن است کلاه بر سر ایجاد کند و باعث کندن فولیکول ها شود در هفته ی اول استفاده از کلاه توصیه نمی شود از هفته ی دوم به بعد میتوان از کلاه های گشاد و کلاه های که فشار برسر اوارد نکند و باعث نشود که هوا نتواند در سر جریان داشته باشد و فشاری نباشد میتوان استفاده کرد .کلاه باید هر روز شسته شود تا باعث عفونت در فولیکول های سر نشود .

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار