• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

اجتناب از مصرف مواد مخدر در زمان انجام عمل کاشت مو

مصرف مواد مخدر در کاشت مو موضوعی است که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. امروزه در کلینک های پزشکی شاهد به کار گیری فراوان تکنیک کاشت مو برای پر مو کردن نواحی کم پشت سر و یا ابروی خانوم ها و آقایان هستیم. همان طور که بر همگان روشن است انجام عمل بسیار ظریف و حساس کاشت مو نیازمند تخصص و تجربه و نیز مهارت کافی پزشک مربوطه و هم چنین تیم پزشکی و درمانی همراه او می باشد. چرا که گاها دیده شده بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی پس از کاشت بیمار شاهد ریزش موهای کاشته شده و کم پشت شدن موهای محل کاشت می شود.

با مدرن کلینک و کاشت مو زیبا شوید

با مدرن کلینک و کاشت مو زیبا شوید

مواردی که قبل از کاشت مو باید رعایت کنیم.

اما لازم به ذکر است که رعایت جوانب احتیاط تنها توسط پزشک مربوطه کافی نیست و بسیاری از نکات و مسائل دیگری باید توسط فرد بیمار و مراجعه کننده رعایت بشوند. عوامل بسیاری در روند کاشت مو دخیل هستند که باید توسط مراجعین با مشورت و راهنمایی های پزشک مورد توجه قرار بگیرند. برخی از این عوامل عبارت اند از: مصرف دارو هایی از قبیل ضد انعقاد های خون( هپارین و وارفارین) ، دارو های قطع کننده ی ریزش مو، دارو های خواب آور، دارو های تسکین دهنده، مصرف مواد تخدیر کننده و نیز قلیان و سیگار و مشروبات الکلی، داشتن بیماری های هورمونی به خصوص در خانم ها, استفاده از رنگ مو های شیمیایی و … .

تاثیر مصرف مواد مخدر در کاشت مو به چه صورت است؟

یکی از مهم ترین نکات قابل توجه در زمان کاشت مو آگاهی از تاثیرات ماده های مخدر می باشد. در حال حاضر متاسفانه تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر رقم قابل توجهی است و اگر هر یک از این افراد تصمیم به اینکار داشته باشند باید بدانند که مصرف مواد مخدر تاثیرات نابه جایی می گذارند و باعث کند شدن و بر هم خوردن دوره ی بهبود کاشت و رویش موی خود می شوند.

مصرف کنندگان مخدر و نیز افرادی که عادت به کشیدن سیگار و یا نوشیدن الکل و مشروبات الکی دارند باید بدانند که تاثیر مصرف ماده های مخدر دار  از طریق کم کردن جریان خون رسانی باعث کاهش کیفیت عمل کاشت مو می شود. بدین صورت که در این مواد نیکوتین وجود دارد که این ماده به همراه دیگر مواد شیمیایی موجود در آن ها با تاثبر گذاری منفی بر گردش خون مصرف کنندگان میزان خون ریزی را افزایش می دهد که این امر باعث پایین آمدن میزان خون رسانی به نواحی موهای کاشته شده می شود که در نهایت کاهش تسریع روند بهبودی کاشت مو را به همراه دارد.

چگونگی عملکرد نیکوتین در کاهش خون رسانی

نیکوتین موجود در سیگار و مواد مخدر هم چنین می توانند با تشکیل لخته های خون مانع از خون رسانی درست و طبیعی به پوست سر و موهای کاشته شده بشود و پروسه ی کاشت صحیح مو ها را مختل کند. از دیگر تاثیرات مخرب و آسیب رسان مصرف سیگار و مواد مخدر گاز کربن دی اکسید حاصل از دود آن ها است که با مختل کردن سیستم اکسیژن رسانی در خون باعث بر هم زدن عمل کاشتن مو می شود.

مصرف سیگار و قلیون و مشروبات الکلی قبل از کاشت مو ممکن است باعث ایجاد عفونت در فرد مراجعه کننده نیز بشود و سلامت او را به خطر بیندازد. نکته ی بسیار مهم و قابل توجه دیگری که مصرف کنندگان مواد الکلی باید به آن توجه کنند این است که مشروبات الکلی می توانند اثر بی حسی را از بین ببرند و باعث افزایش احساس درد در بیمار بشوند.

پرهیز از مصرف مواد مخدر در زمان انجام عمل کاشت مو

به همین علت پزشکان و تیم درمانی در کلینیک ها با توجه به تاثیرات بسیار مخرب ماده های مخدر دار  تاکید بسیاری بر مصرف نکردن این مواد در مدت زمان مشخص و تعیین شده ای قبل از کاشت مو می کنند. به طور معمول توصیه ی اکید پزشکان این است که مراجعینی که مصرف کننده ی تخدیر کننده ها هستند تا یک ماه قبل از عمل کاشت از مصرف  قلیان ها و سیگار ها پرهیز کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را از این عمل بگیرند. هم چنین حداقل تا هفت یا هشت روز قبل از انجام عمل کاشت مو مشروبات حاوی الکلی استفاده نشود زیرا همان طور که ذکر شد این مشروبات به علت داشتن ماده ی اتانول پلاکت های خون را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می دهند و از این طریق باعث افزایش میزان خون ریزی فرد می شوند.

بنابراین افرادی که به مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر عادت دارند بهتر است که با آگاهی از نتایج مخرب مواد مخدر از طریق مشورت کردن با پزشک مربوطه و استفاده از راهنمایی های آنان مصرف مواد مخدر را در محدوده ی زمانی تعیین شده کنار بگذارند و با رعایت نکات بهداشتی هم باعث جلوگیری از بروز عفونت ها و به خطر افتادن سلامت جسمی شان بشوند و هم با هم کاری تیم درمانی عمل کاشت مو خود را هرچه سالم تر و با کیفیت بیش تر انجام بدهند.

به شما پیشنهاد می شود که درصد موفقیت کاشت مو را نیز مطالعه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار