مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی روشی است که از تزریق ویتامین ها ، آنزیم ها ، هورمون ها و عصاره های گیاهی برای جوان سازی و سفت شدن پوست و همچنین از بین بردن چربی اضافی استفاده می کند.

میشل پیستور ، پزشک فرانسوی ، در سال 1952 این روش را توسعه داد. در ابتدا برای تسکین درد مورد استفاده قرار گرفت. در سالهای پس از آن ، در ایالات متحده و سایر مناطق جهان محبوبیت زیادی کسب کرده است.

امروزه از مزوتراپی یرای درمان گزینه های زیر استفاده می شود:

• چربی هایی را در مناطقی مانند معده ، ران ، باسن ، باسن ، پاها ، بازوها و صورت از بین ببرید
  • چین و چروک ها و خطوط را محو کنید
  • پوست شل را محکم کنید
  • مجدداً بدن را دوباره ببندید
  • پوست رنگدانه را روشن کنید
  • آلوپسی را درمان کنید ، شرایطی که باعث ریزش مو می شود

در این روش از سوزن های بسیار ریز استفاده می شود تا یک سری از تزریق ها به لایه میانی (مزودرم) پوست انجام شود. ایده مزوتراپی این است که موارد اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب که باعث آسیب پوست می شود را اصلاح می کند.

فرمول استانداردی برای مواد تزریق شده در مزوتراپی وجود ندارد. پزشکان از راه حلهای مختلفی استفاده می کنند ، از جمله:

• داروهای تجویزی مانند وازودیلاتورها و آنتی بیوتیک ها
  • هورمون هایی مانند کلسیتونین و تیروکسین
  • آنزیم هایی مانند کلاژناز و هیالورونیداز
  • عصاره های گیاهی
  • ویتامین ها و مواد معدنی

آماده سازی برای مزوتراپی

پیش از موعد با پزشک ملاقات خواهید کرد تا دریابید که چه انتظاری دارید. ممکن است لازم باشد یک هفته قبل از عمل از آسپرین) و سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی  خودداری کنید. این داروهای تسکین دهنده درد می توانند خطر خونریزی و کبودی در هنگام مزوتراپی را افزایش دهند.

چگونه با لیپوساکشن مقایسه می شود؟

مزوتراپی برای از بین بردن چربی ناخواسته یک جایگزین غیر جراحی برای لیپوساکشن محسوب می شود.

لیپوساکشن به طور دائم چربی را از مناطقی مانند معده ، ران و پشت خود خارج می کند. جراحان زیبایی این روش را با قرار دادن یک لوله پلاستیکی نازک از طریق برش های کوچک در پوست شما انجام می دهند و سپس چربی را با استفاده از خلاء جراحی مکش می کنند. لیپوساکشن در حالی که تحت بیهوشی هستید انجام می شود.

هنوز مشخص نیست که مزوتراپی برای از بین بردن چربی چقدر موثر واقع می شود. هنوز تحقیق کافی برای آزمایش آن انجام نشده است و روشهای استفاده شده بسته به مکانی که انجام داده اید متفاوت است.

عوارض و خطرات آن چیست؟

افرادی که مزوتراپی را انجام می دهند می گویند اگر به پزشک آموزش دیده مراجعه کنید ، خطرات حداقل است.

عوارض جانبی گزارش شده عبارتند از:

• حساسیت
  • ورم
  • خارش
  • قرمزی
  • کبودی
  • برآمدگی در محل تزریق
  • تکه های تیره پوست
  • زخم

ریکاوری مورد نیاز چیست؟

از آنجا که مزوتراپی غیر تهاجمی است ، معمولاً هیچگونه خرابی وجود ندارد. بسیاری از افراد بلافاصله قادر به بازگشت به فعالیتهای عادی خود هستند. ممکن است دیگران به دلیل تورم و درد در محل تزریق نیاز به یک روز مرخصی داشته باشند.

آیا می توان از مزوتراپی برای ریزش مو استفاده کرد؟

علاوه بر درمان چین و چروک و از بین بردن چربی ناخواسته ، از مزوتراپی نیز برای درمان ریزش مو از آلوپسی استفاده می شود. این درمان عصاره های طبیعی گیاهان ، ویتامین ها یا داروهایی مانند فیناستراید و مینوکسیدیل را به داخل سر تزریق می کند.

افرادی که مزوتراپی را برای ریزش مو انجام می دهند ادعا می کنند:

• عدم تعادل هورمونی را در و در اطراف فولیکول مو اصلاح می کند
  • مواد مغذی را به مو تحویل می دهد
  • گردش خون را بهبود می بخشد

در نهایت

مزوتراپی یک درمان امیدوار کننده برای از بین بردن چربی های ناخواسته بدن است. بسیاری از مطالعات انجام شده ، مزوتراپی را برای درد مورد بررسی قرار داده اند – نه برای درمان زیبایی.

پزشکان از هیچ فرمول استاندارد برای مزوتراپی استفاده نمی کنند. این بدان معناست که شما ممکن است نسبت به روش دیگری با یک پزشک معالج کاملاً متفاوت دریافت کنید. اگر می خواهید مزوتراپی را امتحان کنید ، به پزشک دارای مجوز مراجعه کنید که تجربه زیادی در این روش دارد. این به حداقل رساندن عوارض جانبی کمک خواهد کرد.

کاشت مو برای پیشانی های بلند

کاشت مو برای پیشانی های بلند؛ راه ها و روش های آن

کاشت مو برای پیشانی های بلند یک تکنیک جراحی است که فولیکول‌های مو را از یک قسمت بدن به نام محل اهداکننده به قسمتی از بدن که به عنوان محل دریافت‌کننده نامیده می‌شود، برداشته می‌شود. این تکنیک در درجه اول ب... (ادامه)