• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر ماریجوانا بر نتیجه ی کاشت مو

ماریجوانا و کاشت مو موضوعی است که امروز آن را بررسی خواهیم کرد. کم پشت شدن و ریزش مو ها یکی از مسئله های نگران کننده ی اکثر ما آدم ها در هر جای دنیا است. مو های سر و ابرو یکی از عوامل زیبا و جوان تر به نظر رساندن چهره ی افراد می باشد بنابراین داشتن مو های سالم و پر پشت برای همه ما از اهمیت بسیاری برخوردار است. داشتن مو های سالم و لطیف بسیار به عادات روزمره و رفتارهایی که در زندگی روزانه انجام می دهیم وابسته است.

چندین مثال از کارهایی که باعث افزایش شدت ریزش مو می شوند و به سلامت مو ها آسیب زننده هستند عبارتند از: کم خونی، کمبود پروتئین در بدن، مصرف قرص های ضد افسردگی، مصرف قرص های رقیق کننده، مصرف قرص های هورمونی( مخصوصا در خانوم ها)، قرار گرفتن مداوم در شرایط استرس زا و اضطراب آور، نداشتن برنامه ی غذایی مفید و سالم، بارداری، کاهش بیش از حد وزن، وراثت، مصرف مواد مخدر و سیگار و قلیان، ایجاد تغییر و بر هم خوردن تعادل هورمونی در زمان یائسگی در بانوان، کم کاری تیروئید، کمبود ویتامین ب و …. .

ماریجوانا و کاشت مو

ماریجوانا و کاشت مو

عوامل وراثتی و ریزش مو

گاه برخی از افراد و به خصوص آقایان بر اثر ژن های وراثتی دچار کم پشتی و ریزش موی شدید و در برخی موارد طاسی سر می شوند. یک راه مطمئن و بدون خطر برای رشد دوباره ی مو های سر و نیز ابرو ها استفاده از تکنیک عمل کاشت مو می باشد که امروزه طرفداران بسیاری در دنیا دارد و توانسته رضایت مندی مراجعه کنندگان را دریافت کند. خوشبختانه عمل کاشت مو یک روش دائمی برای کاشت مو و رشد مجدد مو های سر می باشد که توسط پزشکان متخصص و تیم جراحی ماهر و با تجربه انجام می گیرد.

این عمل نیازمند ظرافت عمل و دقت بسیار کادر درمان می باشد به همین علت انتخاب بهترین پزشکان از اهمیت فراوانی برخوردار است. قابل ذکر است برای نتیجه گیری بهتر از انجام این عمل علاوه بر مهارت و تخصص پزشک مراقبت و پرهیز از اعمال مخرب و مختل کننده ی بهبود روند عمل کاشتن مو توسط افراد مراجعه کننده نیز بسیار موثر است. مصرف مواد مخدر یکی از رفتار هایی است که می تواند بر این عمل تاثیرات منفی بگذارد. با ما همراه باشید تا در کلینیک مدرن به مضرات و چگونگی تاثیر ماریجوانا بر کاشت مو می پردازیم.

تاثیرات منفی استفاده از مواد مخدر و ماریجوانا در زمان انجام عمل کاشت مو

مضرات و صدمات بسیار مصرف مواد مخدر و سیگار و … بر هیچ کس پوشیده نیست اما متاسفانه امروزه شاهد اعتیاد افراد بسیاری به این ماده ها هستیم. یکی از بدترین آسیب های مصرف مواد مخدر مانند ماریجوانا، بر هم زنی بهبود روند عمل کاشت مو می باشد. به طور کلی تاثی مصرف مواد مخدر و نیز تاثیر ماریجوانا بر کاشت مو بدین شکل است که با مصرف آن ها کاهش میزان خون رسانی به قسمت های کاشت مو در سر و یا ابرو اتفاق می افتد و در نتیجه ریزش مو های کاشته شده را به همراه دارند.

تاثیر الکل و ماریجوانا بر کاشت مو

تاثیر استفاده از مشروبات حاوی الکل نیز همانند تاثیر ماری جوانا بر کاشت مو بسیار منفی است چرا که مشروبات الکلی به علت داشتن اتانول باعث افزایش شدت خون ریزی در محل کاشت می شوند و هم چنین سیستم گردش خون و خون رسانی به محل کاشت مو را مختل می کند. استفاده از دخانیات و سیگار ها نیز میتوانند اثرات بسیار بدی بر عمل کاشت مو داشته مو داشته باشند. دود حاصل از دخانیات دارای دی اکسید کربن می باشد که این گاز باعث اختلال در اکسیژن رسانی به خون و نیز خون رسانی به سر در زمان انجام عمل کاشتن مو ها می شود که در نهایت باعث ریزش مو های کاشته شده خواهد شد.

تاثیر ماریجوانا بر کاشت مو نیز به همین صورت است. تاثیر ماریجوانا بر کاشت مو نه فقط از طریق کاهش میزان خون رسانی است بلکه دود حاصل از مصرف آن باعث کاهش روند بهبود زخم های حاصل از کاشت می شود. تاثیرات بد دخانیات و ماریجوانا بر کاشت مو هم از بیرون و از هم داخل بدن به مو ها می باشد چرا که دود حاصل از مصرف آن باعث ایجاد یک فضای خفقان و آلوده در اطراف موهای سر فرد و در نتیجه ریزش آن ها بشود.

توصیه ی پزشکان در رابطه با تاثیر ماریجوانا بر کاشت مو

با توجه به منفی و مخرب بودن تاثیر ماریجوانا بر کاشت مو پزشکان به افراد داوطلب برای کاشت مو توصیه می کنند که مصرف مواد مخدر را تا حداقل یک ماه قبل و مصرف مشروبات الکلی را تا حداقل یک هفته قبل از انجام عمل کاشت قطع کنند تا از تاثیرات منفی تخدیر کننده ها و نیز تاثیر ماریجوانا بر کاشت مو جلوگیری بشود.

مقاله پیشنهادی: پاسخ به 10 سوال مهم در مورد کاشت مو 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار