• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت لاغری و ریزش مو

در رابطه با علت لاغری و ریزش مو چه می دانید؟ آیا می دانید ارتباط موجود در میان کاهش وزن و ریزش مو چیست؟

حتما تا کنون اشخاصی را مشاهده کرده اید که با کاهش وزن و لاغری به ریزش مو دچار شده اند.

همه ساله تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه به علت کاهش وزن و دریافت رژیم های غذایی برای کاهش وزن به ریزش مو دچار می شوند و برای اینکه زیبایی اندام خود را حفظ کنند، به زیبایی چهره خود آسیب می رسانند و باعث بروز ریزش مو و یا از بین رفتن سلامتی خود می شوند.

برای اطلاعات بیشتر درباره کاشت مو به روش جدید همراه ما باشید.

به همین دلیل در این مطلب قصد داریم که در خصوص علت لاغری و ریزش مو با شما عزیزان صحبت کنیم تا شما را از علت بروز این مشکل آگاه سازیم. پس اگر تمایل به دریافت پاسخ مناسب برای این مساله دارید، با ما همراه باشید.

علت کاهش وزن و ریزش مو:

از جمله مهم ترین راهکارها برای لاغری بدن، دریافت رژیم غذایی است به گونه ای که حتی اگر رژیم غذایی دریافت نکرد با ورزش نیز نمی توان کاهش وزن انجام داد بلکه حتما باید ورزش در کنار رژیم غذایی باشد تا بر روی کاهش وزن تاثیر بگذارد.

علت کاهش وزن و ریزش مو

هنگامی که افراد برای کاهش وزن و لاغری اقدام به دریافت رژیم های غذایی می کنند، ممکن است که به علت دریافت این رژیم های غذایی با کمبود موادد موردنیاز برای بدن مواجه شوند و در این صورت موادی که برای رشد مو مورد نیاز است، در اختیار مو قرار نمی گیرد و به همین دلیل ریزش مو در اشخاص به علت کاهش وزن پدید می آید.

در نتیجه برای جلوگیری از بروز این مشکل باید از انواع رژیم غذایی مناسب استفاده کرد که هم با استفاده از آن بتوان اقدام به کاهش وزن کرد و هم با دریافت این رژیم مشکل کمبود مواد مغذی برای پوست و مو را پیدا نکرد.

بررسی علت لاغری و ریزش مو:

از جمله علت های لاغری و ریزش مو در افراد موارد ذکر شده در قسمت زیر هستند:

کمبود مواد معدنی مناسب برای رشد مو:

کمبود ویتامین:

در خصوص علت کاهش وزن و ریزش مو می توان به کمبود ویتامین های مورد نیاز برای مو اشاره کرد. از جمله ویتامین هایی که برای مو بسیار ضروری هستند باید به ویتامین دی، e ، a ، c و b اشاره کرد که این ویتامین ها را باید با استفاده از مواد غذایی که دارای این ویتامین ها هستند در اختیار بدن قرار داد.

در نتیجه اگر در رژیم غذایی مربوط به کاهش وزن این ویتامین ها وجود نداشته باشند، ریزش مو پدید خواهد آمد.

کمبود پروتئین:

پروتئین یکی از مواد اصلی در خصوص رشد مو است که اگر پروتئین به میزان کافی در اختیار مو قرار نگیرد، ریزش مو ایجاد می شود. برای جلوگیری از کمبود پروتئین در بدن باید از مواد غذایی نظیر: تخم مرغ، بادام زمینی، آجیل، گوشت، عدس، شیر و … استفاده کرد تا پروتئین مورد نیاز برای مو تامین شود.

 

کمبود آهن:

کمبود آهن از جمله عوامل دیگری است که می توان از آن به عنوان علت کاهش وزن و ریزش مو یاد کرد. در هنگام کاهش وزن باید دقت کرد که این ماده معدنی در بدن کم نشود و ریزش مو پدید نیاید.

برای جلوگیری از بروز این اتفاق باید در طول مدتی که به کاهش وزن می پردازید، به مصرف مواد غذایی نظیر: عدس، گوشت قرمز، اسفناج، حبوبات، جگر و … بپردازید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود و با کمبود آهن در بدن باعث ریزش موی خود نشوید.

کمبود روی:

علاوه بر آهن، روی نیز از دیگر مواد مورد نیاز برای بدن است که در صورت کمبود آن امکان بروز مشکلات پوستی و یا ریزش مو وجود خواهد داشت. برای جلوگیری از کمبود روی در بدن باید از قرص زینک و یا موادد غذایی حاوی روی استفاده کرد.

در صورتی که در رژیم غذایی کاهش وزن شما، استفاده از مواد غذایی حاوی روی ممنوع است، حتما از قرص زینک به صورت روزانه استفاده کنید تا با کمبود این ماده معدنی در بدن مواجه نشوید.

سخن پایانی:

دوستان عزیز در این مطلب مهم ترین دلایلی که آنها را می توان به عنوان علت لاغری و ریزش مو

در نظر گرفت را مطرح کردیم. امیدواریم که با مطالعه این مقاله که توسط همکاران ما در مجموعه کلینیک زیبایی پوست و مو مدرن برای شما فراهم شده است، اطلاعات کافی و مناسبی به دست آورده باشید.

چنانچه به کسب اطلاعات بیشتری نیاز دارید، سایر مقالات درج شده در وب سایت ما نظیر: رابطه رژیم غذایی و ریزش مو را مطالعه کنید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار