• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ریزش مو از تاج سر

 آیا ریزش مو از تاج سر شما را نگران کرده است؟

معمولا ریزش مو از تاج سر در الگوی طاسی آقایان می باشد. به طوری که معمولا یا در اکثر آقایان ریزش مو از تاج سر و جلوی سر آغاز می شود و تا اواسط سر ادامه پیدا می کند اما به طرز عجیبی کناره ها و پشت سر دارای مو می باشد. به این ریزش مو از تاج سر طاسی M شکل آقایان گفته می شود. دلیل ریزش مو می تواند هر گونه عارضه سیستم بدن باشد. به طوری که گاهی ریزش ارثی است یا به دلیل وجود بیماری های مختلف در بدن است. در کل برای ریزش مو درمان های متفاوتی وجود دارد که با توجه به نوع سیستم بدن فرد ممکن است به این درمان ها پاسخ دهد ممکن هم هست که مشکل با چندین داروی ساده رفع نشده و نیاز به جراحی یا کاشت مو باشد.

رفتارهای مختلف در برابر ریزش مو

گاهی اوقات برخی از افراد به ریزش مو توجهی نمی کنند و آن را بیخیال رها می کنند. گاهی اوقات هم برخی هستند که از دارو ها و مکمل ها برای رفع ریزش مو استفاده می کنند. دسته ای دیگر هم هستند که به جای استفاده از درمان های دارویی درمان های زیبایی مثل کاشت مو، گلاه گیس یا پوستیژ را می پسندند. به طور کلی دلایل ریزش مو بسیار متنوع و متفاوت هستند.

محققان برای افرادی که ریزش مو از تاج سر دارند روش ها و دارو های مختلفی را ارائه داده اند. معمولا این مدل ریزش مو با اصطلاح آلوپسی شناخته شده است. آلوپسی ممکن است از تاج سر باشد، ممکن است به صورت منطقه باشد و یا ممکن است دائم باشد. آلوپسی تاج سر و آلوپسی منطقه ای تا حد زیادی به درمان جواب می دهند. اما ریزش دائم را در واقع نمی توان کاری کرد و تنها اقدامی که می توان انجام داد جلوگیری از ریزش بیش از حد مو است.

 انواع ریزش موی پایدار

  1. آلوپسی آندروژنتیک

یکی از شایع ترین ریزش مو در آقایان مربوط به این آلوپسی می باشد. در برخی  موارد این آلوپسی از ابتدای نوجوانی آغاز شده و به تدریج باعث خالی شدن سر از مو در قسمت تاج سر و کم کم به پشت سر می شود. گاهی اوقات طاسی کامل را به دنبال داشته و گاهی نیز فقط یک محدوده از موی سر خالی می شود.

  1. آلوپسی زنان

در این الگوی ریزش مو که مختص به خانم هاست موها نازک می شوند و به تدریج می ریزند. اما خوبی این الگو این است که ریزش از کنار شقیقه ها آغاز می شود و پیشانی معمولا ریزش مو ندارد و موهای پیشانی با وجود آن که نازک شده اند اما باز هم وجود دارند.

  1. آلوپسی جای زخم

این آلوپسی با ریزش دائمی مو همراه است و معمولا به ندرت اتفاق می افتد. در این نوع ریزش مو قسمت های از سر دچار التهاب شده و موی همان قسمت برای همیشه ریزش پیدا کرده و دیگر رشد نمی کند. هیچ گونه درمان ۱۰۰ درصد برای این مدل ریزش مو وجود ندارد.

"<yoastmark

علت ریزش مو از تاج سر

از ریزش موی ارثی که فاکتور بگیریم عوامل مختلفی هستند که باعث ریزش موی جلوی سر آقایان می شوند. البته این اتفاق در خانم ها هم رخ می دهد. گاهی اوقات تغییرات هورمونی مثل سطح خیلی بالا یا پایین هورمون تستوسترون باعث می شود که ریزش مو شروع شود. در خانم ها علائمی مثل تغییر در تاریخ و تنظیم قاعدگی دارد و در آقایان معمولا تا مدتی مشهود نیست.

گاهی نیز ریزش مو بر اثر عاملی مثل مصرف داروهای مختلف است. معمولا کسانی که بیماری های قلبی، ریوی، کلیوی و سرطان دارند. بیشتر در معرض ریزش مو هستند چرا که مجبورند داروهایی مصرف کنند که دوز بالایی دارند و این دوز بالا باعث ریزش مو می شود.

درمان های پزشکی نیز عامل دیگری از ریزش مو است. معمولا کسانی که شیمی درمانی یا رادیو تراپی انجام می دهند به جهت عبور اشعه های مختلف از بدن پیاز موی آن ها تا مدت ها قادر به رشد مجدد نخواهد بود البته این اتفاق برای چنین بیمارانی موقتی خواهد بود و زمانی که دوز اشعه از بدن خروج‌ یابد مجددا به روال قبلی باز خواهد گشت.

تغذیه غذایی نیز علت دیگری است که خیلی از افراد را دچار ریزش مو می کند. استفاده نامناسب از برخی مواد مثل الکل سیگار و قلیان باعث ریزش مو می شود. اگر از آهن و پروتئین به میزان کافی نیز استفاده نشود قطعا فرد دچار ریزش مو خواهد شد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار