• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

روش صحیح شستشوی موها

ریزش مو و درمان آن

روش صحیح شستشوی موها موضوع مهمی است که قرار است به آن پرداخته شود. داشتن مو های پر پشت و سالم و لطیف می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی چهره ی افراد و جوان تر نشان دادن آن ها داشته باشد. افرادی که با معضل ریزش مو ها و کم پشتی آن ها درگیر هستند ممکن است اعتماد به نفس و روحیه ی خود را ازدست بدهند و بابت این مسئله احساس ناراحتی بکنند به همین علت مدام به دنبال پیدا کردن روش هایی برای قطع کردن ریزش مو ها و درمان کم پشتی و زبری آنها باشند.

اگر هر یک از شما کاربران عزیز یا اطرافیان تان با ریزش مو روبه رو شده اید به شما توصیه می کنیم با حفظ آرامش استرس و نگرانی را از خود دور کنید. چرا که خوشبختانه امروزه با به روز شدن و پیشروی علم روش های درمان ریزش مو ها بسیار پیشرفته شده اند به طوری که با کمک برخی راه ها مانند کاشت مو و مزوتراپی می توان شاهد رشد دوباره ی مو ها با طراوت و پر پشتی گذشته شد.

 در کلینیک مدرن می توانید با استفاده از روش های کاشت مو و مزو تراپی از داشتن مو های حجیم و سالم لذت ببرید. در این کلینیک عمل های مزوتراپی توسط کادر درمانی مجرب و بسیار با تجربه با هزینه ی مناسب انجام می شود.همان طور که گفته شد روش های درمان ریزش مو بسیار اند. یکی از این روش ها نحوه ی شست و شو دادن مو ها است که در رشد مو ها و سلامت آن ها بشیار موثر است. در ادامه دلایل ریزش مو و نحوه ی صحیح شستن شان را بررسی می کنیم.

علت ریزش مو ها

ریزش مو علت های فراوانی دارد و برای درمان آن باید حتما دلیل ریزش را پیدا کنید. چند نمونه از این دلایل عبارت اند از: ریزش وراثتی و ژنتیکی، اختلالات تیروئیدی، استعمال دخانیات مانند سیگار استفاده از بعضی دارو های هورمونی مانند قرص های افسردگی، قرار گرفتن در شرایط استرس زا برای مدت طولانی، برخورد اشتباه با مو ها در هنگام شست و شوی آن ها، استفاده از مواد شوینده ی نا مناسب، استفاده از حالت دهنده های مو که آسیب رسان اند مانند اتوی مو و سشوار، بارداری و زایمان و … .

روش صحیح شستشوی موها

در این مقاله چند روش صحیح شست و شوی مو ها برای خداحافظی با ریزش مو را معرفی می کنیم:

۱- بخار دادن مو ها قبل از استحمام

معمولا در طی روز مو ها و پوست سر دچار چربی و آلودگی با خاک می شوند و بهتر است که قبل از استحمام آن ها را بخار دهید. برای این کار شما باید یک حوله را به درون آب داغ فرو ببرید و اجازه دهید کاملا خیس شود، پس از آن حوله را دربیارید و آب اضافی آن را بگیرید. اکنون حوله را روی سر قرار دهید و موها یتان را با آن بپوشانید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید. با این عمل مو ها و پویت تان تمیز می شود.

۲- ماساژ پوست سر و مو ها پس از بخار دادن

یکی از علت های ریزش مو آلودگی های حفره های پوست و موها می باشد که پس از بخار دادن مو ها لازم است چند دقیقه با کمک انگشتان دست تان پوست سر و مو ها را به حالت آرام ماساژ دهید و آلودگی را از حفره ها خارج کنید. با این کار مو های شما تمیز و برای استحمام آماده می شوند.

۳- استفاده از شامپوی مناسب در روش صحیح شستشوی موها

شامپویی که با آن مو هایتان را شست و شو می دهید بسیار مهم است و باید با مو هایتان کاملا سازگاری داشته باشد. شامپو ها با توجه به نوع آن ها می توانند باعث کاهش و افزایش اسیدیته ی مو بشوند بنابر این هر فردی باید شامپوی متناسب با موی خود را انتخاب کند. تقسیم بندی شامپو ها به انواع برای موی چرب، موی خشک و موی معمولی به همین علت است.

۴- استفاده نکردن از شامپو های SLS دار و پاربن

ماده ی SLS باعث ایجاد کف در شامپو و پارابن مواد نگه دارنده ی آن است که هر دوی آنها از تحریک تحریک پوست باعث آسیب به پوست و مو و گاه سرطان میشوند . استفاده از شامپوی طبیعی و ارگانیک جهت سلامت موها توصیه میشود.

 

روش صحیح شستشوی موها

روش صحیح شستشوی موها

۵- مقدار استفاده از شامپو در روش صحیح شستشوی موها

مقدار استفاده از شامپو کاملا به مقدار موهای افراد بستگی دارد و روشن است که آقایان به مقدار کم تر و بانوان به مقدار بیشتر و گاه دوبار استفاده از شامپو برای شستن موها نیاز دارند.

۶- مدت نگهداشتن شامپو روی مو

معمولا لازم است شامپو های درمانی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی مو ها بمانند اما شامپو های معمولی نیازی به ماندن زیاد بر روی پوست ندارند و زمانی به اندازه ی ماساژ آن بر روی پوست کفایت می کند.

۷- نحوه ی زدن شامپو به مو

بهتر است شامپو ها را در ابتدا بر کف دست ریخته و با مالش آن بین دستها کف تشکیل شود و نیز به شامپو مقداری حرارت بخشید تا بهتر عمل کند سپس آن را به پوست سر و موها منتقل کرد.

۸- نحوه ی پخش کردن شامپو بین موها

شامپوی موجود در کف دست را به آرامی به موها بمالید و با کمک انگشتان دست با آرامش و ملایمت تمام موها را از طریق ماساژ با نوک انگشت کفی کنید.

۹- شستن مو با آب ولرم

آب داغ باعث باز کردن فولیکولها و از بین بردن چربی های طبیعی مو می شود که حالت شکنندگی و ریزش مو ها را به همراه دارند. بهتر از آب تقریبا سرد و ولرم برای استحمام استفاده شود چرا که با بسته نگهداشتن فولیکولها باعث حفظ رطوبت و چربی طبیعی میشود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار