رابطه کبد چرب و مشکلات پوستی

آیا می دانید رابطه کبد چرب و مشکلات پوستی چیست؟ آیا می دانید کبد چرب چگونه بر روی پوست تاثیر می گذارد؟

کبد یکی از اعضای بسیار مهم و حیاتی در بدن است که بروز مشکل در آن برای انسان ها بسیار خطرناک است. کبد چرب نوعی بیماری در رابطه با کبد است که در این نوع بیماری بافت کبد به چربی دچار می شود و چربی ها روی بافت کبد را می گیرند و در عملکرد آن اختلال ایجاد می کنند.

متاسفانه امروزه به دلیل افزایش مصرف مواد غذایی چرب و فست فود ها، ابتلا به بیماری کبد چرب در افراد افزایش یافته است به صورتی که حتی در برخی از مواقع مشاهده شده است که کودکان نیز در سنین بسیار 10 الی 15 سالگی هم به این بیماری دچار می شوند.

با این وجود در کلینیک پوست و مو مدرن قصد داریم که در خصوص رابطه کبد چرب و مشکلات پوستی با شما عزیزان صحبت کنیم.

رابطه کبد چرب و مشکلات پوستی چیست؟

از شایع ترین علائم و مشکلات پوستی که به دلیل ابتلا به کبد چرب در افراد پدیدار می شود، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد تغییر در رنگدانه های پوست

در این مشکل فرد به دلیل ابتلا به بیماری کبد چرب دچار تغییر در رنگدانه های پوستی می شود که به این مشکل یرقان و یا زردی پوست نیز گفته می شود و از رایج ترین علائم پوستی در بیماری کبد چرب این مشکل است که همان طور که از نام آن پیداست در این بیماری پوست رنگ زرد به خود می گیرد و حتی سفیدی های چشم نیز دچار رنگ زرد می شوند.

بیشتر بخوانید:کبد چرب و ریزش مو

علت زرد شدن پوست در این بیماری این است که کبد فرد مبتلا به کبد چرب نمی تواند به میزان کافی بیلی روبین دفع کند.

بروز خارش در پوست

از دیگر مشکلات پوستی بسیار رایج در بیماری کبد چرب، خارش شدید پوست است که معمولا در نواحی انتهایی بدن و بیشتر در هنگام شب رخ می دهد. علت بروز خارش در پوست به هنگام ابتلا به بیماری کبدی این است که مجاری صفراوی مسدود می شوند و ترشحات صفراوی قادر به دفع شدن نیستند بلکه درون کیسه صفرا جمع می شوند و به داخل خون راه پیدا می کنند که در نهایت علائم خود را به این شکل بروز میدهند.

ایجاد لکه های پوستی

رابطه کبد چرب و مشکلات پوستی را می توان در غالب ایجاد لکه های پوستی نیز نشان داد زیرا این بیماری باعث بروز لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست می شود که بروز این لکه های پوستی به علت ابتلا به کبد چرب به ندرت رخ می دهد.

ایجاد آکنه

همان طور که می دانید کبد در بدن نقش تنظیم کردن هورمون ها را دارد و زمانی که آسیب ببیند و مبتلا به چربی کبد شود، عملکرد آن مختل می شود و سطح ترشح هورمون ها در آن کاهش پیدا می کند و با ایجاد چربی های اضافی بر روی پوست باعث بروز آکنه می گردد.

آیا مشکلات پوستی ایجاد شده بر اساس کبد چرب قابل درمان هستند؟

خوشبختانه این گونه مشکلات پوستی که به دلیل کبد چرب پدیدار می شوند، قابل درمان هستند و می توان آنها را برطرف کرد. برای درمان این مشکلات نیاز است که در ابتدا کبد چرب درمان شود و با درمان آن پوست نیز خود به خود بهبود پیدا می کند.

بهترین راهی که برای درمان کبد چرب وجود دارد، نیز ورزش کردن و کاهش دادن مصرف مواد غذایی چرب است.

همچنین لازم به ذکر است که برای جلوگیری از ابتلا به کبد چرب و  پیشگیری از بروز مشکلات پوستی به دلیل کبد چرب نیز باید به صورت مداوم ورزش کرد و یک رژیم غذایی سالم را برای خود تهیه نمود.

کلام پایانی در رابطه با رابطه کبد چرب و مشکلات پوستی

در کلینیک مدرن در خصوص چربی کبد و تاثیرات آن بر روی پوست با شما صحبت کردیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشند. در انتهای بخش لازم است یادآوری کنیم که کلینیک پوست و مو مدرن ارائه دهنده انواع خدمات در این زمینه است و می توانید در این مجموعه اموری مانند: کاشت مو، کاشت ریش و سبیل، تزریق بوتاکس، جوانسازی پوست و … را انجام دهید و از خدمات این مجموعه با کیفیت بسیار عالی بهره مند شوید.

کاشت مو برای پیشانی های بلند

کاشت مو برای پیشانی های بلند؛ راه ها و روش های آن

کاشت مو برای پیشانی های بلند یک تکنیک جراحی است که فولیکول‌های مو را از یک قسمت بدن به نام محل اهداکننده به قسمتی از بدن که به عنوان محل دریافت‌کننده نامیده می‌شود، برداشته می‌شود. این تکنیک در درجه اول ب... (ادامه)