• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

رابطه رژیم غذایی و ریزش مو

آیا از رابطه رژیم غذایی و ریزش مو اطلاع دارید؟ آیا می دانید که رژیم غذایی چگونه بر ریزش مو اثر می گذارد؟

عوامل مختلفی باعث بروز ریزش مو در افراد می شوند که یکی از این عوامل تغذیه است. در صورتی که اشخاص از تغذیه مناسب بهره مند باشند، ریزش مو در آنها پدید نخواهد آمد بلکه رشد موهای آنها نیز تقویت می شود. اما در صورتی که شخص از تغذیه مناسب بهره مند نباشد، ریزش مو در شخص پدید می آید.

به عبارت دیگر رژیم غذایی می تواند باعث تامین مواد معدنی، ویتامین و پروتیئن مورد نیاز مو باشد و در صورتی که شخص مواد غذایی مناسبی مصرف نکند، این مواد برای مو تامین نمی شوند و موها ضعیف خواهند شد.

اگر قصد دارید که از رابطه رژیم غذایی و ریزش مو و کاشت مو به روش جدید مطلع شوید، با ما همراه باشید.

رابطه رژیم غذایی و ریزش مو:

دریافت رژیم غذایی به هر قیمتی مناسب نیست و چنانچه قصد دارید با استفاده از یک رژیم غذایی به افزایش و یا کاهش وزن بپردازید باید بسیار مراقب باشید تا در رژیم غذایی شما مواد مناسب برای بدن وجود داشته باشد تا در حین کاهش و یا افزایش وزن دچار مشکلات و بیماری های دیگر نشوید.

به عبارت دیگر برای دریافت یک رژیم غذایی مناسب که حاوی مواد مورد نیاز برای بدن باشد باید حتما با پزشک مشورت کنید. در غیر این صورت ممکن است که با مشکل ریزش مو و یا بیماری های دیگری مواجه گردید.

در خصوص رابطه رژیم غذایی و ریزش مو می توان به کمبود مواد ذکر شده در قسمت زیر اشاره کرد:

کمبود پروتئین:

در صورتی که شخصی یک رژیم غذایی نامناسب دریافت کند ممکن است که این شخص با کمبود پروتئین مواجه شود و پروتئین نیز یکی از مواد غذایی اصلی برای تقویت و رشد مو است. در نتیجه با کمبود پروتئین در بدن مسلما ریزش مو ایجاد خواهد شد.

کمبود روی:

روی یکی از مواد معدنی ضروری برای رشد و تقویت مو است که در مواد غذایی نظیر: گوشت مرغ، گوشت قرمز و لبنیات یافت می شود. اگر شخصی از مصرف این مواد غذایی در رژیم غذایی خود بی نصیب بماند، به ریزش مو مبتلا خواهد شد و موهای او ضعیف و بی جان و شکننده می شوند.

کمبود آهن:

آهن نیز یکی دیگر از مواد معدنی بسیار مهم برای مو است که کمبود آن در بدن نه تنها باعث ریزش مو می شود بلکه بیماری ها و مشکلات دیگری را نیز پدید می آورد.

برای جلوگیری از ریزش مو باید مواد غذایی که دارای آهن باشند مانند: گوشت قرمز، جگر، عدس، تخم مرغ و … را هر هفته مصرف کرد تا آهن مورد نیاز برای بدن و مو تامین شود.

پس چنانچه قصد دارید رژیم غذایی برای کاهش وزن و یا افزایش وزن دریافت کنید، سعی کنید که این مواد غذایی را در رژیم خود جای دهید تا دچار مشکل نشوید.

کمبود ویتامین D :

در خصوص رابطه رژیم غذایی و ریزش مو می توان به کمبود ویتامین دی بر اثر رژیم غذایی نامناسب اشاره کرد. ویتامین دی از حیاتی ترین ویتامین ها برای بدن است که در مواد غذایی نظیر: ماهی، شیر، تخم مرغ، کره، خامه، جگر و … وجود دارد.

لازم به ذکر است که از قرص ویتامین دی نیز می توان برای جبران کمبود این ویتامین در بدن استفاده کرد اما بهترین راه برای دریافت ویتامین دی، مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین می باشد.

کمبود امگا3:

امگا3 یکی از اسید های چرب مفید برای بدن است که از طریق مصرف ماهی و یا دانه های چرب حاوی روغن امگا3 جذب بدن می شود. در این خصوص می توان از روغن امگا3 نیز استفاده کرد تا این ماده مفید برای بدن تامین گردد.

استفاده از رژیم های غذایی که دارای این روغن نیستند می توانند به بروز ریزش مو در افراد منجر شوند و مشکلاتی را برای شخص پدید آورند. از این رو باید حتما مواد غذایی حاوی این ماده را در رژیم خود قرار دهید.

سخن پایانی:

با در نظر گرفتن تمامی مطالب ذکر شده در خصوص رابطه رژیم غذایی و ریزش مو باید به شما توصیه کنیم که حتما از دریافت رژیم های نامناسب پرهیز کنید و برای دریافت رژیم های مختلف غذایی به پزشکان متخصص وکاربلد مراجعه کنید تا از دریافت رژیم خود پشیمان نشوید و به پوست و موی شما آسیبی وارد نشود.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار