درمان خانگی زگیل صورت

زگیل یک نوع ضایعه پوستی بوده که در دو نوع خوش خیم و بدخیم ایجاد می شود. زگیل صورت در انواع مختلفی بوده که در رنگ های قهوه ای مایل به زرد، قهوه ای تیره و حتی مشکی نیز تشکیل می شوند. زگیل صورت در بیشینه افراد، به صورت خوش خیم بوده و معمولا با درمان های خانگی و درمان های کوتاه مدت پزشکی بهبود می یابد. گاها افراد برای درمان زگیل صورت، از روش های خانگی و بدون عوارض استفاده می کنند. برای آشنایی با درمان خانگی زگیل صورت تا انتهای این مقاله که از سوی کلینیک پوست و مو و زیبایی مدرن تهیه شده است،  با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است که کلینیک مدرن ارائه دهنده انواع خدمات پوست و مو مانند: کاشت مو، کاشت ابرو، تزریق بوتاکس، تزریق مزوژل و … است و می تواند در برطرف کردن مشکلات پوست و مو به شما عزیزان کمک کند.

درمان خانگی زگیل با سیر

سیر خواص ضد باکتریایی داشته و با عفونت های ویروسی مبارزه خواهد کرد. سیر را به صورت حبه یا له شده می توان بر روی زگیل قرار داد و پس از چند دقیقه محل زگیل را شست و شو داد. سیر، بافت زگیل را سوزانده و به تاول تبدیل می شود. زگیل های بزرگتر، طول درمان بیشتری نیاز دارند.

سرکه سیب

ترکیبی دیگر موثر برای از بین بردن زگیل صورت، سرکه سیب است. سرکه سیب خاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی داشته و با زدن آن به محل زگیل، سلول های پوستی زگیل تخریب شده و زگیل از بین می رود. توجه داشته باشید که سرکه سیب باید با آب رقیق شده و به صورت خام مورد استفاده قرار نگیرد.

برگ ریحان و درمان زگیل

ریحان یک درمان خانگی زگیل صورت است. برگ ریحان تازه به عنوان یک تسکین دهنده طبیعی عمل کرده و خرد شده آن بر روی زگیل، زائده را از عفونت تخلیه خواهد کرد.

جوش شیرین و تاثیر آن بر روی زگیل

جوش شیرین یک ترکیب ضد عفونی قوی به شمار می رود. ترکیب جوش شیرین با سرکه سیب اثر ضد ویروسی آن افزایش یافته و زگیل در مدت کوتاهی، از بین می رود. ترکیب موثر جوش شیرین و روغن کرچک نیز برای از بین بردن زگیل صورت، مفید است.

بیشتر بخوانید:انواع عارضه های پوستی

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و برای درمان التهاب بسیار موثر است. استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی زگیل صورت، سبب شده تا التهاب زگیل کاهش یافته و زگیل به طور کامل درمان شود.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک نوع آنتی اکسیدان طبیعی برای رفع التهاب و بیماری های پوستی شناخته می شود. اسانس درخت چای در بیشتر صابون های درمانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده موضعی از روغن درخت چای بر روی زگیل، عفونت را تخلیه کرده و التهاب زگیل صورت را کاهش می دهد.

روغن کرچک

استفاده موضعی از روغن ها برای نابودی زگیل صورت، بدلیل تماس مستقیم روغن با پوست و جذب سریع آن، بسیار موثرتر از سایر روش های درمانی است. قرار دادن پنبه آغشته به روغن کرچک بر روی زگیل، به مدت چند هفته، تاثیر بسیار زیادی بر روی کاهش حجم زگیل صورت دارد.

پوست موز

یکی دیگر از شیوه های درمان خانگی زگیل صورت، استفاده از پوست موز بر روی ضایعه است. پوست موز نرسیده و سبز میزان آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به پوست موز رسیده داشته؛ در نتیجه برای تاثیر گذاری بیشتر می توان از پوست موز سبز استفاده کرد.

آب داغ و درمان زگیل صورت

آسان ترین راه درمان خانگی زگیل صورت،ترکیب آب داغ همراه با سرکه سیب و نمک اپسوم است. خیساندن زگیل صورت با این ترکیب ضد عفونی کننده، سبب کاهش حجم زگیل و در نهایت سیاه شدن و از بین رفتن زگیل می شود.

چای سبز

کاتچین موجود در ترکیبات چای سبز، خاصیت ضد التهابی داشته و سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند. استفاده از چای سبز، برای درمان زگیل صورت بسیار توصیه شده است.

سخن پایانی

بسیاری از زگیل ها پس از درمان، دوباره بافت آن رشد خواهد کرد. استفاده از درمان خانگی زگیل صورت هم به میزان نسخه های پزشکی کارآمد بوده و هر ماده خواص و نقش ویژه خود را در درمان زگیل ایفا خواهد کرد. در طب سنتی برای درمان انواع زگیل صورت، تنها راهکارهای خانگی توصیه می شود.

اما با این وحجود می توانید از روش های جدید نیز در کلینیک پوست و مو مدرن استفاده کنید و با مشورت پزشکان ما در این مجموعه از بهترین روش ها بهره مند گردید.

ترمیم مو به روش تار به تار

ترمیم مو به روش تار به تار چیست؟ مزایای روش تار به تار چیست؟ امروزه عوامل و مسائل بسیار زیادی باعث افزایش ریزش مو در افراد در سراسر جهان شده اند و نیاز به استفاده از روش هایی برای ترمیم مو را در افراد اف... (ادامه)

زاویه سازی صورت گرد و چاق

زاویه سازی صورت گرد و چاق چگونه انجام میشود؟ زاویه سازی صورت یکی از عمل های زیبایی به شمار می رود که با نام مادلینگ چهره نیز شناخته می شود. زاویه سازی صورت در بین رده های سنی و به خصوص قشر جوانان، محبوبیت ب... (ادامه)