درمان جوش چرکی

جوش چرکی چیست؟ درمان جوش چرکی چگونه است؟ آیا می توان جوش های چرکی را درمان کرد؟ برای کسب اطلاع از این موضوع با ما در مجموعه کلینیک پوست و مو مدرن همراه باشید و مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

از دیرباز تا کنون تعداد افراد زیادی با مشکل جوش صورت مواجه بوده اند که این مشکل در بانوان و آقایان پدیدار می شود و باعث نازیبا شدن پوست می گردد. به همین دلیل برطرف کردن این مشکل برای افراد مساله مهمی خواهد بود تا با برطرف کردن جوش ها بتوانند زیبایی پوست خود را مجددا به دست آورند.

جوش چرکی چیست؟

جوش چرکی یکی از انواع جوش ها می باشد که این نوع جوش ها معمولا همراه با درد هستند و همان طور که از نام آنها پیداست حالتی چرکی دارند و با چرک سفید رنگ همراه می باشند. علاوه بر آن باید گفت که جوش چرکی حالتی بزرگ و ملتهب دارد و زمانی ایجاد می شود که سلول های مرده پوست به صورت عمیق در داخل منافذ پوست نفوذ کند و با پارگی این منافذ، التهابات به سمت بافتی که در اطراف پوست قرار دارد، رها می شود.

بیشتر بخوانید:غلظت خون بالا و جوش صورت

عوامل ایجاد جوش چرکی

به صورت کلی مهم ترین دلایلی که باعث می شوند، جوش چروکی ایجاد گردد، مسائلی به شرح زیر هستند:

• مسائل ژنتیکی و ارثی
  • تغییرات هورمونی
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک در بانوان
  • عرق و رطوبت بالای بدن
  • بسته شدن منافذ صورت
  • مصرف برخی از داروهای شیمیایی مانند: کورتیکواستروئید ها

تمامی این مسائل می توانند باعث بروز جوش چرکی در صورت شوند.

درمان جوش چرکی چگونه است؟

بهترین و ساده ترین راهکارهایی که به کمک آن می توانید برای درمان جوش چرکی اقدام کنید به شرح زیر هستند:

از دستکاری کردن جوش چرکی بپرهیزید

برای درمان جوش چرکی باید به شدت از دستکاری کردن جوش بپرهیزید و آن را به حال خود رها کنید زیرا دستکاری کردن جوش چرکی باعث می شود که عفونت موجود در داخل آن به بخش های دیگر پوست نیز سرایت کند و باعث آلوده و عفونی شدن بخش های دیگر پوست گردد.

علاوه بر آن با دستکاری کردن جوش چرکی ممکن است که جای جوش بر روی صورت باقی بماند و التهاب و درد آن نیز بیشتر شود. اما اگر آن را به حال خود رها کنید، پس از چند روز خشک می شود و از بین می رود و آثار آن نیز به جای نمی ماند.

برای جوش خود از یخ استفاده کنید

یکی از راه های بسیار ساده برای درمان جوش چرکی و کاهش دادن التهاب آن این است که یک قطعه یخ را بر روی جوش خود قرار دهید. با انجام این کار رگ های خونی کوچکی که در اطراف جوش قرار دارند، منقبض می شوند و به این شکل اندازه و قرمزی جوش به سرعت کاهش پیدا می کند.

از سلامتی پوست خود مراقبت کنید

برای جلوگیری از جوش چرکی و یا درمان جوش چرکی باید مراقبت های مورد نیاز در خصوص جوش صورت را به خوبی انجام دهید. به عنوان مثال: باید به صورت مرتب صورت خود را بشویید و از کرم ضد آفتاب مناسب با نوع پوستی خود استفاده کنید.

از روبالشتی و حوله تمیز استفاده کنید

سعی کنید که روبالشتی خود را در فواصل زمانی کوتاه بشویید و از دائما از حوله تمیز برای خشک کردن پوست خود استفاده کنید. در این خصوص بهتر است که روبالشتی و حوله مخصوص به خود داشته باشید تا آلودگی ها و باکتری هایی که مربوط به دیگران است از این طریق به پوست شما منتقل نشود.

همچنین بهتر است که برای شست و شوی آنها از مواد شوینده غیر معطر استفاده کنید که باعث بروز حساسیت در شما نشود.

کلام پایانی

علل ایجاد شدن جوش های چرکی مطلبی بود که برای شما شرح دادیم. با انجام دادن این راهکارها می توانید تا میزان زیادی از بروز جوش های چروکی جلوگیری کنید و از ابتلا به این عارضه پوستی در امان باشید.

در صورتی که با لکه هایی ناشی از جوش چرکی مواجه هستید، میتوانید به کلینیک پوست و مو مدرن در تهران که ارائه دهنده خدماتی مانند: کاشت مو و یا جوانسازی پوست است، مراجعه کنید و از روش هایی مانند: میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ در این مجموعه بهره ببرید .

کاشت مو برای پیشانی های بلند

کاشت مو برای پیشانی های بلند؛ راه ها و روش های آن

کاشت مو برای پیشانی های بلند یک تکنیک جراحی است که فولیکول‌های مو را از یک قسمت بدن به نام محل اهداکننده به قسمتی از بدن که به عنوان محل دریافت‌کننده نامیده می‌شود، برداشته می‌شود. این تکنیک در درجه اول ب... (ادامه)