• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تقویت مو مردان

راهکار های متفاوت برای تقویت مو مردان

تقویت مو مردان موضوعی است که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. تقریبا تمام افراد در دورها ی زندگی خود ریزش مو و بسیاری از مشکلاتی که مربوط به مو است را تجربه می کنند و این امر هیچ ربطی به جنسیت افراد ندارد ولی این پدیده در بین آقایان شایع تر است. افراد روزانه به طور متوسط ۱۰۰ تار مو خود را از دست می دهند .این موها می ریزد و دوباره رشد می کند و این چرخه کاملا طبیعی است اما گاهی اوقات این روند به دلایل مختلف شدید تر خواهد شد و از حالت تعادل خارج می شود.

در اکثر موارد ریزش مو از بیماری داخلی یا سیستمی نشات می گیرد ولی عوامل دیگری مانند : ضربه های روحی، عاطفی، بیماری ها و کمبود پروتئین که در اثر رعایت نکردن رژیم غذایی است باعث افزایش ریزش مو می شود.

آیا ریزش مو خطرناک است؟

الگو طاسی مردان به طور کلی نشانه یک مشکل پزشکی جدی نیست اما این عارضه با بیماری هایی مانند: دیابت ، چاقی، سرطان و …مرتبط است . اگر متوجه ریزش بیش از حد موهای خود شدید بهتر است برای حل این مشکل با دکتر مشورت کنید.

مشکلات مو از چه عواملی ناشی می شود؟

عوامل ژنتیکی

افرادی به صورت ژنتیکی و ارثی دارای موهای پر پشت و زیبا نیستند این موضوع کاملا به ژن بستگی دارد و هیچ عامل دیگری روی آن نقش ندارد.

عوامل هورمونی

هورمون های بدن نیز در ریزش و یا کیفیت مو نقش دارند.

عوامل رژیمی و تغذیه ای

در صورتی که دارای رژیم غذایی مناسبی نباشید و مواد مغذی لازم و کافی را برای بدن خود تامین نکنید موهای شما با مشکل روبه رو خواهد شد.

تا کنون از عوامل و علت های ریزش و سست شدن موها مطالبی گفتیم . در ادامه میخواهیم به بررسی عواملی بپردازیم که باعث رشد و  تقویت مو مردان می شود.

ویتامین های موثر در رشد مو

ویتامین های مهم و حیاتی بسیاری برای جلوگیری از ریزش موها وجود دارند. این ویتامین ها پوست سر را تغذیه می کنند و موجب تقویت مو مردان می شوند وبا مشکلات دیگر مو هم مبارزه خواهند کرد.

ویتامینE

این ویتامین علاوه بر تاثیرات مطلوبی که بر پوست می گذارد به عنوان یکی از ویتامین های موثر در رشد موها و تقویت مو مردان به حساب می آید. این ویتامین با افزایش گردش خون در پوست سر منجر به رشد مو ها می شود.

ویتامین A

این ویتامین برای ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو و جلوگیری از خشکی آن بسیار موثر است و میتوان به عنوان یک ویتامین برای تقویت مو مردان استفاده کرد.

ویتامین C

این ویتامین هم با تحریک گردش خون بهتر در مویرگ ها پوست سر موجب حفظ سلامت آن می شود و داشتن پوست سر سالم مهمترین عامل برای رشد و تقویت مو مردان است.

مصرف کافی ویتامین های لازم برای مو مردان می تواند باعث کندی روند نازک شدن و طاسی سر در این افراد شود.

حذف شرط: تقویت مو مردان تقویت مو مردان

ترفند های طلایی که موی آقایان را زیبا و پر پشت می کند

ماساژ پوست سر

ماساژ می توان  جریان خون را در پوست سر شما افزایش بدهد و همچنین فعالیت فولیکول های مو را تقویت کند . زمانی که فولیکول های بیشتری فعال باشند تعداد  موهای بیشتری  خواهید داشت و موهای شما بلند تر به نظر می رسد.

شامپو را درست مصرف کنید

بسیاری از ما گمان میکنیم می توان از شامپو برای از بین بردن آلودگی های سر استفاده کنیم اما شاید ندانید که شامپو علاوه بر آلودگی می تواند چربی طبیعی مو را که برای استحکام و نرمی آن ضروری است از بین برده و باعث خشکی  شود. بنابر این بهتر است مصرف شامپو را به حداکثر دوبار در هفته کاهش بدهیم و بیشتر از شامپو هایی استفاده کنیم که به لطافت و تقویت مو کمک می کند.

موها را خشک نکنید

معمولا آقایان که موهای کوتاهی دارند و مرتب آن ها را کوتاه می کنند کمتر شاهد مشکل موخوره هستند. اما این در حالی است که استفاده از سشوار نیز می تواند موهای آقایان را نیز در معرض موخوره قرار دهد. پس بهتر است برای جلوگیری از این مشکل آقایان کمتر از سشوار برای خشک کردن موهای خود استفاده کنند.

سخن پایانی

طاس شدن پدیده ای شایع است که در بسیاری از آقایان پس از دهه ۲۰ و اوایل دهه ۳۰ اتفاق می افتد. با استفاده از روش های متعدد می توان به تقویت مو مردان کمک کرد و این پدیده نا خوشایند را کاهش داد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار