• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تقویت ابرو با قرص ال دی

تقویت ابرو با قرص ال دی

تقویت ابرو با قرص ال دی علاوه بر اینکه می تواند بخشی از مشکلات شما را حل کند، بلکه مزیت های زیادی را نیز با خود به همراه دارد که به آن ها خواهیم پرداخت.

یکی از فاکتورهای آرایشی و زیبایی صورت ابرو است. ابرو های زیبا و پر پشت می تواند چهره شما را جوان تر و زیبا تر نشان بدهد . مسلم است اگر بخواهیم چیزی را زیبا نگه داریم باید به آن رسیدگی کنیم ، ابرو نیز از این قاعده مستثناء نیست .

یکی از راه هایی که  امروزه پیش روی اقایان و خانوم ها برای تقویت ابرو قرار دارد  استفاده از قرص ال دی است . تقویت ابرو با قرص ال دی دارای معایب و مزایایی است که می خواهیم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم. و این که آیا واقعا قرص ال دی به افزایش رشد مو ابرو کمک خواهد کرد؟

معرفی قرص ال دی

قرص ال دی ، قرص زد بارداری برای خانوم ها است که حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون است . این قرص زرد رنگ درون بسته های ۲۱ تایی قرار دارد و از روز پنجم قائدگی مصرف آن آغاز می شود. به علت وجود هورمون های استروژن و پروژسترون درون این قرص گفته می شود که می تواند به رشد ابرو کمک کند.

مزایای تقویت ابرو با قرص ال دی

  • در مدت زمان کوتاهی رشد ابرو را میسر می کند.
  • باعث تحریک فو لیکول های مو می شود.
  • گردش خون را افزایش می دهد.

همان طور که گفتیم قرص ال دی دارای مزایا یی برای تقویت ابرو است دارای معایبی نیز هست که می خواهیم به بررسی چند مورد از آن بپردازیم .

تقویت ابرو با قرص ال دی

معایب استفاده از قرص ال دی برای تقویت ابرو

  • استفاده بیش از حد آن می تواند باعث سوختن ابرو بشود.
  • می تواند رشد بیش از اندازه مو را به دنبال داشته باشد.
  • می تواند باعث بروز جوش در ناحیه ای که مورد استفاده قرار گرفته بشود .

می توان برای کم کردن  و جلوگیری از عوارض قرص ال دی از مصرف بیش از اندازه آن پر هیز کرد و در حد تعادل آن استفاده نمود.

آیا واقعا قرص ال دی می تواند به تقویت ابرو و نواحی که مو آن ها کم پشت است کمک کند؟

همان طور که گفته شد قرص ال دی دارای هورمون های استروژن و پروژسترون است که بر اساس برخی باور ها و گفته ها قرص ال دی به دلیل داشتن این دو هورمون در ساختار خود می تواند باعث تقویت ابرو بشود . بر همین اساس برخی خانم ها قرص را پودر کرده و به صورت محلول در می اورند و آن را بر روی ابرو و نواحی که مو های آن کم پشت شده است می گذارند اما این باور غلط است. درمان ریزش ابرو با سیر نیز یکی از بهترین روش های موجود است.

جذب پوستی این دو هورمون استروژن و پروژسترون به حدی پایین است که تاثیری مثبتی  بر روی روند  افزایش و یا پر پشت کردن ابرو و مو ندارد.

بهتر است خانوم ها اثرات قرص های ضد بار داری و خواص آن را از پزشک خود بپرسند و از استفاده بی دلیل و بی فایده از این قرص ها در جهت مقاصدی دیگر خود داری کنند.

نظر متخصصین

طبق نظر متخصصین مو گرچه هورمون ها در رشد فولیکل های مو تاثیر دارند و ریزش ابرو در برخی از افراد به دلیل مشکلات و تغیرات هورمونی است و می توان با مصرف برخی غذا ها و داروهای هورمونی در کاهش ریزش ابرو تاثیر داشت ولی هیچ گاه یک متخصص استفاده موضعی از قرص های هورمونی را برای درمان ریزش ابرو به بیمار خود توصیه  نخواهد کرد و تجویز هورمون ها به صورت موضعی تاثیر بر رشد مو های ابرو نخواهد داشت.

اکنون پی بردیم که پر پشت کردن ابرو با استفاده از قرص ال دی امکان پذیر نیست پس بهتر است به جای وقت تلف کردن به سراغ راه های بهتری برای در مان و افزایش رشد ابرو برویم.

استفاده از ویتامین های  ب ، ای  و پروتئین ها می تواند در رشد مو و تقویت ابرو موثر باشد .

روغن کرچک ، روغن نارگیل ، روغن زیتون ، تخم مرغ، آب پیاز ، تخم شمبلیله نیز از دیگر راه ها طبیعی  برای افزایش و تقویت مو هستند که می توان از آنها برای داشتن ابرو های پر پشت و زیبا کمک گرفت . تقویت ابرو با بادام سوخته نیز یکی دیگر از روش ها موجود و تاثیرگذار می باشد.

سخن پایانی

قرص های ال دی دارای هورمون هایی هستند که بر اساس باور های غلط بین افراد جامعه جا افتاده است که می توان از این قرص به دلیل داشتن این هورمون ها برای رشد و تقویت مو استفاده کرد ولی این باور کاملا نادرست است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۹ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار