• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر الکل بر کاشت مو چگونه است؟

کاشت مو و عوامل موثر بر روند بهبود آن

تاثیر الکل بر کاشت مو را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. متاسفانه امروزه شاهد کم مویی ناحیه ای یا طاسی کامل سر در برخی از خانم ها و آقایان هستیم. ریزش مو می تواند علت های مختلفی از جمله وراثت، بیماری هایی مانند کم خونی، استرس، مصرف دخانیات و … داشته باشد. اما خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی در این زمینه هم اکنون افراد در سرتاسر دنیا از تکنیک کاشت مو که یک روش بدون خطر است استفاده می کنند.

عوامل بسیاری بر گرفتن بهترین نتیجه از انجام عمل کاشت مو موثر است که فرد داوطلب باید قبل از انجام این کار از تخصص و علم و تجربه ی پزشک و تیم درمانی همراه آن اطمینان حاصل کند. زیرا انجام عمل کاشت مو که بدون جراحی صورت می گیرد نیازمند ظرافت و دقت بسیار و نیز مهارت بالای تیم درمانی می باشد.

تاثیر الکل بر کاشت مو

تاثیر الکل بر کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

نکته ی قابل توجه این است که افراد متمایل به انجام کاشت مو خودشان نیز باید اید مراقبت های قبل، حین و بعد از کاشتن مو را مورد توجه قرار بدهند تا بتوانند نتیجه ی دلخواه از عمل کاشتن مو را دریافت کنند. یکی از مراقبت ها و موارد منع مصرف شده در زمان پیش از کاشت مو استفاده از دارو های هورمونی, مسکن ها, خواب آور ها و … می باشند که مصرف آن ها باید با هماهنگی و طبق نظر پزشک متخصص کاشت مو باشد تا باعث ایجاد خللی در انجام این عمل نشود.

از دیگر مراقبت های لازم پرهیز از مصرف مواد مخدر, قلیان, سیگار, مشروبات الکلی می باشد چرا که تاثیرات نیکوتین و نیز تاثیر الکل بر کاشت مو آسیب زننده است. عزیزان مراجعه کننده و به خصوص خانوم ها باید دقت داشته باشند که در مدت زمان معینی پیش از کاشتن مو نباید هیچ گونه رنگ مویی استفاده کنند که در این زمینه می توانند از پزشک مورد نظرشان راهنمایی بخواهند.

مصرف مشروبات حاوی الکل و کاشت مو

چنان چه شخصی متمایل به انجام عمل کاشت مو باشد باید از مصرف موادی مانند مشروبات الکلی پرهیز کند چرا که تاثیر الکل بر کاشت مو بسیار منفی است و روند بهبود کاشت مو را بر هم می زند. افراد مصرف کننده ی مشروبات الکلی باید بدانند که تاثیر الکل بر کاشت مو از طریق اختلال خون رسانی به پوست است به طوری که پایین آوردن مقدار خون رسانی باعث ریزش مجدد موهای کاشته شده ی خود می شوند و تمامی زحمات خود و پزشک را به هدر می دهد.

چگونگی تاثیر الکل بر کاشت مو

تاثیرات مخرب مصرف مواد مخدر و نیز سیگار و قلیان و مشروبات حاوی الکل بر کاشت مو و نیز بر ریزش مو توسط پزشکان تایید شده است. مواد مخدر و مواد الکلی باعث افزایش میزان خون ریزی فرد در هنگام کاشتن مو می شوند و هم چنین باعث کاهش میزان خون رسانی به مناطق کاشته شده ی مو در سر فرد مراجعه کننده می شود. به همین سبب پزشکان همواره بر منع مصرف مواد مخدر و مواد حاوی الکل در دوره ی انجام عمل کاشتن مو تاکید بسیاری شده است.

سیگار ها و قلیان با تولید دی اکسید کربن حاص از دود آن ها باعث بر هم زنی چرخه ی اکسیژن رسانی به خون می شوند که در نتیجه خون رسانی به مناطق کاشت مو بسیار کم می شود و در منجر به ریزش مجدد مو های کاشته شده می شوند. یکی از بدترین تاثیر الکل بر کاشت مو از بین بردن بی حسی اعمال شده هنگام انجام عمل کاشتن مو می باشد که باعث افزایش احساس درد در فرد مراجعه کننده می شود. از دیگر آثار آسیب رسان مشروبات با الکل بر کاشت مواد این است که احتمال بروز عفونت در افرادی که کاشت مو انجام داده اند را بسیار بالا می برند و سلامت جسمانی آن ها را تحت خطر قرار می دهند.

توصیه ی پزشکان به مراجعه کنندگان معتاد به مصرف مشروبات الکلی

با توجه به مطالب گفته شده در مورد تاثیر الکل بر کاشت مو توصیه ی پزشکان متخصص در زمینه ی عمل کاشت مو به افرادی که عادت به مصرف مشروبات الکل دار دارند این است که جهت جلوگیری از بروز عفونت ها و احتمال ریزش مو های کاشته شده, از مصرف این مواد به مدت حداقل یک هفته قبل از اقدام به کاشت مو خود داری کنند تا از تاثیر الکل بر کاشت مو مصون بمانند و پروسه ی کاشت مو با سلامت و رضایت افراد همراه شود.

مقاله پیشنهادی:سوالات متداول در مورد کاشت مو FUE

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار