ایا ریزش مو از علائم سرطان است؟

ایا ریزش مو از علائم سرطان است؟ آیا در صورت بروز ریزش مو می توان گفت که فرد به سرطان مبتلا است؟

بسیاری از مردم که آگاهی کافی در خصوص سرطان ندارند، ریزش مو را با سرطان در ارتباط می دانند. اما این باور که در بین بسیاری از افراد رایج شده است، کاملا اشتباه است و سرطان باعث ریزش مو نمی شود.

البته لازم به ذکر است که سرطان به صورت غیر مستقیم می تواند بر روی ریزش مو اثر داشته باشد که در ادامه این موضوع را به شکل بهترین شرح خواهیم داد.

برای کسب اطلاع از این موضوع با ما در کلینیک مدرن همراه باشید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ایا ریزش مو از علائم سرطان است؟

ایا ریزش مو از علائم سرطان است؟2

همان طور که در قسمت های فوق اشاره شد، سرطان به صورت مستقیم باعث ریزش مو نمی شود و تاثیری بر روی ریزش مو ندارد، اما از آنجایی که برای درمان سرطان بیمار ناگزیر است که مراحل شیمی درمانی و یا پرتو درمانی را طی کند، ریزش مو برای در شخص پدیدار می شود.

به همین دلیل می توان گفت که سرطان و ریزش مو به صورت غیر مستقیم با هم در ارتباط هستند.

شیمی درمانی چیست؟

شیمی درمانی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین روش های درمانی برای سرطان به شمار می آیند که در زمانی که شخص به سرطان مبتلا می شود، پزشک برای جلوگیری از روند سرطان و متوقف کردن آن از روش شیمی درمانی استفاده می کند.

در شیمی درمانی موادی بسیار قوی در قالب سرم به داخل بدن فرد وارد میشوند که این مواد شیمیایی بسیار قوی باعث از بین رفتن فولیکول های مو میشوند و ریزش مو را در تمامی نقاط بدن فرد بیمار به وجود می اورند به گونه ای که شخص تمامی تار موهای سر خود را به همراه ابرو، مژه و … از دست میدهد.

پرتو درمانی چیست؟

پرتو درمانی که به آن رادیو تراپی نیز گفته می شود از دیگر اموری است که برای درمان سرطان انجام می شود. در رادیو تراپی و یا پرتو درمانی تشعشعاتی برای تخریب کردن توده سرطانی به بدن فرد وارد می شود که این تشعشعات بسیار قوی هستند و علاوه بر اینکه سلول های سرطانی را تخریب می کنند، باعث آسیب دیدن بافت های دیگر بدن نیز می شود و می تواند در رشد مو و یا ریزش مو نیز تاثیر بگذارد. زیرا پرتو درمانی باعث خشک شدن پوست سر، پوسته ریزی و زخم شدن پوست سر می شود که در این صورت ممکن است که موها بر اثر پرتو درمانی دچار ریزش شوند.

بیشتر بخوانید: چرا کاهش وزن باعث ریزش مو میشود؟

ایا ریزش مو بعد از درمان سرطان بهبود پیدا می کند؟

با در نظر گرفتن مطالبی که در خصوص ریزش مو و سرطان ذکر کردیم، این پرسش ایجاد می شود که آیا ریزش مو بر اثر سرطان بهبود پیدا می کند و یا اینکه موهای ریخته شده به علت سرطان دیگر رشد نمی کنند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که خوشبختانه اکثر افرادی که به علت شیمی درمانی و پرتو درمانی ناشی از درمان سرطان به ریزش مو مبتلا می شوند، معمولا موهای از دست رفته خود را پس از درمان سرطان مجددا به دست می اورند و پس از اینکه مراحل شیمی درمانی و پرتو درمانی پایان یافت و سرطان بهبود پیدا کرد، موها بعد از گذشت مدت زمانی شروع به رشد می کنند.

حال ممکن است که رشد مو در برخی از افراد کاهش پیدا کند و موهای بدن کم شود و یا اینکه رشد مو در بدن افراد نسبت به قبل با روند بهتری انجام شود.

در نتیجه اگر به سرطان مبتلا هستید و نگران ریزش مو در اثر این بیماری می باشید، باید از این موضوع آگاه باشید که ریزش مو در این بیماری کاملا موقتی است و حتی در صورتی که موها بعد از سرطان رشد نکنند  و بهبود پیدا نکنند، می توانید با استفاده از روش های جدید برای ترمیم موهای خود اقدام کنید و از پروتز مو و یا کاشت مو با الیاف مصنوعی استفاده نمایید.

کلام پایانی

ایا ریزش مو از علائم سرطان است و یا خیر، مطلبی بود که برای شما شرح دادیم. چنانچه قصد دارید که از پروتز مو و یا کاشت مو با الیاف مصنوعی استفاده کنید، بهترین کلینیک برای این کار در تهران کلینیک پوست و مو مدرن است که میتوانید با مراجعه به آن به بهترین شکل زیبایی از دست رفته خود را به خود بازگردانید.

ترمیم مو به روش تار به تار

ترمیم مو به روش تار به تار چیست؟ مزایای روش تار به تار چیست؟ امروزه عوامل و مسائل بسیار زیادی باعث افزایش ریزش مو در افراد در سراسر جهان شده اند و نیاز به استفاده از روش هایی برای ترمیم مو را در افراد اف... (ادامه)

زاویه سازی صورت گرد و چاق

زاویه سازی صورت گرد و چاق چگونه انجام میشود؟ زاویه سازی صورت یکی از عمل های زیبایی به شمار می رود که با نام مادلینگ چهره نیز شناخته می شود. زاویه سازی صورت در بین رده های سنی و به خصوص قشر جوانان، محبوبیت ب... (ادامه)