• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

کاشت مو در سالمندان به چه شکل انجام می شود؟

امروزه کاشت مو جزو یکی از عمل های پرطرفدار به ویژه برای آقایان قرار گرفته است. همچنین این روزها به علت استفاده از انواع مواد شیمیایی مثل ژل و تافت مو و همچنین تغذیه نامناسب و عدم استفاده از خوراکی های ارگانیک یا طبیعی به شدت افراد دچار طاسی و ریزش مو شده اند که نتیجه ان منجر به کاشت مو در سالمندان و جوانان شده است.

با افزایش سن ریزش مو به خصوص در آقایان افزایش چشمگیری می یابد و بسیاری از افراد مسن برای حفظ زیبایی ظاهر خود به عمل کاشت مو روی می اورند. اما باید بدانند که به خاطر سن زیاد و همچنین مقاومت کم سیستم ایمنی و کمبود بسیاری از ویتامین ها در بدنشان این عمل برایشان سخت تر و دوره نقاهت شان نسبت به جوانان بیشتر طول خواهد کشید و به مراقبت های ویژه تری نیاز دارند.

در این حالت بهتر است که چند ماه قبل از کاشت مو تحقیقات لازم را برای انجام این عمل داشته باشند تا عملی راحت و با بازدهی بیشتری را تجربه کنند.

در کشور ما معمولا اطلاعات کافی در مورد کاشت مو برای سالمندان وجود ندارد به همین علت بسیاری از سالمندان ما از انجام این عمل منصرف می شوند. ما در این مقاله سعی داریم تا اطلاعات لازم و مورد نیاز را به عنوان کاشت مو برای سالمندان در اختیار تان قرار دهیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

 

محدودیت های کاشت مو برای سالمندان

محدودیت های کاشت مو برای سالمندان

1- از ان جایی که افراد سالمند بیشتر موهای خودشان را از دست می دهند پس بانک موهای فراوان و کاملی برای استخراج فولیکول ها و پیوند ان ها به سر وجود ندارد. به همین خاطر ممکن است کاشت مو برای این افراد نتیجه قابل توجهی را به همراه نداشته باشد. البته با پیشرفت علم پزشکی این معضل تا حدودی برطرف شده است و یک روش برای بر طرف ساختن این مشکل وجود دارد. این روش, روش BHT است.

در روش BHT از مو های بدن و یا ریش افراد به عنوان بانک مو استفاده می شود در این صورت علاوه بر این که از فولیکول های پشت و یا اطراف سر استفاده نمی شود جای زخمی هم بر سر و یا بدن فرد باقی نخواهد ماند. این روش معمولا از درصد موفقیت بالایی برخوردار است و مشکل افراد کم مو را تا حد زیادی برطرف خواهد ساخت.

البته در این روش مهارت جراح از اهمیت فراوانی برخوردار است چون ممکن است در حین عمل یا بعد از ان گرافت های مو از بین بروند و پیوند مو با مشکل مواجه شود. پس در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید.

2- یکی از مواردی که سالمندان را در مورد کاشت مو با مشکل مواجه می کند استفاده ان ها از برخی دارو ها مثل انواع رقیق کننده های خون و یا داشتن برخی بیماری هاست. در این صورت افراد سالمند باید حتما بیماری ها و نوع و میزان مصرف دارو هایشان را با پزشکشان در میان بگذارند تا در حین عمل با مشکلی مواجه نشوند.

 

مراقب های بعد از کاشت مو در مورد سالمندان

  1. تا مدتی بعد از انجام عمل از کلاه, هد و سربند استفاده نشود.
  2. از لمس کردن و دست زدن یا وارد کردن ضربه به قسمتی که مو در ان کاشته شده به شدت پرهیز شود.
  3. در صورت مشاهده علائمی مثل تب و خونریزی و یا التهاب های ناگهانی حتما به پزشک مراجعه شود.
  4. تا حدود یک الی دو هفته بعد از عمل از پایین اوردن سر به مدت طولانی اجتناب شود و هنگام استراحت سر با بدن زاویه 30 تا 45 درجه داشته باشد.
  5. از برخورد چیزهای کثیف و یا بالش کثیف با سر به شدت خود داری شود و سر مدام با محلول های ضد عفونی کننده ای که پزشک برایتان تجویز کرده شستشو داده شود.

 

عوارض احتمالی کاشت مو در افراد سالمند

عوارض احتمالی کاشت مو در افراد سالمند

عمل کاشت مو به ویژه برای افراد مسن ممکن است با خطرات احتمالی مواجه شود. افراد مسن به علت بالا بودن سن و شرایط بدنشان ممکن است بیشتر در گیر معضلات بعد از کاشت مو شوند. کاشت مو به خصوص برای سالمندان باید با دقت و ظرافت بالایی انجام شود. در این صورت این عمل اصلا نگران کننده نخواهد بود. اما اگر پزشک شما حاذق نباشد و همچنین شما اقدامات لازم قبل و بعد عمل را به درستی انجام نداده باشید ممکن است با مشکلات زیر مواجه شوید.

  • اسیب به بافت سر
  • ایجاد عفونت
  • خونریزی بیش از اندازه
  • کبودی های گسترده
  • تورم زیاد در ناحیه اهدا کننده و دریافت کننده فولیکول
  • انتقال تورم به قسمت صورت
  • باقی ماندن جای زخم در صورت برش های غیر ماهرانه پزشک

 

سخن پایانی

اگر در خانواده یا میان اقوام سالمندی را دارید که به انجام کاشت مو علاقه مند است مانع او نشوید. بهتر است او را به درستی راهنمایی کرده تا بهترین نتیجه را دریافت کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار