• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

کاشت مو بدون بانک مو

بانک مو چیست؟ آیا می توان کاشت مو بدون بانک مو انجام داد؟ افرادی که برای کاشت مو دارای بانک موی مناسبی نیستند چگونه می توانند پیوند مو انجام دهند؟

شمار زیادی از آقایان در کشور عزیز ما از طاسی سر و الگوهای ریزش مو رنج می برند و بانک موی مناسبی برای برداشت گرافت های مویی و پیوند مو ندارند. به همین دلیل آقایانی که قصد پیوند مو دارند، با این پرسش مواجه می شوند که آیا امکان کاشت مو بدون بانک مو وجود دارد ویا خیر؟

برای اینکه پاسخ به این پرسش را مطرح کنیم ابتدا باید بگوییم که بانک مو قسمتی از سر و یا بدن فرد است که برداشت گرافت های مویی و یا تارهای مویی از آن قسمت انجام می شود و سپس به ناحیه مورد نظر پیوند می گردد.

بانک مو چیست؟

معمولا برای کاشت از بانک موجود در قسمت پشت سر فرد و یا بانک موی موجود در بخش های کناری گوش استفاده می شود زیرا این بخش ها حالت طبیعی تری را بعد از کاشت ایجاد می کنند.

اما علاوه بر این نواحی در بدن می توان از بانک موی قسمت های دیگر بدن نیز در صورت نیاز استفاده کرد.

در نهایت اگر هیچ یک از بانک موهای موجود در بدن فرد برای پیوند مو مناسب نباشند، باید کاشت مو بدون بانک مو استفاده گردد.

کاشت مو بدون بانک مو چگونه است؟

کاشت مو بدون بانک مو روشی است که در صورت عدم وجود بانک مناسب در فرد استفاده می شود. در این شیوه کاشت از بانک موی افراد دیگر برای پیوند مو استفاده می شود و یا تار موی مصنوعی را پیوند زد.

علاوه بر این برای پیوند مو بدون بانک مو می توان از کاشت موی BHT و یا سلول های بنیادین نیز استفاده نمود که در ادامه این بخش ها را توضیح خواهیم داد.

پیوند مو با استفاده از بانک موی دیگران:

از آنجایی که فولیکول های مو فقط با بدن خود واکنش مثبت نشان می دهند، در صورت استفاده از این تکنیک امکان پس زدن تارهای مویی در بدن بیمار وجود دارد.

به همین دلیل زمانی که از کاشت مو با استفاده از بانک موی دیگران استفاده می شود، باید DNA شخص مورد نظر با DNA شخصی که از بانک موی او استفاده می شود یکسان باشند زیرا در غیر این صورت سیستم ایمنی بدن تارهای مویی پیوند خورده شده را به عنوان مهاجم در نظر می گیرد  و از پیوند خودداری می کند.

استفاده از سلول های بنیادی برای کاشت

این شیوه کاشت دارای شباهت زیادی با کاشت سنتی است. در این شیوه یک بخش کوچک از پوست که دارای فولیکول های مو باشد برداشته میشود و سپس در آزمایشگاه تاثیر می گردد و در نهایت نیز در قسمت های بدون مو و طاس سر پیوند زده می شوند.

سلول های بنیادی این امکان را دارند تا به سلول های مختلف  در بدن تبدیل شوند و بافت های آسیب دیده را ترمیم کنند.

کاشت مو به روش BHT :

در کاشت بدون بانک مو با روش BHT از موهای موجود در قسمت های خاصی از بدن استفاده می گردد و جراحی این نوع پیوند به دقت زیادی نیاز نخواهد داشت.

از جمله بخش هایی از بدن که از موهای آن برای کاشت مو می توان استفاده کرد عبارتند از:

  • ریش
  • موهای موجود در سینه آقایان
  • موهای موجود در شکم
  • و حتی ناحیه تناسلی

از جمله بخش هایی از بدن هستند که برداشت فولیکول های مو از آن انجام می شود.

کاشت مو با استفاده از تار موی مصنوعی:

از دیگر روش هایی که برای کاشت مو بدون بانک مو استفاده می شود، پیوند با استفاده از الیاف های نانو است که به آن ها تار موی مصنوعی نیز می گویند.

در این شیوه الیاف مصنوعی بر اساس سلیقه اشخاص انتخاب می شوند و عمل پیوند با استفاده از بی حسی موضعی برای آنها انجام می گردد. در این شیوه بهتر است که اشخاص در انتخاب الیاف مصنوعی از الیافی استفاده کنند که به جنس و رنگ موهای خود نزدیک باشد تا حالت زیبا تر و جلوه طبیعی تری را ایجاد کند.

کلام پایانی:

در نتیجه تمامی شما عزیزانی که از بانک موی مناسب برای پیوند مو برخوردار نیستید، می توانید از یکی از روش های ذکر شده در قسمت فوق برای کاشت مو استفاده نمایید و به زیبایی موهای خود بیافزایید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار