• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

ورم صورت بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از درمان های موثر در جلوگیری از ریزش مو و همچنین درمان طاسی سر است. با این که کاشت مو جزو عمل های زیبایی به حساب می اید اما مانند سایر عمل ها  ممکن است فرد بعد از عمل دچار عوارض جانبی شود. یکی از عوارض جانبی بعد از عمل کاشت مو ورم صورت است.

برای برخی افراد بعد از این عمل ممکن است در نواحی سر, صورت و یا اطراف چشم تورم هایی به وجود بیاید که برای ان ها استرس زا باشد. اما هرگز نگران نباشید چون ورم صورت بعد از کاشت مو امری بسیار طبیعی است و به طور کلی به مدت یک تا دو هفته کاملا از بین می رود. اما عواملی وجود دارد که شما به وسیله ان می توانید از بروز این عارضه جلوگیری کنید یا در صورت ابتلا به ان سریع تر بهبود یابید.

 

چرا بعد از کاشت مو در ناحیه سر و صورت تورم ایجاد می شود؟

پزشکان در حین جراحی کاشت مو روی سر شکاف هایی را ایجاد می کنند که فولیکول های مو باید در این شکاف ها پیوند بخورند، در نتیجه سیستم ایمنی بدن فرد جراحی شده برای واکنش به جراحت ها و جا به جایی فولیکول ها پاسخ ایمنی اش را به شکل تورم در ناحیه سر و صورت ایجاد می کند. البته در این میان عوامل مهمی باعث به وجود امدن این پاسخ ایمنی در بدن می شوند که عبارت اند از:

 

تاثیر داروهای بی حسی

ورم صورت بعد از کاشت مو معمولا در اثر داروی های بی حسی است

در حین عمل جراحی به پوست فرد داروهایی را برای بی حسی می زنند که این دارو ها ممکن است باعث ایجاد تورم شوند. همچنین ممکن است پوست برخی افراد به بعضی از دارو ها حساسیت نشان دهد که باز هم در این صورت پوست با تورم مواجه خواهد شد. همچنین میزان استفاده از این داروها روی پوست می تواند به شدت در ایجاد و یا مقدار تورم پوست سر و صورت فرد جراحی شده دخیل باشد.

 

تزریق سرم در حین جراحی

برای این که فولیکول های مو به راحتی پیوند بخورند و همچنین پیاز مو در شکاف های ایجاد شده سر فضای کافی داشته باشند در حین عمل بعد از زدن بی حس کننده ها به سر, سرم نیز به ان محل می زنند تا باعث شود شکاف بزرگ تر شده و فولیکول ها به بهترین شکل ممکن پیوند بخورند.

اما بعد از انجام عمل جراحی به دلیل این که سرم نمی تواند از بدن به هیچ نحوی خارج شود در ان مکان تجمع کرده و باعث ایجاد تورم می شود. افرادی که این جراحی را انجام می دهند باید مراقب باشند تا چند روز بعد از عمل کمتر سرشان را به سمت پایین بگیرند تا سرم ها ها به سمت صورت نرود و در ان جا باعث ایجاد تورم نشود. میزان سرم با میزان تورم بعد از عمل رابطه مستقیمی دارد و هر چه مقدار استفاده از سرم بیشر شود ورم سر نیز بیشتر خواهد شد.

 

فرایند جراحی

در حین جراحی به علت این که روی پوست سر شکاف ها و برش هایی ایجاد می شود و ان ها نوعی زخم به حساب می ایند پس بدن برای بهبود هر چه سریع تر این زخم ها شروع به ایجاد تورم در ان نواحی می کند. این عامل جزو مهم ترین عوامل در ایجاد تورم سر بعد از کاشت مو است.

 

چگونه از ایجاد تورم بعد از عمل کاشت مو پیشگیری کنیم؟

  • عوامل موثری برای جلو گیری از ایجاد ورم و التهاب بعد از کشت مو وجود دارد که شما هرچه با دقت بیشتری ان ها را انجام دهید بهتر نتیجه خواهید گرفت.
  • بعد از کاشت مو از خوردن غذاهای چرب, تند و شور پرهیز کنید.
  • بعد از عمل تا چند روز از خم کردن سرتان اجتناب کنید و هنگام خواب بهتر است که زاویه سر شما 45 درجه باشد.
  • تا دو هفته بعد از عمل از انجام دادن ورزش های سنگین دوری کنید.
  • مایعات را در طول روز به دفعات بنوشید تا باعث از بین رفتن تورم شما از طریق ادرار شود.
  • تا چند روز بعد از عمل سعی کنید به مدت طولانی ایستاده نباشید.
  • دارو های درمان و پیشگیری تورم را که پزشک برایتان تجویز کرده است با همان دستور العملی که پزشک گفته مصرف کنید.

 

بعد از ایجاد تورم برای کاهش ان چه اقداماتی را انجام دهیم؟

بعد از ایجاد تورم برای کاهش ان چه اقداماتی را انجام دهیم؟

  1. تا یک الی دو هفته از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کنید چون علاوه بر افزایش تورم باعث اسیب به محل ملتهب و ایجاد عفونت یا لخته خون می شود.
  2. از کمپرس سرد برای کاهش ورم صورت بعد از کاشت مو استفاده کنید. فقط توجه کنید که ان را به طور مستقیم روی ورم قرار ندهید. ان را کمی بالا تر از پیشانی بگذارید.
  3. آناناس بخورید.
  4. اب فراوان بنوشید.
  5. دارو هایتان را به موقع مصرف کنید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار