• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علائم عفونت بعد از کاشت مو

 

آیا می دانید علائم عفونت بعد از کاشت مو چیست؟ آیا بعد از کاشت مو عفونت به وجود می آید؟

چه عواملی باعث می شوند تا بعد از کاشت مو عفونت ایجاد شود؟

کاشت مو از جمله روش هایی است که به صورت تهاجمی انجام می شود و بعد از پایان یافتن جراحی کاشت مو باید مراقبت هایی توسط بیمار انجام شود تا از بروز عفونت و یا هر مشکل دیگری جلوگیری به عمل آید و نتیجه جراحی کاشت مو برای بیمار رضایت بخش باشد.

علائم عفونت بعد از کاشت مو چیست؟

علائمی که نشان دهنده بروز عفونت بعد از کاشت مو هستند، به شرح زیر می باشند:

ایجاد زخم های ناخوشایند در میزان بسیار زیاد:

یکی از علائم بروز عفونت ایجاد زخم های ناخوشایند و در میزان زیاد است. بنابراین هر چه بعد از کاشت مو زخم های بیشتری به جای مانند، احتمال بروز عفونت بیشتر است و باید بیشتر مراقبت های بعد از کاشت مو را رعایت کرد.

خارش هایی که همراه با زخم هستند:

خارش شدید سر می توانند نشان دهنده بروز عفونت باشد و به همین دلیل اگر با این مساله مواجه شدید سریعا به پزشک اطلاع دهید تا مشخص شود که علت خارش سر بروز عفونت است و یا به علت بهبود یافتن زخم ها احساس خارش در شما ایجاد شده است.

ترشح عفونی از جای زخم:

در صورتی که از جای زخم های ایجاد شده بر روی سر ترشح های عفونی خارج می شود و این علائم ادامه دار می شوند باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

درد:

ایجاد درد طولانی مدت بعد از کاشت مو که برطرف نمی شوند، نشانه خطر ابتلا به عفونت هستند که باید وضعیت آنها پیگیری شود.

پوسته پوسته شدن:

یکی از دلایلی که باعث پوسته پوسته شدن سر بعداز کاشت مو می شوند، بروز عفونت است.

پس اگر با این مساله مواجه شدید به پزشک خود اطلاع دهید تا در صورت نیاز درمان های لازم را انجام دهد.

ایجاد جوش های قرمز و یا سفید:

اگر جوش های قرمز و سفید و یا هر گونه علائم دیگری بعد از مدت یک هفته از بین نروند می توان آن را ابتدای ابتلا به عفونت در نظر گرفت که در این صورت باید پزشک را در جریان قرار دهید.

جلوگیری از ایجاد عفونت بعد از کاشت مو چگونه است؟

دلایل مختلفی بعد از کاشت مو باعث می شوند که عفونت در بیمار ایجاد شود و رعایت مراقبت های مورد نیاز بعد از کاشت مو در جلوگیری از بروز عفونت بعد از کاشت مو بسیار تاثیر گذار است که این مراقبت ها به شرح زیر هستند:

پرهیز از استعمال سیگار و دخانیات و مصرف مشروبات الکلی:

از اصلی ترین عواملی که باعث بروز عفونت بعد از کاشت مو می شوند، می توان به استعمال سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی اشاره کرد. مصرف دخانیات بعد از کاشت مو و یا نوشیدن مشروبات الکلی باعث می شود که سرعت بهبودی زخم های ایجاد شده بر روی سر کاهش پیدا کند و در نتیجه هر چه سرعت بهبودی زخم ها کاهش پیدا کند، احتمال بروز عفونت در سر بیشتر می شود.

به همین دلیل پزشک استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی را به مدت حداقل دو هفته قبل از کاشت مو و دو هفته بعد از کاشت مو ممنوع می کند.

پرهیز از دستکاری کردن سر:

دستکاری کردن زخم های ایجاد شده بر روی سر که به علت کاشت مو ایجاد شده اند، می تواند باعث بروز عفونت شود و زخم ها را تحریک کند، خصوصا اگر دست های آلوده را با انها تماس دهیم. در نتیجه برای جلوگیری از این اتفاق باید از دستکاری کردن زخم ها پرهیز کرد.

مصرف دارو های تجویز شده توسط پزشک:

داروهایی که توسط پزشک تجویز می شوند در جلوگیری از بروز عفونت بعد از کاشت مو موثر هستند که در این صورت باید از آنها به صورت مرتب استفاده کرد.

رعایت نحوه صحیح استحمام کردن:

تماس پیدا کردن آب با زخم های ایجاد شده بر اثر کاشت مو ممکن است که باعث ایجاد عفونت شود به همین دلیل اگر قصد دارید که بعد از کاشت مو حمام کنید، باید طبق دستور پزشک این کار را انجام دهید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

سخن پایانی:

امیدواریم که با در نظر گرفتن علائم عفونت بعد از کاشت مو، مراقبت های لازم در خصوص کاشت مو را جدی بگیرید و آنها را به خوبی انجام دهید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار