• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

طریقه مصرف قرص زینک برای مو

آیا می دانید طریقه مصرف قرص زینک برای مو چگونه است؟ آیا از بهترین زمان مصرف قرص زینک اطلاع دارید؟ آیا می دانید نحوه مصرف قرص زینک چگونه است؟

همان طور که می دانید قرص زینک همان روی است که یکی از مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است و در صورت کمبود این ماده معدنی در بدن مشکلات زیادی برای بدن ایجاد می شود.

مو یکی از بخش های بدن است که به عنصر روی نیاز دارد و برای اینکه موها به خوبی رشد کنند باید میزان مورد نیاز روی در اختیار آن گذاشته شود. در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیاری ایجاد شود.

برای اطلاعات بیشتر از کاشت مو از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

کمبود روی برای مو چه پیامدی دارد

کمبود روی برای مو چه پیامدی دارد؟

در صورتی که میزان روی مورد نیاز برای مو در بدن وجود نداشته باشد، مشکلاتی مانند: ریزش مو شدید، خشک شدن مو، پوسته پوسته شدن کف سر و شوره سر ایجاد می شود.

در نتیجه در صورت بروز هر یک از این مسائل در بدن خود می توانید یکی از دلایل آن را کمبود زینک در بدن بدانید و برای درمان آن اقدام کنید.

قرص زینک برای مو:

زمانی که به کمبود روی در بدن پی ببرید، باید میزان کمبود این ماده معدنی در بدن را به وسیله قرص زینک و یا مواد غذایی حاوی زینک تامین کنید. از جمله مواد غذایی حاوی روی می توان به:

عدس، لوبیا سفید، جوی دو سر، آجیل سویا، زرده تخم مرغ، گوشت گوساله، نان، تخم کدو و … می باشند.

البته لازم به ذکر است که اگر بر اساس تشخیص پزشک مشخص شود که شخصی دارای کمبود شدید روی در بدن است، به او قرص زینک تجویز می شود تا درصد مورد نیاز روی بدن را به سرعت بیشتری بالا بیاورد.

طریقه مصرف قرص زینک برای مو:

در رابطه با مصرف قرص زینک باید گفت که آقایانی که دارای فعالیت بیشتری در مقایسه با بانوان هستند باید میزان بیشتری روی در طول روز مصرف کنند. به صورت کلی خانم ها در طول روز به میزان ده میلی گرم روی نیاز دارند و آقایان باید به میزان 12 گرم روی در طول مصرف نمایند.

در رابطه با طریقه مصرف قرص زینک برای مو باید گفت که برای استفاده از قرص زینک بهتر است که با پزشک مشورت کنید و اجازه دهید تا پزشک با بررسی میزان کمبود زینک در بدن شما، دوز مناسب مصرفی این قرص را برایتان تعیین کند.

اما در صورتی که کمبود روی در بدن ندارید و فقط قصد دارید که از بروز کمبود روی جلوگیری کنید، می توانید قرص زینک را از داروخانه تهیه کنید و از فروشنده داروخانه در خصوص میزان مصرف سوال بپرسید.

بهترین زمان مصرف قرص زینک:

در رابطه با بهترین زمان مصرف قرص زینک نیز باید گفت که زمانی برای استفاده از این قرص مناسب است که پیش از آن و یا پس از آن از لبنیات استفاده نکرده باشید. زیرا کلسیم مانع از جذب روی در بدن می شود و در صورتی که زینک را همراه با لبنیات مصرف کنید، هیچ اثری از آن دریافت نخواهید کرد.

بر اساس نظر متخصصان معمولا بهترین زمان مصرف قرص زینک بعد از خوردن نهار تشخیص داده شده است زیرا معمولا قرص زینک را باید یک بار در روز مصرف کرد و به همین دلیل مصرف آن بعد از نهار مناسب تر واقع می شود.

نحوه مصرف قرص زینک:

همان طور که در قسمت فوق ذکر شد نحوه مصرف قرص زینک به این شکل است که این قرص را باید بعد از نهار و روزی یک مرتبه مصرف کنید. همچنین لازم است که تا یک ساعت قبل و بعد از مصرف این قرص از خوردن لبنیات اجتناب کنید. لازم به ذکر است که نوشیدن مقدار زیادی آب همراه با قرص زینک توصیه می شود.

میزان مصرف قرص زینک

میزان مصرف قرص زینک:

قرص زینک دارای انواع مختلفی است و به وسیله شرکت های مختلفی تولید می شود. دوز قرص زینک موجود در بازار معمولا ده میلی گرم و پنج میلی گرم است که میزان مصرف قرص زینک به میزان کمبود روی در بدن بستگی دارد.

چنانچه قصد دارید دوز مورد نیاز روزانه را تامین کنید باید روزی یک عدد قرص زینک بخورید. اما اگر کمبود روی در بدن داشته باشید شاید بر اساس تشخیص پزشک تعداد قرص هایی که در طول روز باید مصرف کنید بیشتر شود.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار