• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

سیگار و قلیان بعد از کاشت مو

 

آیا بعد از کاشت مو می توان سیگار و قلیان مصرف کرد؟ سیگار و قلیان بعد از کاشت مو چه حکمی دارد؟

سیگار و قلیان بعد از کاشت مو: کاشت مو روشی است که در آن گرافت هایی مویی از بانک مو برداشته می شوند و به قسمت های مورد نظر پیوند زده می شوند. زمانی که کاشت مو برای افراد انجام می شود باید مراقبت هایی پس از کاشت صورت گیرد تا نتیجه حاصل از کاشت مو موفقیت آمیز و رضایت بخش باشد.

یکی از مراقب های مورد نیاز برای بعد از کاشت مو پرهیز از مصرف سیگار، قلیان و سایر دخانیات است که در این مطلب قصد داریم فقط در خصوص این مورد با شما عزیزان صحبت کنیم.

عوارض مصرف سیگار و قلیان بعد از کاشت مو:

پرهیز از سیگار و قلیان و سایر دخانیات بعد از هر کدام از انواع روش های کاشت مو امری واجب و ضروری است و در نتیجه کاشت مو تاثیر می گذارد زیرا با مصرف سیگار و قلیان عوامل ذکر شده در قسمت زیر برای اشخاص پدید می آیند:

تضعیف سیستم ایمنی بدن:

مصرف سیگار، قلیان و سایر دخانیات بعد از کاشت مو باعث می شود که سیستم ایمنی بدن بیمار تضعیف شود و مشکلاتی برای او پیش آید که برای جلوگیری از این مسائل باید از مصرف دخانیات پرهیز کرد.

بروز عفونت در فولیکول های موی کاشته شده:

استعمال سیگار و قلیان بعد از کاشت مو می تواند باعث بروز عفونت در فولیکول های مو شود زیرا با مصرف آنها زخم های ایجاد شده بر روی سر دیر تر بهبود پیدا می کنند و هر چه سرعت بهبود پیدا کردن زخم های ایجاد شده کاهش پیدا کند، امکان بروز عفونت در قسمت های کاشت مو بیشتر می شود.

ایجاد ریزش مو و از بین رفتن فولیکول های مو:

با مصرف سیگار و قلیان بعد از کاشت مو این امکان وجود دارد که فولیکول های مو آسیب ببینند و در نتیجه از بین بروند که در این صورت نتیجه کاشت مو نیز خراب خواهد شد و بی تاثیر خواهد ماند.

جلوگیری از بهبود یافتن زخم های ایجاد شده در بانک مو و نقاط پیوند مو:

همان طور که گفته شد سیگار و یا سایر دخانیات دارای ترکیباتی هستند که این ترکیبات از بهبود یافتن زخم ها جلوگیری می کند و روند بهبودی شخص بعد از کاشت مو را کاهش می دهد.

افزایش دادن دوره نقاهت بعد از کاشت مو:

به علت وجود عوارض ذکر شده در قسمت فوق و از آنجایی که مصرف دخانیات باعث کند شدن دوره بهبودی می شود و ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد، در نتیجه با مصرف سیگار و قلیان بعد از کاشت مو ممکن است که دوره نقاهت افزایش پیدا کند و شخص به مدت زمان بیشتری برای استراحت و رعایت مراقبت های بعد از کاشت نیاز پیدا کند.

چرا سیگار و قلیان بعد از کاشت مو مضر هستند؟

دلایل ایجاد عوارض ذکر شده در قسمت فوق، این است که سیگار دارای نیکوتین است و پس از استعمال آن نیکوتین وارد خون فرد می شود و در خون جریان پیدا می کند. زمانی که نیکوتین وارد خون می شود از جا به جایی اکسیژن جلوگیری می کند و در نهایت مواد مغذی و مفید برای مو و همچنین اکسیژن مورد نیاز برای فولیکول های مو تامین نمی شوند و در نتیجه امکان آسیب دیدن این بافت ها وجود دارد.

مدت زمان لازم برای پرهیز از سیگار و قلیان بعد از کاشت مو:

برای اینکه از عوارض مربوط به مصرف سیگار و قلیان بعد از کاشت مو در امان ماند باید حداقل در حدود دو هفته بعد از کاشت مو و دو هفته قبل از کاشت مو از استعمال سیگار و سایر دخانیات اجتناب کرد.

جمع بندی:

با در نظر گرفتن مطالبی که در خصوص سیگار و قلیان بعد از کاشت مو برای شما عزیزان مطرح کردیم، به شما توصیه می کنیم که برای دریافت نتیجه موفقیت آمیز از کاشت مو از استعمال سیگار و دخانیات پرهیز کنید.

برای کاشت مو با استفاده از تجهیزات پیشرفته و با به کار گیری جدیدترین روش های کاشت مو در سراسر جهان می توانید به کلینیک تخصصی پوست و مو مدرن مراجعه کنید و از تخصص پزشکان ماهر این مجموعه بهره مند شوید.

چنانچه به دریافت اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با شماره تلفن های درج شده در وب سایت کلینیک مدرن تماس حاصل فرمایید.

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳.۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار