• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

برسی سن مناسب کاشت مو

اگر شما جزو کسانی هستید که از ریزش موی خود رنج میبرید و قصد کاشت مو دارید اما اطمینان ندارید که در این سن کاشت مو برای شما مناسب میباشد یا خیر توصیه میکنم تا آخر مطلب همراه ما باشید.

حدود 50درصد از زنان و 60درصد از مردان در همه ی گروه های سنی در سراسر جهان دچار طاسی مو هستند.

معمولا افراد جوان زمانی که احساس ریزش مو میکنند به دلیل عدم داشتن اعتماد به نفس در سن پایین تصمیم به کاشت مو میگیرند. اگر شما هم جزو این افراد هستید باید به شما بگویم که دست نگه دارید، برای نتیجه ی بهتر گرفتن برای کاشت مو باید به سنی رسیده باشید که ریزش مو در شما تثبیت شده باشد و الگوی طاسی در شما مشخص شده باشد هم چنین در افراد بالای 65 سال نیز به دلایل مشکلاتی که مثل فشار خون بالا و بیماری قلبی توصیه نمیشود و اگر تمایل دارند باید راجب تمام داردهایی که استفاده میکنند به پزشک خود اظلاع دهند

سن کاشت مو در بهترین شرایط 18 سال تخمین زده شده است که التبه بسته به علت ریزش مو این سن می تواند تغییر کند. برای مثال اگر سن کاشت مو ژنتیک باشد و یا فرد دچار بیماری شده و در ادامه ان ریزش مو را تجربه کرده است در این صورت پزشک بهترین سن برای کاشت مو را در این فرد تخمین خواهد زد.

 

مشکلات کاشت مو در سنین کم تر از 25 سال

افراد که در سن پایین کاشت مو  انجام میدهند در بزرگسالی ممکن است دوباره  مشکل ریزش مو برایشان اتفاق بیفتند و به دلیل اینکه بانک موی آن ها قبلا مورد استفاده قرار گرفته است امکان استفاده مجدد نخواهد بود و نمیتوانند عملیات کاشت مو را دوباره انجام دهند.

از دیگر مشکلات کاشت مو در سن پایین این است که بعد از کاشت مو در یک ناحیه ی مشخص ممکن با گذر زمان دیگر نواحی دچار ریزش شود و قسمت سر ظاهری زننده داشته باشد

مشکلات کاشت مو در سنین کم تر از 25 سال

مشکل دیگر آن اگر فرد نسبت به کاشت مو اقدام نماید ممکن است موهای کاشته شده نسبت به ریزش مقاوم نباشند  زیرا  در افراد جوانی که ریزش موی آن ها شروع شده است، تفکیک بین موهای مقاوم و غیرمقاوم در برابر ریزش بسیار دشوار است،بنابراین ممکن است از موهایی که نامقاوم هستند برای کاشت استفاده شود ، به این ترتیب موهای کاشته شده، پس از کاشت دچار ریزش می شوند.

همچنین ممکن است اگر ریزش مو شدید گردد و به طاسی بی‎انجامد بانک مو خالی شود و جای زخم کاشت مو مشخص گردد.

 

چه عواملی در کاشت مو موثر است؟

قبل از انتخاب روش کاشت مو باید چندین عامل دیگر در نظر گرفته شود. اول و مهم تر از همه متخصص،سابقه خانوادگی بیمار را مطالعه می کند تا الگوی طاسی و ریزش که احتمالاً روی بیمار تأثیر می گذارد مشخص کند. بسته به این ارزیابی، زمان کاشت مو قابل تعیین می شود.

عوامل موثر در تعیین سن مناسب کاشت مو را می توان در دو عامل جنسیت و علت طاسی خلاصه کرد.

 

اگر فردی در سن پایین(کم تر از 25 سال) دچار ریزش مو شود چه کاری باید انجام دهد؟

برای جوان معمولا داروهای تقویتی مثل ماینوکسیدیل و رژیم غذایی مناسب پیشنهاد داده میشود تا اندکی از ریزش مو بکاهد.

معمولا در سنین بالاتر از ۲۵ سال ریزش مو در آقایان تثبیت می شود و آن ها این امکان را دارند که نسبت به کاشت مو اقدام کنند. بانوان و افرادی که به علت صدمه دیدن پوست سر دچار ریزش مو شده اند، محدودیت سنی در کاشت مو ندارند.

ریزش موی ژنتیکی یک بیماری پیش رونده است که با گذشت زمان بدتر میشود.

اگر کاشت مو در زمان مناسب خود انجام گیرد قطعا نتایج بهتری خواهد داشت و میزان رضایت فرد بیش تر خواهد بود

در حقیقت برای انجام تکنیک زیبایی پیوند مو، سن یک عامل تعیین کننده نیست. اما بسیاری از پزشکان ترجیح می‌دهند که کاشت طبیعی مو در سنین بالای 25 سال انجام شود. اما اگر یک جوان در ابتدای دهه بیست سالگی اصرار به عمل کاشت مو داشته باشد پزشکان با انجام یک عمل جزئی و کوچک، نواحی کم‌پشت شده روی سر او را پوشش می‌دهند. البته این کار عواقبی دارد. پس از سن ۲۵ سال الگوی ریزش مو در مردان مشخص می‌شود در صورتی که قضاوت در مورد این امر پیش از ۲۵ سالگی دشوار است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار