• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خوابیدن بعد از کاشت مو

کاشت مو به عنوان موثر ترین درمان ریزش مو و طاسی سر امروزه طرفداران زیادی را پیدا کرده است. شما اگر قصد انجام این عمل زیبایی را دارید از قبل باید به خوبی درباره ان و کارهایی که قبل و بعد عمل باید انجام دهید اطلاع و آگاهی کافی و لازم را داشته باشید. یکی از مهم ترین کارهایی که شما بعد از عمل باید به ان توجه کنید نحوه صحیح استراحت و خوایدن است. در این مقاله به نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

ما در این مقاله سعی داریم تا به شما نحوه صحیح خواب بعد از کاشت مو را اموزش دهیم. شما در کنار توصیه های پزشکتان می توانید از این مقاله نیز استفاده کنید.

 

چرا باید بعد ازعمل کاشت مو به نحوه خوابیدن مان توجه کنیم؟

خوابیدن بعد از کاشت مو باید اصولی باشد

خوابیدن بعد از کاشت مو : بعد از کاشت مو بخاطر این که پوست سر با جراحات ریز و فراوان مواجه شده است به شدت اسیب پذیر و حساس خواهد شد. به علاوه گرافت های مو ممکن است در خواب دچار اسیب شده و حتی در مواقعی با خونریزی از ناحیه سر مواجه شوید. برای این که بعد از عمل پوست سر و گرافت ها دچار اسیب نشوند بهتر است تا نکاتی را در هنگام خواب مد نظر قرار دهید.

 

– زاویه سر با بدن حدود 30 تا 46 درجه باشد

یکی از نکات مهمی که بعد از کاشت مو باید به ان توجه کنید زاویه مناسب سر با بدن است. در هنگام خواب و استراحت سر شما باید نسبت به بدنتان در سطح بالاتری قرار بگیرد تا علاوه بر این که اسیب رسیدن به مو کاهش یابد سر شما دچار تورم کمتری شود و این تورم به ناحیه های بیشتر از سر و حتی صورت شما وارد نشود. بهترین زاویه بین سر و بدن زاویه 30 تا 45 درجه است. شما برای حفظ این زاویه می توانید از دو بالشت زیر سرتان استفاده کنید و یا به حالت نیمه نشسته بخوابید. خوابیدن بعد از کاشت مو باید به گونه ای باشد که کمترین فشار بر روی سر وارد شود.

 

– از بالشت تمیز زیر سرتان استفاده کنید

بعد از عمل بالشتی را که زیر سرتان قرار می دهید حتما باید تمیز باشد. در غیر این صورت گرافت های موی اسیب دیده و دچار عفونت خواهند شد. همچنین هنگام شستوشوی ملحفه بالشت بهتر است که از استفاده کردن شوینده های آلرژی زا به شدت بپرهیزید چون در غیر این صورت گرافت ها دچار اسیب شدید خواهند شد.

 

– روی بالشت خود یک پارچه تمیز قرار دهید

بعد از عمل کاشت مو ممکن است که در مواردی از سر شما ترشحاتی به بیرون منتقل شود که بسیار طبیعی است. برای جلو گیری از کثیف شدن بالشت تان بهتر است هر شب قبل از خواب یک پارچه بسیار نرم و تمیز مثل یک حوله را روی بالشت تان قرار دهید تا به موهایتان اسیب وارد نشود و این ترشحات جذب پارچه نرم شوند.

 

– از دمر خوابیدن جدا خود داری کنید

یکی از عواملی که می تواند باعث اسیب به گرافت های مو شده و همچنین تورم در ناحیه سر و صورت را افزایش دهد دمر خوابیدن است. اگر شما عادت دارید که هنگام خواب روی شکمتان بخوابید بهتر است یک الی دو هفته بعد از عمل کاشت مو این عادت را ترک کنید. برای این که هنگام خواب دمر نشوید می توانید بالشت های بزرگ و مرتفعی را در دو طرف خود قرار دهید تا به شما اجازه ندهند که دمر شوید.

 

– از فشار زیاد و تماس مستقیم با بالشت خودداری کنید

خوابیدن بعد از کاشت مو نباید بر روی سر فشار وارد کند

همان طور که قبلا هم اشاره کردم پوست سر و اجزای مرتبط با ان بعد از عمل کاشت مو بسیار حساس و اسیب پذیر می شوند. در هنگام خواب شما باید به این نکته توجه کنید که به پوست سر شما فشار زیادی وارد نشود. در غیر این صورت فولیکول های مو دچار اسیب شده و ممکن است در ان نقطه دیگر مو نروید. برای جلوگیری از فشار می توانید از بالشت های طبی مخصوص گردن کمک بگیرید تا بین سر شما و بالش کمی فاصله بیندازد.

 

– خواب کافی و اندازه داشته باشید

برای این که جراحات وارد شده به سر شما زود تر خوب شوند و روند بهبودی شما سرعت یابد شما نیازمند انرژی هستید که این انرژی به وسیله خواب کافی و به اندازه برایتان به دست خواهد امد. شما در طول دوران نقاهت این عمل باید به شدت مراقب تایم خواب خود باشید.

نه ان قدر زیاد بخوابید که به پوست سر و گرافت های شما فشار و اسیب وارد شود و نه ان قدر کم بخوابید که انرژی شما به سرعت تحلیل رفته و دوره طول درمان شما افزایش یابد. بهترین تایم برای خواب 8 ساعت است که در این صورت شما خوابی کافی و به اندازه دارید.

 

سخن پایانی

بعد از انجام این عمل زیبایی حتما به توصیه های پزشکتان توجه کرده و دستور العمل های او را در رابطه با نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو به بهترین شکل ممکن اجرا کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار