• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بی حسی بعد از کاشت مو

بی حسی بعد از کاشت مو : کاشت مو یکی از ساده ترین و کم خطر ترین عمل های زیبایی به شمار می رود. باتوجه به افزایش تقاضا برای این نوعمل زیبایی در طی سال های اخیر, روش های گوناگونی به عنوان عمل کاشت مو به وجود امده است. افراد برای این عمل نیز مانند سایر عمل ها به بی حسی نیاز دارند تا دردی را در حین عمل متوجه نشوند و احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

در گذشته برای عمل کاشت مو از بی حسی عمومی استفاده می شد و بدن در حالت بی حسی کامل در حین عمل به سر می برد. اما امروزه متخصصان کاشت مو به این نتیجه رسیده اند که بی حسی موضعی بهتر و مفید تر از بی حسی عمومی است. در این نوع بی حسی به وسیله سوزن های بسیار ریزی بی حسی موضعی انجام می شود که در ان فرد فقط در ناحیه اهدا کننده و دریافت کننده حسی نخواهد داشت.

 

روش بی حسی سر برای کاشت مو

برای بی حسی سر و اماده سازی ان برای پیوند از روش تامسنت استفاده می کنند. در روش تامسنت ابتدا دوز مشخصی از داروی بی حسی به ناحیه ای از سر تزریق می شود. در این صورت پوست سر متورم و سفت می شود و کاشت فولیکول های مو ساده تر انجام می شود. در این روش سر فرد تا پایان عمل بی حس خواهد بود.

یکی از عارضه هایی که برخی افراد بعد از کاشت مو به ان مبتلا می شوند بی حسی سر است. در این صورت فرد بعد از عمل به مدت چند روز هیچ حسی را از ناحیه پوست سر خود دریافت نخواهد کرد.

تامسنت روشی است که برای بی حسی برای کاشت مو استفاده می شود

درمان بی حسی سر بعد از کاشت مو

یکی از درمان های موثر بی حسی بعد از کاشت مو کاهش تورم های ناشی از پیوند فولیکول ها است. در این روش شما می توانید با مشورت گرفتن از پزشک خود از کمپرس های سرد برای کاهش تورم استفاده کنید. کمپرس سرد علاوه بر این که روی رشد موهای کاشته شده شما اثر سوء ندارد, باعث کاهش تورم و در نتیجه بی حسی بعد از کاشت خواهد شد.

به علاوه استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک در زمان مناسب به بهبود این عارضه کمک خواهد کرد. اما بی حسی بعد از کاشت مو به طور طبیعی بعد از گذشت چند روز خود به خود از بین خواهد رفت و چندان جای نگرانی ندارد. در واقع این بی حسی یک نوع  از واکنش بدن نسبت به جراحات وارد شده بر پوست سر است.

 

عوامل تاثیر گذار روی بی حسی و مدت زمان بهبود ان

نوع داروی استفاده شده برای بر حسی بعد از کاشت مو نتایج متفاوتی دارد

بی حسی سر به مرور زمان بعد از مدت ها از بین خواهد رفت به طوری که فرد بعد از چند روز دچار درد و یا خارش بسیار خفیفی در ناحیه سر خواهد شد. این عوامل نشان دهنده این است که پوست سر درحال برگشت به حالت اولیه اش است و بی حسی در حال از بین رفتن است. البته مدت زمان بهبود بی حسی به نوع روش کاشت مو نیز وابسته است.

در روش fut به علت جراحات بزرگ تر و بیشتر از بین روفت بی حسی ممکن است تا چندین روز طول بکشد. اما در روش fue چون جراحت و زخم های ناشی از عمل بسیار ریز و کوچک هستند بی حسی بعد از کاشت مو سریع تر از بین خواهد رفت و فرد در مدت زمان کمی به بهبودی خواهد رسید.

علاوه بر نوع روش کاشت و همچنین نوع داروی بی حسی عوامل دیگری از جمله میزان سوزن های وارد شده به پوست سر و شدت ضربات پانج روی پوست نیز می تواند روی میزان بی حسی و مدت زمان بهبود ان اثر گذار باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در بروز بی حسی بعد از کاشت مو عفونت زخم های پوست سر است. همچنین در روش های سنتی کاشت مو به دلیل ایجاد زخم های عمیق ممکن است اعصاب محیطی دچار اسیب شده و منجر به بی حسی شود.

 

عوارض ایجاد بی حسی در کاشت مو

ممکن است بدن برخی افراد به انواعی از بی حس کننده ها حساسیت نشان دهد. البته این حساسیت ها به ایجاد جوش و یا خارش های جزئی منجر خواهد شد. در موارد بسیار نادر مشاهده شده که فردی بعد از استفاده از داروهای بی حسی به مشکلاتی بزرگ تر دچار شده که البته بیشتر ان ها به خاطر نگرانی و استرس خود افراد بوده است.

 

سخن پایانی

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردم عمل کاشت مو چندان عوارض بدی را در پی نخواهد داشت اما برای این که دچار عوارض احتمالی و کوتاه مدت هم نشوید بهتر است به پزشک متخصص و حاذق رجوع کرده و دستور العمل های او را با دقت دنبال کنید تا بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار