• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بانک مو چیست؟

آیا تا به حال عبارت بانک مو را شنیده اید؟ آیا می دانید بانک مو چیست و در چه زمینه ای از آن استفاده می شود؟

امروزه بسیاری از افراد اعم از بانوان و آقایان از کم مویی، ریزش مو و کچلی رنج می برند. به عبارت دیگر طاسی سر و کچلی به معضلی برای افراد جامعه تبدیل شده است که آلودگی آب و هوا بروز مشکلات مربوط به طاسی سر و ریزش مو را تشدید کرده است.

اما با این وجود خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی و انجام تحقیقات گوناگون توسط محققان کشور های مختلف، راهکار هایی برای درمان ریزش مو و طاسی سر به وجود آمده اند که این مشکلات را تا حد زیادی درمان می کنند.

بانک مو چیست؟

با توجه به توضیحات ذکر شده حتما می خواهید ارتباط میان بانک مو و این راهکار های درمانی را بدانید.

بانک مو و یا محل برداشت مو به صورت کلی به منطقه ای از بدن گفته می شود که برداشت گرافت های مویی از آن صورت می گیرد. تمامی بخش های بدن می توانند به عنوان بانک مو برای افراد در نظر گرفته شوند، اما مهم ترین و متداول ترین بانک مویی که از آن استفاده می شود، بانک موی موجود در پشت سر و پشت گوش است.

علت استفاده از این بخش های بدن یعنی پشت سر و پشت گوش به عنوان محل برداشت مو این است که این قسمت ها دارای موهای مناسب تری برای پیوند مو هستند و یا به عنوان مثال: در صورتی که شخصی قصد کاشت ابرو داشته باشد، موهای قرار گرفته در پشت گوش برای شباهت بیشتری به موهای ابرو دارند و از این رو برای کاشت ابرو مناسب تر هستند.

معمولا از بانک موی هر فردی برای خود آن شخص استفاده می شود، اما در بسیاری از مواقع که اشخاص فاقد بانک مو باشند، امکان استفاده از بانک موی دیگران نیز برای آنها وجود دارد.

علت استفاده از بانک مو چیست؟

از بانک مو برای برداشت گرافت های مویی و پیوند زدن به نواحی خالی سر و یا نواحی که قصد پیوند زدن مو به آن را داریم، استفاده می شود که منظور از گرافت های مویی، تار موهایی است که به همراه پیاز آن از قسمت بانک مو برداشته می شوند و به ناحیه مورد نظر پیوند می گردند.

کاشت مو به روش sut:

کاشت مو و پیوند مو به روش های مختلفی انجام می شوند که امروزه جدیدترین شیوه کاشت مو روش sut است که مزایای این روش در مقابل روش های دیگر به میزانی است که با پیدایش این شیوه، به صورت تقریبی شیوه های دیگر منسوخ شده اند و کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

در روش sut این امکان وجود دارد که به تعداد بیش از 14 هزار گرافت مویی از بانک مو برداشته شود و به ناحیه مورد نظر پیوند زده شود که امکان برداشت این مقدار گرافت مویی در روش های قدیمی تر کاشت مو وجود نداشت.

گرافت های مویی برداشته شده از بانک مو در روش sut با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات جدیدی به ناحیه مورد نظر پیوند می گردند و از این رو احتمال آسیب دیدن گرافت های مویی بسیار کم است که در نتیجه تعداد بیشتری از گرافت ها قابل استفاده و قابل پیوند هستند.

بانک مو چیست ،در حالی که در روش های قدیمی تر بسیاری از گرافت های برداشت شده از بانک مو به علت انجام عملیات به صورت دستی، دچار آسیب می شدند و امکان استفاده از آنها وجود نداشت.

آیا کاشت مو باعث آسیب دیدن بانک مو می شود؟

در رابطه با این پرسش باید گفته شود که در شیوه های قدیمی تر کاشت مو زمانی که گرافت هایی مویی از بانک مو برداشته می شدند، در ناحیه بانک مو یک خط اسکار ایجاد می شد که این خط به صورت آشکار مشخص بود و باعث ایجاد ظاهری نازیبا در اشخاص می شد.

همچنین گذشته از آن برداشت نواری گرافت های مویی از بانک مو ممکن بود که باعث آسیب دیدن بانک مو نیز بشود. اما خوشبختانه در روش sut با برداشت گرافت مو از بانک مو هیچ خط اسکاری به جای نمی ماند و آسیبی به بانک مو وارد نمی شود.

در نتیجه در این صورت موهای موجود در بانک مو پس از برداشت مو و پیوند زدن آنها به ناحیه مورد نظر، مانند سابق رشد می کنند و حالت طبیعی خود را از دست نمی دهند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار