• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

بانک مو چیست و چگونه تشخیص داده می شود؟

شاید در مقالاتی که درمورد کاشت مو خوانده اید کلمه بانک مو را بسیار شنیده باشید و سوال کنید که بانک مو چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم تا نکاتی مهم و کلیدی را درمورد بانک مو به شما بگوییم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

افرادی که معمولا دچار طاسی سر و ریزش مو شده اند به عمل های کاشت مو روی می اوند تا موها و زیبایی از دست رفته شان را دوباره به دست اورند. امروزه کاشت مو به روش های بسیار گوناگون و مدرنی انجام می شود اما در تمام این روش ها برای داشتن موهای جدید شما به یک بانک مو نیازمند هستید.

 

‌بانک مو چیست؟

 

بانک مو چیست؟

شما برای انجام عمل کاشت مو به منبعی به نام بانک نیازمندید. در واقع برای این که در قسمت های طاس سر خود بتوانید مو بکارید نیاز دارید تا از یک قسمت از بدنتان که دارای موهای قوی است, گرافت مو دریافت کرده و به جاهایی که فاقد مو است پیوند دهید. به مکانی که از ان گرافت مو برای پیوند استخراج می شود بانک مو می گویند.

معمولا موهای پشت سر و اطراف گوش ها از مقاومت بسیار بالایی در برابر ریزش برخوردار هستند. یعنی این دو ناحیه اخرین ناحیه هایی هستند که دچار ریزش مو می شوند. البته در بسیاری از افراد این دو ناحیه تا دوران پیری و یا حتی تا اخر عمر دچار طاسی نخواهند شد. پس بهترین بانکهای مو برای برداشت گرافت مو و پیوند ان به قسمت های طاس و کم موی سر همین نواحی پشت سر و اطراف گوش است. البته از این بانک برای پیوند مو به ابرو و یا ریش هم استفاده می شود اما برای سر پر کاربرد تر است.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که ایا افرادی که این دو بانکهای مو را ندارند قادر به کاشت مو هستند؟ پاسخ این سوال مثبت است. روش های گوناگونی برای کاشت مو وجود دارد که در برخی از ان ها از بهترین بانک یعنی همان پشت سر و اطراف گوش استفاده می شود. اما برخی افراد ممکن است سرشان به طور کامل طاس باشد، این افراد از روش های مدرن برای کاشت مو بهره می گیرند.

 

روشBHT

در این روش موهای برخی از قسمت های بدن افراد مثل  پشت ران, سینه و غیره به عنوان بانک مو انتخاب می شوند. این انتخاب برا اساس نوع موهای ان نقطه ومقاومتشان و همچنین بیشترین هم خوانی با موهای سر انجام می پذیرد.

 

کاشت مو تکثیری

این روش برای افرادی که بانک موهای بسیار کم و ضعیفی دارند توصیه می شود. در این روش با استفاده از تعداد کمی فولیکول مو از همان بانک موهای ضعیف و تغذیه و دست کاری ان ها در آزمایشگاه می توانند تعداد فراوانی فولیکولهای مو با مقاومت بالا را بدست اورند و مشکل طاسی و کم مویی افراد را برطرف سازند.

 

از کدام قسمت ها به عنوان بانک مو استفاده می شود؟

بانک مو معمولا از موهای پشت گوش و سر است

برای کاشت مو لازم است تا بهترین بانکهای مو انتخاب شود. در این صورت کاشت موی شما از موفقیت بالایی برخوردار خواهد شد. انتخاب بهترین بانکهای مو توسط پزشک شما صورت می گیرد. پزشک با استفاده از آزمایش هایی مخصوص باید نوع مو و جنس ان ها در نقاط مختلف بدن شما را تشخیص داده و ببیند که کدام قسمت به عنوان بانک مو بهترین جواب را روی شما می دهد.

همچنین با توجه به این که عمل زیبای کاشت مو جزو عمل های بسیار حساس به شمار می اید, پزشک شما باید دقت کند تا منبع مو که انتخاب می شود و فولیکول هایی که قرار است از ان ناحیه استخراج شوند دارای مقاومت بالایی باشند تا در حین یا بعد از عمل دچار اسیب نشوند. همچنین پزشکتان با توجه به بانک مویتان تشخیص می دهد که کدام روش به عنوان کاشت مو نتیجه بهتری را برای شما به ارمغان خواهد داشت.

یکی از نکاتی که به عنوان انتخاب کاشت مو به ان اشاره کردم, نوع موها و هم خوانی ان با قسمتی است که باید عمل کاشت در ان انجام بگیرد. به عنوان مثال برای کاشت ابرو ناحیه پشت گوش را به عنوان بانک مو در نظر می گیرند چون بیشترین تطابق و هم خوانی را با موهای ابرو دارد و تقریبا هم جنس و هم نوع ان است.

 

روش های تشخیص بانک موی قوی

. یکی از ویژگی های بانک موی قوی تراکم بسیار عالی مو در ان نقطه است. از دیگر ویژگی ها می توان ضخامت مو اشاره کرد که هرچه مو ضخیم تر باشد یعنی شما در ان نقطه بانکی قوی تری از مو دارید.

 

سخن اخر

این نکات جزو نکات سطحی بودند که درمورد بانک مو و کاشت مو ان ها را مطالعه کردید. لطفا برای اقدام به کاشت مو به این مقاله بسنده نکنید و حتما با یک پزشک حاذق مشورت کنید تا نتیجه ای عالی دریافت کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار