• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل چگونه است؟ آیا بعد از کاشت ریش و سبیل به مراقبت نیاز است؟

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل – کسب اطلاع از تمامی مراحل یک جراحی زیبایی مانند: کاشت ریش و سبیل برای افرادی که این جراحی ها را انجام می دهند، لازم و ضروری است. یکی از مراحل مورد نیاز در خصوص کاشت ریش و سبیل نیز رعایت مراقبت های بعد از کاشت است که این مراقبت ها باید توسط بیمار به خوبی رعایت شوند تا دوره درمان تکمیل شود و مشکلی برای فرد به وجود نیاید.

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل چگونه است؟

مراقبت هایی که پس از جراحی کاشت ریش و سبیل مورد نیاز است، به بخش های مختلفی از قبیل زیر تقسیم می شوند:

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل – مصرف دارو های تجویز شده توسط پزشک:

تمامی افرادی که کاشت ریش و سبیل انجام می دهند، باید تمامی دارو های تجویز شده توسط پزشک مربوطه را به خوبی انجام دهند، تا مشکلی برای آنها به وجود نیاد و روند درمان آنها به خوبی طی شود.

پرهیز از استعمال سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی:

یکی از مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل پرهیز از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی است. زیرا استعمال سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی باعث می شود که زخم های ایجاد شده در قسمت محاسن دیرتر بهبود پیدا کنند که هر چه بهبود یافتن زخم ها بیشتر طول بکشد، برای بیمار خطرناک تر است زیرا در این صورت ممکن است که زخم های ایجاد شده بر اثر کاشت ریش و سبیل دچار عفونت شوند.

به همین دلیل برای اینکه زخم های ایجاد شده زودتر بهبود بیابند، باید استعمال سیگار ودخانیات و مشروبات الکلی به مدت یک هفته قبل از جراحی و یک الی دو هفته بعد از جراحی متوقف گردد.

پرهیز از دستکاری کردن ریش و سبیل کاشته شده:

زمانی که ریش و سبیل کاشته می شود باید از دستکاری کردن آنها پرهیز گردد زیرا دستکاری کردن محاسن در این زمان باعث می شود که گرافت های مویی کاشته شده در قسمت محاسن جا به جا شوند و رشد آنها با تغییر جهت مواجه شود.

به همین دلیل باید از دستکاری کردن ریش و سبیل پرهیز کرد تا گرافت های مویی کاشته شده در قسمت محاسن دچار آسیب نشوند و روند رشد آنها به خوبی طی شود.

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل – عدم استفاده از مواد آرایشی مخصوص محاسن:

از مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل پرهیز از مصرف مواد آرایشی مخصوص ریش و سبیل مانند: ژل صورت و یا رنگ شیمیایی برای رنگ کردن ریش و سبیل است. همچنین در مدت این دوره نقاهت از شانه کردن محاسن نیز باید پرهیز شود تا گرافت ها جا به جا نشوند.

پرهیز از شست و شوی صورت و استحمام به مدت حداقل سه روز الی یک هفته:

پرهیز از انجام فعالیت های سنگین و ورزش:

پس از انجام کاشت باید از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های مختلف پرهیز شود زیرا این فعالیت ها و ورزش ها باعث فشار آمدن به گرافت های مویی می شوند. همچنین لازم به ذکر است که تعریق بدن در چنین مواقعی نیز برای گرافت های مویی پیوند زده شده به محاسن و زخم های ایجاد شده در اثر جراحی مضر است و به همین دلیل نباید بدن در مدت حداقل یک هفته پس از کاشت ریش و سبیل تعریق شدید داشته باشد.

با توجه به مراقبت های بعد از کاشت که در قسمت فوق ذکر شد، می توان گفت که دوره نقاهت پس از کاشت ریش به مدت تقریبا یک الی دو هفته باید رعایت شود تا شخص نتیجه رضایت بخشی را دریافت کند.

آیا ریزش مو بعد از کاشت ریش طبیعی است؟

پس از گذشت مدت زمانی در حدود 3 ماه، ریش های کاشته شده شروع به ریزش می کنند که در این شرایط بسیاری از افراد دچار ترس و استرس می شوند. اما در رابطه با این مساله باید بگوییم که این اتفاق کاملا طبیعی است و جای هیچ گونه ترس و نگرانی نیست.

در ماه سوم بعد از کاشت محاسن، گرافت های مویی کاشته شده شروع به ریزش می کنند تا بعد از ریزش آنها گرافت های مویی جدید شروع به رشد کنند و گرافت های جدید معمولا از ماه چهارم ظاهر می شوند .

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار