علت ریزش ریش و سبیل

علت ریزش ریش و سبیل  : یکی از رکن های زیبایی مرد ریش و سیبیل است ونبود ان برای مرد باعث کاهش اعتماد به نفس ونقص در صورت می شود معمولا این افراد که دچار ریزش مو در ناحیه ریش و سیبیل هستند به دنبال درمانی با بازدهی خوب هستند و تلاش میکنند تا با درمان ان جلوی ریزش ریش و سبیل را بگیرند و درمانش کنند تنها راه درمان ریزش ریش و سبیل کاشت مو در ناحیه ی ریش و سبیل است .

علت های ریزش ریش و سبیل

• علت های مثل عوامل فیزیکی از جمله بریدگی ضربه سوختگی سوانح و اعما جراحی جای زخم و….
  • نبودن مو در همان ابتدا مثل طاسی یا ارثی مادرزادی یا هیپوتریکوزیس
  • نبود یا مشکل کمبود هورمون مردانه (اندروژن)قبل از رسیدن به سن بلوغ
  • وجود التهاب های فولیکولهای مو

معایب و عوارض روش های رایج وسنتی کاشت ریش و سبیل

روش های کاشت ریش و سبیل یبه روش رایج و سنتی دیگر مرسوم نبوده و قابل استفاده نیستند چون عوارض های جانبی بسیاری داشتند از جمله ی این عوارض ها :

• یکی از علت ریزش ریش و سبیل جراحی های که زمان زیادی می برند و طولانی هستند
  • از دیگر عوارض کاشت ریش و سبیل بیهوشی و خون ریزی بسیار در روش های رایج و سنتی است
  • مهمترین علت منسوخ شدن و از بین رفتن این روش ها تراکم و نخ نما بودن مو در ناحیه ی ریش و سیبیل است
  • یکی دیگر از علت ریزش ریش و سبیل ، دوران نقاهت و درد و تورم از دیگر عوارض کاشت ریش و سیبیل است در روش های رایج و سنتی
  • از دیگر معایب ان میتوان به نبودن خواب نامنظم موهای کاشته شده اشاره کرد کی خیلی از افراد ان را بیان کردند

بیماری الوپسی اره اتا یکی از مهمترین دلایل ریزش مو ریش است در این بیماری که ریزش سکه ای در ناحیه ی ریش و سبیل است همانند ریزش سکه ای در ناحیه ی مو سر هست که به دلیل فعالیت اشتباه سیستم ایمنی بدن صورت می گیرد به طوری که به سللول های مو حمله کرده و باعث ریزش فولیکول های مو می شود یکی دیگر از بیماری های ریزش مو قارچ ریش است که باعث ریزش مو در این ناحیه شده است که به ان “کچلی صورت”یا “کچلی ریش “گفته می شود در این بیماری نوعی از الودگی قارچی در صورت به وجود می اید که الان به دلیل مرتاقبت های بهداشتی مردم در جهان کمتر شده است. این بیماری به علت استفاده از تیغ های الوده در ارایشگاه ها به وجود امده است و نام این نوع قارچ “درماتوفیت”است و عوامل دیگری نیز از جمله تماس با حیوانات و رعایت نکردن بهداشت باعث ریزش مو در این ناحیه شده است .خوشبختانه این نوع قارچ قابل درمان است و با دارو های مثل فلوکونازول و ایتاکونازول درمان می شود ولی موهای ریخته شده را نمیتوان با این داروها برگرداند ولی وقتی که درمان کامل شد و این نوع قارچ کاملا از بین رفت میتوان با مراجعه به پزشک موهای ریخته شده را با کاشت مو برگرداند.

جهت پیشگیری و گسترش قارچ صورت چند راهکار وجود دارد که با رعایت ان از ابتلا به این بیماری جلوگیری شود

1-اگر در محیط الوده قرار داشتید یا با حیوانات در تماس بودید حتما دست های خود را بشویید به صورت مرتب

2-برای تراشیدن ریش و سیبیل از تیغ های تازه و تمیز استفاده کنید

3-از حوله ی شخصی باید استفاده کنید

4-اگر قارچ پوستی در سایر نقاط بدن به وجود امد باید ان را به موقع درمان کنید

در روش اس یو تی کاشت ریش هیچ گونه عوارض یا مشکلی به وجود نمی اید ولی باید فرد در بازه های زمانی درست به پزشک مراجعه کند و دستورات لازم را به دقت عملی کند مشکلی به وجود نمی اید و بعد از مدتی ریش و سیبیل وی به صورت طبیعی جلوه می کند .

کاشت ریش و دوران نقاهت ان :

کاشت مو وهزینه ی آن :

برای کاشت ریش هزینه ی ان برای همه ی افراد یکی نیست و براساس روش مورد استفاده اندازه ی محل و وسعت ناحیه ی که دچار ریزش شده تعداد فولیکول مو که از سر خارج و در محل کاشت می شوند و همچنین سایر هزینه های جانبی (مهارت پزشک استفاده از دستگاه های کاشت ریش و تعداد پرسنل و….) قابل تغییر است

میتوان گفت که طبق تحقیقات انجام شده حدود 7 تا10 روز طول میکشد تا پوست صورت شما کاملا خوب شود ولی گفته می شود که برای رفع قرمزی پوست بیمار به 2 یا4 هفته استراحت نیاز دارند در هفته ی اول پس از کاشت ریش برای تراشیدن ان باید مراقبت های بیشتری را در نظر گرفت .

زمانی که بیماران توصیه های مورد نظر برای کاشت ریش را توسط متخصصان پیوند به دقت دنبال کنند عوارض کاشت ریش کمتر می شود

کاشت ریش یک عمل جراحی است بیماران میتوانند در 5 روز اول سرخی تورم و قرمزی پوست را در ناحیه ی پایینی صورت خود تجربه کنند ولی با مراقبت و صبر میتوان از عوارض ان کم کرد

نیاز است که در دوهفته ی اول کاشت ریش از ایجاد کردن اصطکاک و یا دست کشیدن بر روی موی صورت خودداری کنند تا به فولیکول های جدید مو این زمان داده شود تا در جای خود تثبیت شود و هرچه سریع تر خوب شوند.