• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

سن مناسب کاشت ریش

سن مناسب کاشت ریش چه زمانی است؟ این سوال را بسیاری از افراد امروزه از ما می پرسند. این سوال را نمی توان به سادگی پاسخ داد و دلیل آن هم این است که پاسخ آن به عوامل متعددی وابسته است.

کاشت ریش و سبیل برای بسیاری از جوانان امروز حتی بزرگسالان که دچار طاسی و یا ریزش در موهای ریش یا سبیل خود شده اند بسیار رایج شده است.

برخی از افراد نداشتن ریش یا سبیل را از دست دادن جنبه مردانه صورت خود میدانند و برخی نیز داشتن ریش و سبیل پر پشت را به یک منبع اعتماد به نفس میشناسند.

امروزه در جهان ریزش و یا طاسی در ریش و سبیل برای مردان تمام دنیا معضلی بزرگ است که خوشبختانه برای درمان آن، راه هایی نیز وجود دارد که بهترین راه آن، کاشت مو در ناحیه کم پشت است.

در ابتدا به دلایل ریزش ریش و به طور کل مو میپردازیم تا سپس بتوانید به خوبی متوجه شوید که سن مناسب کاشت ریش چه زمانی است.

دلایل ریزش مو

ریزش مو دلایل متعددی دارد اما به طور کلی می توان گفت که مهم ترین آن ها ژنتیک فرد است. بسیاری از ریزش مو ها به دلایل ژنتیکی و ارثی ایجاد می شوند. در ادامه به طور کلی، دلایل عمده ریزش مو را بررسی می کنیم.

سوختگی

سوختگی میتواند گاها اثرات جبران ناپذیری را برای فرد برجای بگذارد زیرا سوختگی به ریشه های مو و همچنین بافت پوست آسیب زیادی میرساند(بسته به شدت سوختگی)که اگر یکی از این دو فاکتور وجود نداشته باشد و یا آسیب دیده باشد دیگری نیز عملکرد چندان مثبتی نخواهد داشت.

سن مناسب کاشت ریش

ژنتیک و هورمون ها

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، در بسیاری از موارد فرد متقاضی به دلیل ویژگی های ارثی که به او میرسد باعث طاسی و یا ریزش در موهای خود میشود.

این موضوع به ژنتیک فرد برمیگردد که در این مورد کار زیادی برای جلوگیری از آن نمیتوان انجام داد. یکی از هورمون هایی که باعث رشد موهای بدن میشود هورمون تستسترون است که معمولا در دوران بلوغ زیاد ترشح میشود.

اما گاهی اوقات ممکن است که میزان این ترشحات کم یا زیادتر شود و بر روی رشد موهای فرد تاثیر بگذارد.

سن مناسب کاشت ریش

عفونت های پوستی

بیماری های پوستی یکی دیگر از دلایل کم پشتی و یا ریزش ریش و سبیل هستند که معمولا با دارو و یک دوره کوتاه درمانی رفع خواهند شد.

استرس یا شوک

این گونه موارد میتوانند به اندازه مورد هورمون ها مهم باشد زیرا وارد شدن استرس زیاد و یا شوک به فرد میتواند نتایج ناخوشایندی داشته باشد چه در مورد ریزش موهای او چه در بحث سلامتی او.

سن مناسب کاشت ریش

حال به سوال اصلی می رسیم، سن مناسب کاشت ریش چه زمانی است؟

شاید فکر کنید که عمل های کاشت مو عمل های ساده ای هستند اما این گونه عمل ها بسیار حساس هستند و محدودیت های خاص خود را دارند. یکی از این محدودیت ها نیز محدودیت های سنی افراد است.

اگر شما سن موردنیاز این عمل را نداشته باشید به هیچ عنوان این عمل برای شما مجاز نخواهد بود.معمولا توصیه پزشکان متخصص در این مورد سن بین 22 تا 24و یا حتی 26 است که البته نظر همه پزشکان با یکدیگر یکسان نیست.

پس به طور کلی می توان گفت سن مناسب کاشت ریش، بین 22 تا 26 سال است.

در ادامه نکاتی را برای پس از عمل کاشت ریش برای شما قرار می دهیم.

نکاتی برای دوره پس از کاشت ریش

1-مرحله عمل معمولا بین 4 تا 8 ساعت طول میکشد که این زمان برای هر فردی متغیر است.

شما میتوانید پس از اتمام عمل به کارهای روزمره خود باز گردید اما بهتر است در صورت امکان چند روز اول پس از عمل را استراحت کنید تا شرایط بهتری برای انجام کارهای خود داشته باشید.

2-پس از عمل به دلیل تزریق انواع داروهای بی حس کننده بهتر است با همراه خود به خانه برگردید و تا حد امکان رانندگی نکنید.

3-در زمان استراحت تا جایی که میتوانید از آوردن هرگونه فشار به قسمتی که عمل بر روی آن انجام گرفته است خودداری کنید زیرا هرگونه فشار به محلی که بر روی آن عمل پیوند انجام گرفته است ممکن است باعث سستی فولیکول ها شود.

4-از پوشاندن محلی که بر روی آن عمل کاشت انجام شده است خودداری کنید زیرا این کار میتواند باعث عرق کردن و در نتیجه عفونت محل شود.

5-به محلی که بر روی آن عمل کاشت انجام شده است دست نزنید زیرا این کار میتواند به فولیکول های موجود در پوست آسیب بزند و نتیجه ای که انتظارش را دارید برای شما رقم نزند.

6-در چند روز اول پس از عمل از شست و شوی سر خود خودداری کنید.

7-پس از گذشت چند روز از عمل اگر قصد شست و شوی موهای خود را دارید حتما با شامپو های مخصوصی که پزشک برای شما تجویز کرده سر خود را شست و شو دهید.

8-اگر شاهد تورم در محلی که بر روی آن عمل کاشت انجام شده است هستید از قرار دادن کمپرس یخ  روی محل تورم خودداری کنید زیرا رطوبت میتواند به فولیکول ها آسیب برساند.

جمع بندی مطالب

حال می دانید که سن مناسب کاشت ریش، بین 22 تا 26 سال است. بنابر این اگر هنوز به این سن نرسیده اید، بهتر است که صبر کنید تا کاشت ریش برای شما بهترین نتیجه ممکنه را داشته باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار