چرا مزوتراپی مو برای درمان ریزش مو مناسب است؟

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو روشی است که برای درمان طاسی الگوی مردانه و زنانه استفاده می شود. عمل مزوتراپی فاکتورهای رشد ، پروتئین ها و ویتامین ها را در پوست سر بیماران آلوپسی تنظیم می کنند. مزوتراپی مو بدون شک راهی سریع برای ترمیم موهای از دست رفته با ترمیم تعادل هورمونی و بهبود اثرات هورمونهای DHT است.

آلوپسی که معمولاً به آن ریزش مو یا طاسی گفته می شود ، مشکلی می باشد که ریزش مو از پوست سر و بدن آغاز می شود. این بیماری توسط افراد بسیاری در سراسر جهان تجربه می شود.

دلیل ریزش مو عمدتاً ناشی از شیوه زندگی ، عدم تعادل هورمونی ، پیری ، عوامل ارثی ، مصرف استروئیدها و اثرات جانبی دیگر داروها ، بیماری ها ، بارداری در خانم ها و اقدامات بهداشتی ضعیف می باشد.

مکانیزم آن

مزوتراپی برای رشد مجدد مو شامل تکنیک تزریق مایع غنی از مواد مغذی در مزودرم پوست سر است –

لایه ای در زیر اپیدرم که به عنوان پیوندی بین لایه چربی ها و بافت های پوست ایجاد می شود.

این کار به کمک یک تزریق مزوتراپی انجام می شود که به وسیله ی یک سوزن استریل محلول را در پوست سر تزریق می کند.

در حین انجام فرایند مزوتراپی فرد باید صبور باشد زیرا نتایج پس از 2-3 جلسه به خوبی خود را نشان می دهد.

اساس ماده ای که در طول مزوتراپی تزریق می شود بستگی به علت ریزش مو دارد.

از آنجا که این ماده به طور کلی حاوی ویتامین ها ، مواد مغذی و سایر مواد سازگار با بافت است ،

مزوتراپی برای درمان ریزش مو روشی ایمن محسوب می شود و معمولاً عوارض جانبی و یا واکنشهای آلرژیک ندارد.

بیمارانی که تحت عمل مزوتراپی برای رشد مجدد مو قرار می گیرند ،

حداقل درد و کمترین ناراحتی را دارند و مزوتراپی مو یک راه حل آسان برای رهایی از مشکل مزمن طاسی است.

توجه: با این حال افراد مبتلا به بیماری های پوستی ، التهاب های پوستی ، دیابت ، خونریزی و بارداری نباید از این روش درمانی استفاده کنند زیرا این امر ممکن است وضعیت سلامتی آنها را مختل و وخیم تر کند.

مزایای مزوتراپی

برای مزوتراپی مزایای زیادی وجود دارد به طوری که این نوع درمان هر روزه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

برخی از این مزایا به شرح زیر است:

• این روش بی خطر است.
  • عوارض جانبی مانند آلرژی و تعامل با دارو را به حداقل می رساند.
  • شامل استفاده از بیهوشی نیست
  • بهبودی سریع را تضمین می کند
  • عملا بدون درد است
  • مدت زمان رشد مجدد مو بسیار کم می باشد

به طور کلی ، مزوتراپی برای مو در هفته یک بار برای افراد انجام می شود.

وقتی بیمار شروع به مشاهده بهبود می کند ،  این بار تزریق ها به صورت یک بار در ماه انجام می شود.

و سپس روند تزریق ها کند تر می شود. برای کامل شدن نتایج به یک پروسه چهار ماهه نیاز می باشد.

مزوتراپی مو می تواند موارد زیر را ارائه دهد:

• با تحریک رشد مو به حجم مو اضافه می کند
  • از ریختن بیش از حد و سریع مو جلوگیری می کند
  • فولیکول ها را ترغیب کند تا به مرحله آناژن حرکت کنند
  • مو را تقویت می کند و درخشش از دست رفته آن را بازیابی می کند

برای بهترین و سریعترین نتایج مزوتراپی برای رشد مجدد مو ، بیمار باید رژیم سالم خود را حفظ کند ،

مصرف مواد غذایی ناسالم برای کسی که می خواهد مزوتراپی کند بسیار بد میباشد

بنابراین باید یک رژیم غذایی بسیار سالم و منظم به اضافه داشتن برنامه و رژیم تناسب اندام و ورزش و عدم قرار گرفتن در برابر آفتاب در دستور کار فرد قرار بگیرد.

عوارض جانبی و خطرات مزوتراپی مو

هیچ عارضه جانبی دائمی یا طولانی مدت در مزوتراپی برای درمان ریزش مو دخیل نیست. شایع ترین عوارض جانبی آن است

• کبودی؛ که معمولاً طی یک هفته بهبود می یابد
  • درد در ناحیه پوست سر. که عموماً بعد از 24 تا 48 ساعت از بین می رود.