• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مراقبت از پوست در تابستان

مراقبت از پوست در تابستان برای انواع پوست چرب و خشک چگونه است؟ راهکارهای مراقبت از پوست خشک و مراقبت از پوست چرب در تابستان چیست؟

مراقبت از پوست در تابستان – دوستان و هموطنان عزیز، مراقبت کردن از انواع پوست در طول مدت تابستان مساله بسیار مهمی برای تمامی گروه های سنی است و  اگر دوست دارید که پوستی شاداب و زیبا داشته باشید و سلامتی پوست خود را حفظ کنید، باید مراقبت از پوست در تابستان را جدی بگیرید.

به این منظور با مطالعه این خدمات پوست می توانید نکات و راهکارهای خوبی در خصوص مراقبت از پوست خشک و چرب دریافت کنید.

مراقبت از پوست در تابستان:

برای انجام دادن مراقبت های پوستی مربوط به تابستان اصلی ترین مساله، اطلاع یافتن از نوع پوست هر شخص است. زیرا تمامی محصولات پوستی موجود در بازار بر اساس نوع پوست هر شخصی باید استفاده شوند.

در نتیجه پیش از هر کاری باید از خشک، چرب و یا معمولی بودن پوست خود اطلاع یابید.

مراقبت از پوست خشک در تابستان:

کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده:

برای مراقبت از پوست خشک مهم ترین راهکاری که توسط بانوان و آقایان قابل انجام است، استفاده از کرم ضد آفتاب می باشد. در طول تابستان تمامی افرادی که دارای پوست خشک هستند، باید حتما از کرم ضد آفتاب در مواقع بیرون رفتن از خانه استفاده کنند.

اشخاصی که پوست خشکی دارند، بهتر است که برای مراقبت از پوست در زیر کرم ضد آفتاب خود از کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید تا رطوبت پوستی آنها هم فراهم شود.

کرم ضد آفتاب هر چه PF بالاتری داشته باشد، بیشتر از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. معمولا ضد آفتاب با PF60 الی 90 مناسب ترین انواع ضد آفتاب هستند. اما باز در این رابطه می توانید با پزشک پوست مشورت کنید.

مراقبت از پوست در تابستان – لوسیون بدن:

از دیگر محصولات پوستی که برای مراقبت از پوست خشک در تابستان بسیار مناسب است، لوسیون بدن است.  لوسیون بدن باید بعد از حمام مورد استفاده قرار بگیرد، به این صورت که بعد از استحمام و در زمانی که پوست را با حوله خشک کردید، باید این لوسیون را به تمامی پوست بدن بمالید. استفاده از لوسیون بدن باعث مرطوب و نرم شدن پوست خشک می شود و رطوبت مورد نیاز پوست خشک در تابستان را فراهم می کند.

مراقبت از پوست چرب در تابستان:

پوست چرب نیز مانند پوست خشک به مراقبت نیاز دارد، برای مراقبت از پوست چرب در تابستان هم محصولات و راهکار های مختلفی وجود دارد که برخی از مهم ترین آن از قبیل زیر هستند:

ضدآفتاب:

ضد آفتاب از جمله محصولات پوستی است که برای تمامی انواع پوست و برای تمامی افراد بسیار ضروری و واجب است و باید حتما در تابستان توسط اشخاص مورد استفاده قرار بگیرد. در نتیجه برای مراقبت از پوست چرب باید از کرم ضد آفتاب مخصوص پوست چرب استفاده کرد.

استفاده از مرطوب کننده بر پایه آب:

اشخاصی که دارای پوست چرب هستند، بهتر است که در طول تابستان از انواع کرم مرطوب کننده بر پایه آب استفاده کنند زیرا این نوع کرم مرطوب کننده سبک تر است و برای این نوع پوست مناسب تر می باشد.

ژل شست شوی مخصوص پوست چرب:

استفاده از ژل شست و شو امری بسیار ضروری و تاثیر گذار برای مراقبت از پوست است و افرادی با پوست چرب باید از ژل شست و شوی پوست چرب استفاده نمایند که استفاده از این ژل شست و شو در طول شب بهتر است.

مراقبت از پوست در تابستان با راهکارهای خانگی:

علاوه بر محصولات ذکر شده در قسمت فوق، با استفاده از راهکارهای خانگی نیز می توان از پوست چرب و خشک در طول تابستان محافظت کرد. برخی از این راهکارها را برای شما شرح می دهیم:

استفاده از آلوئه ورا:

آلوئه ورا گیاه بسیار مفیدی برای پوست و مو است که به روش های مختلفی می توانید از این گیاه برای جوان سازی و مراقبت از پوست خود استفاده کنید. راحت ترین راه برای استفاده از این گیاه، تهیه برگ الوئه ورا است. پس از تهیه برگ آلوئه ورا، ژل آن بر روی پوست صورت خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بر روی پوست باقی بماند.

این ماسک برای انواع پوست چرب و خشک مناسب است و تمامی افراد می توانند در طول تابستان از این ماسک استفاده کنند.

ماسک های خانگی:

ماسک های خانگی در تنوع بسیار زیادی برای انواع پوست چرب و خشک قابل استفاده هستند. بهترین ماسک های قابل استفاده در طول تابستان که به خنک شدن پوست صورت کمک می کند، ماسک: خیار، ماست و سدر است که به راحتی با این مواد می توانید پوست خود را خنک کنید.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار