• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

برطرف كردن قرمزی صورت

برطرف كردن قرمزي صورت : از جمله عوارض پوستی که در افراد پدیدار می شود، قرمز شدن رنگ پوست است که این عارضه به دلایل مختلفی به وجود می آید و برای برطرف كردن قرمزي صورت نیاز به کسب اطلاع از علت قرمز شدن صورت می باشد.

بیماری هایی که باعث قرمزی صورت می شوند:

اما علاوه بر عوامل ذکر شده در قسمت فوق بیماری هایی نیز وجود دارند که باعث قرمز شدن پوست می شوند و این بیماری ها عبارتند از: آنافیلاکسی،سرخک، لوپوس، سلولیت، آکنه روزاسه، یاریش و …

در صورتی که قرمز شدن پوست بر اثر این بیماری ها باشد  و مساله جدی تری باشد، باید حتما برای درمان با پزشک متخصص پوست و مو صحبت کنید و با بررسی وضعیت شما و تجویز دارو های مورد نظر پزشک بهبودی خود را به دست آورید.

برای مشاوره درباره خدمات پوست با مشاوران مدرن کلینیک تماس بگیرید

 

عواملی که باعث قرمزی صورت می شوند:

به عنوان مثال: برخی از عواملی که معمولا باعث قرمز شدن سطح پوست می شود از قبیل: آفتاب سوختگی، گرمای شدید، حساسیت پوستی، خشک شدن و تحریک سطح پوست، استرس، فشار خون بالا و… هستند.

برای درمان این مسائل نیازی به مراجعه به پزشک نیست و با استفاده از روش های ساده خانگی می توان به راحتی این مشکلات را درمان کرد.

درمان خانگی برطرف كردن قرمزي صورت:

برای درمان قرمزی صورت به صورت خانگی می توان از مواد ذکر شده در قسمت زیر استفاده کرد:

  • چای بابونه
  • عسل
  • خیار
  • آلوئه ورا
  • گل رس
  • پوره میوه
  • ماست
  • روغن نارگیل
  • و…

ماسک خیار:

تمامی این مواد برای برطرف كردن قرمزي صورت مناسب هستند. به عنوان مثال: استفاده از خیار و قرار دادن آن بر روی صورت باعث می شود که التهاب صورت برطرف شود و با خنک کردن پوست باعث کاهش قرمزی پوست می گردد.

ماسک گل رس و پوره میوه:

از گل رس و پوره میوه نیز می توان ماسکی تهیه کرد و آن را بر روی صورت ماساژ داد. این ماسک باید به مدت زمان 20 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و پس از این مدت زمان باید آن را شست.

ماسک عسل:

از جمله ماسک های دیگری که برای برطرف کردن قرمزی صورت می توان از آن استفاده کرد، ماسک عسل است که این ماسک در مواقعی که علت قرمزی پوست خشک شدن صورت باشد، مناسب است. به طور کلی نیز از آنجایی که عسل دارای خاصیت ضد التهابی است، برای درمان این مساله بسیار کارساز است.

برای تهیه ماسک عسل باید آن را با آب گرم مخلوط کنید و سپس به مدت 30 دقیقه بر روی قسمت های قرمز شده قرار دهید. در انتها نیز صورت خود را بشویید.

استفاده از چای سبز:

چای سبز دارای خاصیت جوان کنندگی پوست است که می تواند قرمزی پوست را درمان کند. برای استفاده از چای سبز در این رابطه تنها کافی است که کمی چای سبز را در داخل یک فنجان دم کنید و پس از خنک شدن چای، یک دستمال نخی را به چای آغشته کنید و آن را بر روی صورت خود قرار دهید تا قرمزی ها برطرف شوند.

انجام این کار و استفاده از چای سبز به این شیوه التهابات را بسیار کاهش می دهد.

ماسک آلوئه ورا:

ماسک آلوئه ورا نیز از دیگر ماسک های بسیار مفید در خصوص برطرف كردن قرمزي صورت است که این گیاه برای پوست بسیار مفید است و به تقویت کلاژن سازی و جوان سازی و نرم شدن پوست بسیار کمک می کند.

به همین دلیل برای مرطوب کردن  و نرم کردن پوست می توانید از ماسک آلوئه ورا و یا روغن آلوئه ورا نیز استفاده کنید. همچنین می توانید برگ های این گیاه را تهیه کنید و از مستقیم از برگ های آن در این خصوص استفاده نمایید.

روغن نارگیل:

در صورتی که علل قرمز شدن پوست صورت بر اثر آفتاب سوختگی باشد، روغن نارگیل نیز گزینه مناسبی است و خواص آنتی اکسیدانی آن باعث رفع التهاب و سوختگی می شود. به عبارت دیگر روغن نارگیل به داخل پوست نفوذ می کند و از تخریب سلول های پوستی جلوگیری می نماید.

کلام پایانی:

در رابطه با برطرف كردن قرمزي صورت لازم به ذکر است که پوست های خشک بیشتر در معرض قرمزی و التهاب قرار می گیرند و از این رو باید برای پیشگیری از بروز چنین مشکلی تا حد ممکن پوست خود را چرب و مرطوب نگه دارید و از انواع کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب در خصوص پیشگیری از این مشکل استفاده نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار