• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

کاشت مو در محل سوختگی

آیا امکان کاشت مو در محل سوختگی وجود دارد؟ کاشت مو در محل سوختگی به چه روشی انجام می شود؟

متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل حوادث گوناگون مانند: آتش سوزی، تصادف و … دچار سوختگی در اعضای مختلف بدن خود می شوند که میزان وقوع این حوادث بسیار زیاد است و همه ساله تعداد افراد زیادی با این مشکل مواجه می شوند و سلامتی و زیبایی خود را از دست می دهند.

از بین رفتن سلامتی از یک سو برای این افراد ناگوار و ناخوشایند است و از بین رفتن زیبایی نیز از سویی دیگر برای آنها مشکل ساز است. با به جا ماندن آثار سوختگی بر روی اعضای بدن خصوصا در نواحی سر و صورت، اشخاص اعتماد به نفس خود را برای حضور پیدا کردن در محافل، دورهمی ها و به صورت کلی در اجتماع از دست می دهند.  بسیاری از این افراد پس از این حوادث به علت نازیبا شدن چهره خود، دچار افسردگی می شوند و خود را در خانه محبوس می کنند.

 

آثار به جای مانده از سوختگی در صورتی که بر روی پوست باشد، تا حد زیادی توسط پزشکان و جراحان پوست و مو قابل برطرف شدن است و با جراحی پلاستیک می توان تا حدود زیادی از این آثار را از بین برد.

اما همان طور که می دانید زمانی که سوختگی در قسمت هایی از بدن که دارای مو می باشد، مانند: سر، ابرو، ریش و سبیل و … صورت گرفته باشد، امکان رشد موهای این قسمت ها از بین می رود و دیگر موها در نواحی سوخته شده، قادر به رشد نیستند که این مساله نیز به ناخوشایند بودن عوارض ناشی از سوختگی می افزاید.

کاشت مو در محل سوختگی:

حال لازم به ذکر است که خوشبختانه امروزه این امکان توسط محققان و پژوهشگران ایجاد شده است که در نواحی سوخته شده که فاقد قدرت رشد موی مجدد هستند نیز کاشت مو انجام دهند.

در نتیجه در این صورت و با کاشت مو در این نواحی، زیبایی افراد تا حد زیادی به آنها باز می گردد و آثار سوختگی به میزان زیادی توسط کاشت مو از روی چهره آنها ناپدید می شود.

امکان کاشت مو در محل سوختگی یکی از بزرگ ترین مزایای کاشت مو است که امروزه به افراد کمک بسیار زیادی کرده است و مشکل بسیاری از افراد را حل نموده.

مراحل کاشت مو در محل سوختگی:

برای اینکه در بخش هایی که دچار آثار سوختگی هستند، کاشت مو انجام شود، مراحلی باید طی شود که این مراحل کاملا همانند کاشت مو برای یک پوست سالم است و هیچ تفاوتی با کاشت برای یک فرد سالم ندارد.

به صورت کلی برای کاشت مو در محل سوختگی باید گرافت هایی مویی از بانک موی فرد برداشته شوند و به قسمت های مورد نظر پیوند گردند. در صورتی که برای این پیوند از روش کاشت موی SUT استفاده شود، برداشت مو و پیوند آنها به محل مورد نظر توسط دستگاه های جدید و پیشرفته انجام می شود و در این صورت برای کاشت دیگر نیازی به کمک گرفتن از دست نیست.

در نتیجه در چنین شرایطی گرافت هایی مو برداشته شده از بانک مو کمتر دچار آسیب می شوند و تعداد بیشتری گرافت مویی را می توان برای شخص پیوند زد.

تنها تفاوت کاشت مو برای فردی که دچار سوختگی شده باشد با یک فرد سالم این است که اگر بانک موی موجود در ناحیه پشت سر فرد نیز سوخته شده باشد، باید از بانک موی موجود در قسمت های دیگر بدن فرد برای برداشت گرافت های مویی استفاده شود.

همچنین در صورتی که هیچ یک از بانک موهای فرد سالم نباشند و تمامی آنها دچار سوختگی شده باشند، باید در نهایت از بانک موی افراد دیگر برای برداشت گرافت هایی مویی برای این شخص استفاده گردد.

کاشت مو در محل سوختگی قابل رشد و دائمی است؟

از مهم ترین مزیت های کاشت مو در محل سوختگی این است که کاشت مو در این قسمت ها نه تنها باعث پوشیده شدن آثار سوختگی در این نواحی می شود، بلکه با انجام این کار امکان رشد موی مجدد در این بخش ها ایجاد می شود و موهای کاشته شده در محل سوختگی به صورت دائمی هستند و تا پایان عمر برای بیمار به صورت موی طبیعی باقی می مانند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار