• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

کاشت مو در سن 18 سالگی

کاشت مو در سن 18 سالگی از موضوعات بحث برانگیز در زمینه عمل کاشت مو به حساب می اید. برخی افراد به ویژه پسران در این سن ممکن است با ریزش مو مواجه شوند. به این علت که بسیاری از جوانان در این سن به زیبای ظاهر به خصوص زیبایی موهایشان توجه دارند به عمل کاشت مو روی می اورند.

تقریبا تمام متخصصان کار بلد در این حوضه معتقد هستند که عمل کاشت مو سن مخصوص به خودش را دارد. ان ها معتقد اند که کاشت مو برای نوجوانان به خصوص در سن 18 سالگی نه تنها مناسب نیست بلکه باعث ایجاد اسیب های شدید و حتی در مواردی منجر به مرگ فرد خواهد شد. البته برخی از پزشکان سود جو و فرصت طلب که همواره به فکر منفعت خود هستند ممکن است نوجوانان زیادی را متقاعد کنند تا زیر بار این عمل خطرناک بروند.

متاسفانه در در این مورد اطلاع رسانی های لازم صورت نگرفته است. پس فردی که قرار است کاشت مو انجام دهد قبل از عمل حتما باید تحقیقات لازم را انجام دهد تا دچار اسیب نشود.

کاشت مو در 18 سالگی باید با تحقیقات بیشتر انجام شود

یکی از دلایلی که باعث شده تا کاشت مو در سن پایین توصیه نشود پایدار نبودن موها در ناحیه اهدا کننده است. ممکن است جوانی که به عمل کاشت مو تمایل دارد موهای نا پایداری از نظر مقاومت در برابر ریزش داشته باشد. در این صورت نتیجه درمان ریزش مو و یا طاسی سر برای فرد موفقیت امیز نخواهد بود.

در این حالت با برداشت فولیکول های ناپایدار از ناحیه اهدا کننده و پیوند دادن ان به ناحیه دریافت کننده بعد از مدتی موهای کاشته شده دچار ریزش خواهد شد و همچنین میزان تراکم مو در ناحیه برداشت فولیکول کاهش پیدا خواهد کرد. در این صورت علاوه بر این که عمل کاشت مو فرایندی بی اثر بوده, فرد بخاطر کم مو شدن با نمایان شدن جای زخم و اسکار هایش روبه رو خواهد شد.

 

حداقل سن برای کاشت مو

تعیین یک سن قطعی به عنوان حداقل زمان مناسب برای کاشت مو کمی دشوار است چون ویژگی های افراد با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی متخصصان این حوضه سن 26 سالگی را مناسب برای عمل کاشت مو می دانند. البته بسته به ویژگی های افراد ممکن است این عمل در سن 23 یا 24 سالگی نیز برای ان ها صورت گیرد.

 

بهترین سن برای کاشت مو

پزشک می تواند بهترین سن برای کاشت مو را تشخیص دهد

سن مناسب برای کاشت مو به عوامل زیادی وابسته است. شما هنگامی که برای کاشت مو نزد پزشک متخصص می روید او در ابتدا آزمایش های خاصی را برای شما در نظر می گیرد. همچنین الگوی ریزش مو شما را مشخص کرده و سوابق خانوادگی شما در این زمینه را برسی می کند. در این صورت برای شما با توجه به ویژگی های شخصی تان سن مناسب برای کاشت مو را در نظر خواهد گرفت.

 

میزان رضایت جوانان از کاشت مو

با توجه به این که جوانان در این دوره از زندگی شان به زیبای ظاهر خود اهمیت فراوانی می دهند بسیار روی ان حساس هستند. در نتیجه همیشه به دنبال بهترین نتیجه ها می گردند. به علاوه افراد در این سن کمی پر توقع اند. در نتیجه وقتی که برای عمل های زیبایی به ویژه عمل کاشت مو اقدام می کنند همواره از نتایج به دست امده شان ناراضی هستند و فکر می کنند که از این بهتر هم می توانست که بشود. به همین علت هر چقدر هم که پزشکشان متخصص بوده و عمل با موفقیت انجام شود باز هم اکثر ان ها ناراضی خواهند بود. پس کاشت مو در این سن برایشان توصیه نمی شود.

 

درمان های جایگزین کاشت مو

قبل از عمل جراحی کاشت مو در 18 سالگی می توانید از روش های دیگر نیز استفاده کنید

در تمام سنین به ویژه دوره جوانی ممکن است استفاده از روش های جایگزین به جای عمل کاشت مو راه حل مناسبی برای افراد باشد. البته تشخیص این موضوع به وسیله پزشک شماست. قطعا او با انجام یک سری آزمایشات و برسی شرایط ریزش موی شما ممکن است به این نتیجه برسد که اصلا شما نیازی به عمل کاشت مو ندارید. در این صورت به شما روش های جایگزین را پیشنهاد خواهد کرد.

از روش های جایگزین عمل کاشت مو می توان به کاشت مو لیزری و کاشت مو PRP اشاره کرد. همچنین می توان با مصرف دارو هایی مثل فیناستراید و مینوکسیدیل مشکل ریزش مو را حل نمود.

 

سخن پایانی

اگر خودتان و یا کسی از اشنایانتان قصد کاشت مو در هر سنی به ویژه سن نوجوانی را دارد بهتر است که قبل از هر اقدامی تحقیقات فراوان و مطالعه زیادی را در این زمینه داشته باشید. به علاوه برای رسیدن به نتایج قطعی برای انجام یا عدم انجام عمل حتما از افراد متخصص این کار کمک بگیرید تا در بهترین زمان و به بهترین شکل زیبایی تان را دوباره دریافت کرده و دچار اسیب نشوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار