مراقبت های قبل از کاشت مو

مراقبت های قبل از کاشت مو  چگونه است؟ آیا تمامی انواع روش های کاشت مو به مراقبت های بعد از کاشت مو نیاز دارند؟

کاشت مو و یا همان پیوند مو روشی است که در آن باید از بانک موی فرد مورد نظر گرافت های مویی برداشته شوند و به نقاط خالی و مورد نظر سر فرد پیوند زده شوند. در این روش از بی حس کننده موضعی برای کاهش درد بیمار در حین جراحی استفاده می شود و آن را یک روش کم تهاجمی می دانند.

کاشت مو به گونه ای است که بیمار و یا فرد مورد نظر باید قبل از انجام آن و پس از انجام آن مراقبت هایی را انجام دهد تا مراحل کاشت مو به خوبی برای او انجام شود و روند درمان به خوبی طی گردد.

اشخاصی که مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو را به خوبی رعایت می کنند، می توانند نتیجه موفقیت آمیزی از کاشت مو دریافت کنید.

برای اینکه با مراقبت های بعد از  کاشت مو آشنا شوید، این مطلب را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

مراقبت های قبل از کاشت مو

انواع روش های کاشت مو

مهم ترین مراقبت های قبل از کاشت مو به شرح زیر هستند که رعایت آنها بسیار الزامی است و در دریافت نتیجه موفقیت آمیز تاثیر گذار است.

قطع مصرف ویتامین ویتامین b و e یک هفته قبل از جراحی

استفاده از انواع ویتامین b و e و یا هر مولتی ویتامین دیگری تا یک هفته قبل از جراحی باید قطع گردد زیرا این ویتامین ها باعث افزایش خونریزی می شوند و به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که بیمار از یک هفته الی سه روز پیش از جراحی از مصرف این دارو ها خودداری کند.

پرهیز از مصرف دارو های ضد التهاب مانند آسپرین

از دیگر شرایطی که پیش از جراحی کاشت مو باید به آن توجه شود، پرهیز از مصرف دارو های ضد التهاب مانند: آسپرین است و معمولا پزشکان خود به بیمار این موضوع را توصیه می کنند اما اگر این نکته توسط پزشک به شما گوشزد نشد، باید حتما مصرف آن را قطع کنید و پس از جراحی کاشت مو مجددا مصرف داروی ضد التهاب خود را ادامه دهید.

برای مشاهده مقاله کاشت مو با روش الیاف مصنوعی کلیک کنید.

در این خصوص می توانید از پزشک نیز مشورت و راهنمایی دریافت کنید. لازم به ذکر است که اگر برای کاشت مو به کلینیک خدمات پوست و مو مدرن مراجعه کنید، تمامی این موارد به خوبی توسط پزشکان ما در اختیار شما عزیزان قرار داده می شود.

پرهیز از سیگار کشیدن و استعامل دخانیات

استعمال سیگار و دخانیات باعث می شود که روند بهبود یافتن زخم های ایجاد شده بر اثر کاشت مو با تاخیر مواجه شوند که این مساله بسیار خطرناک است و می تواند باعث بروز عفونت در سر و زخم های ایجاد شده در آن شود.

به همین دلیل یکی از مراقبت های قبل از کاشت مو که رعایت آن باید بعد از کاشت مو نیز انجام شود، پرهیز از استعمال سیگار و دخانیات است تا در روند بهبودی زخم ها مشکلی ایجاد نشود و با سرعت زیادی بهبودی حاصل گردد.

مدت زمان لازم برای پرهیز از سیگار کشیدن قبل و بعد از کاشت مو در حدود دو هفته الی یک ماه است که هر چه زمان پرهیز از مصرف سیگار بیشتر باشد بهتر است.

پرهیز از مصرف مشروبات الکلی

مشروبات الکلی نیز مانند سیگار و دخانیات برای کاشت مو مضر هستند و باید از مصرف آن پیش از کاشت مو و پس از کاشت مو خودداری کرد تا مشکلی برای شما ایجاد نشود.

استحمام روز قبل از کاشت مو

پیش از کاشت مو و روز قبل از کاشت مو سعی کنید که حتما استحمام کنید و سر و موهای خود را به خوبی بشویید تا در زمان کاشت مو سر شما تمیز باشد و مشکلی ایجاد نشود.

سخن پایانی

با در نظر گرفتن مطالبی که در خصوص مراقبت های قبل از کاشت مو برای شما عزیزان شرح دادیم، به شما توصیه می کنیم که حتما این مراقبت ها را جدی بگیرید و آنها را انجام دهید.

برای انجام کاشت مو می توانید به کلینیک زیبایی مدرن که یک کلینیک در خصوص خدمات پوست و مو است، مراجعه کنید و از تجربه و مهارت پزشکان ما بهره مند شوید. در صورت تمایل با شماره تماس های این مجموعه تماس حاصل کنید.