• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

مراحل درمانی مزوتراپی مو

تا به حال عبارت مزوتراپی مو را شنیده اید؟ آیا می دانید مزوتراپی مو چیست؟ آیا از مراحل درمانی مزوتراپی مو اطلاع دارید؟

در دل این مقاله اطلاعاتی در این خصوص برای شما عزیزان قرار داده شده است تا بتوانید با این شیوه آشنا شوید و آن را به عنوان یک روش درمانی برای تقویت موهای خود مورد استفاده قرار دهید.

هدف ما از آماده کردن این مقاله کمک به شما عزیزان در خصوص تقویت موهایتان و رفع ریزش و کم پشتی موهای شما است.

خوشبختانه امروزه روش های بسیار متعددی در خصوص تقویت مو، کاهش ریزش مو و پرپشت شدن مو ایجاد شده است که یکی از این روش ها مزوتراپی مو است.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی به مجموعه وسیعی از درمان های تزریقی گفته می شود که با حداقل میزان تهاجم انجام می شود و کاربرد های زیادی دارد و از جمله مهم ترین کاربرد های آن مزوتراپی مو است که با انجام آن ریزش مو متوقف می شود و موها به صورت چشم گیری شروع به رشد می کنند.

در روش مزوتراپی از ترکیب مواد مختلفی استفاده می شود که این مواد توسط سوزن های بسیار ریز در داخل پوست تزریق می گردند. موادی که در این روش استفاده می شوند عبارتند از:

ویتامین ها، مواد معدنی، عصاره گیاهان، داروهای مختلف، آنزیم ها، هورمون ها و مواد دیگری که به رشد مو کمک می کنند.

مراحل درمانی مزوتراپی مو چگونه است؟

به طور کلی مزوتراپی مو و یا درمان تزریقی دارای مراحل مختلفی است که اگر این مراحل به خوبی و به درستی طی شوند، نتیجه درمان بسیار موثر واقع می شود.

لازم به ذکر است که مهارت و تجربه پزشک در انجام این مراحل درمانی بسیار مهم و تاثیر گذار است به گونه ای که اگر پزشک مراحل را به درستی برای بیمار انجام ندهد، تاثیرات حاصل از مزوتراپی کاهش پیدا می کند.

مراحل درمانی مزوتراپی مو از قبیل زیر می باشند:

مرحله اول: آمادگی برای انجام مزوتراپی

در این مرحله باید مراقبت هایی در رابطه با مزوتراپی انجام شوند تا نتیجه درمان تزریقی مو بیشتر شود. قبل از انجام مزوتراپی مو نباید از هیچ کدام از دارو های ضد انعقادی و یا ضد التهابی استفاده شود.

استفاده از مواد حالت دهنده مو و یا تقویت کننده مو از 24 ساعت پیش از مزوتراپی ممنوع است و این مواد نباید استفاده گردند.

پیش از اینکه برای انجام مزوتراپی به کلینیک پزشک مورد نظر خود مراجعه کنید، بهتر است که موهای خود را به خوبی بشویید.

برای مشاوره کاشت مو کلیک کنید

مرحله دوم: مزوتراپی و تزریق درمانی توسط پزشک

در این مرحله امور انجام کار در دست پزشک قرار می گیرد و بیمار دیگر در این مرحله نمی تواند کاری انجام دهد. به عبارت دیگر در این مرحله فقط پزشک عامل انجام مزوتراپی است.

در این مرحله با استفاده از سوزن های بسیار نازک مانند: سوزن مورد استفاده برای تزریق انسولین و به کمک دستگاهی به نام مزوگان تزریق محلول انجام می گردد که در این مرحله می توان تزریق را بدون استفاده از دستگاه مزوگان و به صورت دستی نیز انجام داد و هر دو روش به یک میزان تاثیر گذار هستند.

محلول درمانی آماده شده به صورت مستقیم به لایه میانی پوست تزریق می شود. در این روش علاوه بر تاثیراتی که داروی مزوتراپی در رشد مو می گذارد، زخم هایی که بر اثر تزریق ها ایجاد می شوند نیز به کلاژن سازی در سطح پوست و افزایش رشد موها و بهبود شرایط پوست سر کمک می کنند زیرا این زخم ها باعث ایجاد رگ های جدید خونی در سر می شوند که این موضوع کلاژن سازی را تحریک می کند.

لازم به ذکر است که مراحل درمانی مزوتراپی مو با توجه به شرایط و وضعیت موهای افراد متفاوت است و تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد توسط پزشک معالج تعیین می گردد. معمولا در این روش به بیمار توصیه می شود که مزوتراپی را در حدود 15 الی 18 جلسه  و با فاصله زمانی هر دو هفته یک بار انجام دهد تا تاثیر مزوتراپی افزایش پیدا کند و روند بهبودی به خوبی طی شود.

مرحله سوم: مراقبت های پس از مزوتراپی مو

نهایتا سومین مرحله از مراحل درمانی مزوتراپی مو، رعایت مراقبت های لازم است که این مراقبت ها عبارتند از:

  • پرهیز از استفاده از مواد آرایشی مو و حالت دهنده مو به مدت 24 ساعت
  • پرهیز از شست و شوی سر تا مدت دو روز بعد از مزوتراپی
  • استحمام کوتاه مدت تا یک هفته بعد از انجام تزریقات
  • پرهیز از تمامی فعالیت هایی که باعث تعریق بدن می شوند
  • نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز
  • پرهیز از مصرف ویتامین E و دارو های ضدانعقاد و ضد التهاب تا 24 ساعت
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار