• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

انواع شیوه های کاشت مو

انواع شیوه های کاشت مو چیست؟ آیا کاشت مو دارای شیوه های مختلفی است؟

با پیدایش شیوه کاشت مو دیگر جای هیچ گونه نگرانی در خصوص ریزش مو، کم پشت شدن مو و یا کچلی وجود ندارد و این روش به راحتی می توان چنین مسائلی را برطرف کند.

انواع شیوه های کاشت مو چیست؟

کاشت مو دارای روش های مختلفی است و به شیوه های متفاوتی انجام می شود که این روش ها عبارتند از:

  • روش کاشت FUT
  • روش کاشت FIT
  • روش کاشت BHT
  • روش کاشت SUT

 

کاشت مو FUT :

یکی از انواع شیوه های کاشت مو روش FUT است که از قدیمی ترین روش های کاشت مو می باشد. در این شیوه از دارو های بیهوشی کامل برای بیهوش کردن فرد استفاده می شود و بانک مو به همراه پوست آن جدا می شود و به قسمت های خالی سر پیوند می گردد.

این روش دارای عوارض جانبی زیادی از جمله: بیهوشی کامل، کم بودن گرافت های کاشته شده، درد های مربوط به بعد از عمل و … می باشد که به همین دلیل استفاده از این شیوه تقریبا منسوخ شده است و با وجود روش های جدید تر کاشت مو پزشکان استفاده از این شیوه را توصیه نمی کنند.

کاشت مو FIT :

یکی دیگر از انواع شیوه های کاشت مو نیز روش FIT  است که این روش بعد از شیوه FUT اختراع شد که در آن نتیجه نهایی حاصل از پیوند مو رضایت بخش تر است اما باز هم معایب خاص خود را دارد که این معایب عبارتند از: دوران نقاهت طولانی، نیاز به استراحت بعد از عمل، خونریزی، تورم در برخی از قسمت های سر و … که وجود این عوارض نیز باعث از رونق افتادن این شیوه شده اند.

لازم به ذکر است که روش کاشت مو FIT را به عنوان روش بهبود یافته و پیشرفته شده FUT نیز می دانند.

کاشت مو BHT :

تکنیک کاشت مو BHT شباهت زیادی به تکنیک های قبلی کاشت مو دارد با این تفاوت که در این روش موی مورد نیاز برای پیوند از قسمت های دیگر بدن تامین می گردد و به سر پیوند زده می شود.

به همین دلیل استفاده از این شیوه کاشت مو برای افرادی که بانک موی مناسبی در قسمت سر خود ندارد بسیار مناسب است اما باید گفته شود که این شیوه نیز دارای معایب و عوارض مخصوص به خود می باشد.

کاشت مو SUT :

در میان تمامی انواع شیوه های کاشت مو، تکنیک SUT جدیدترین و بهترین روش کاشت مو تا کنون بوده است که تمامی عوارض و معایب روش های دیگر را از بین برده و مزیت هایی را به آنها اضافه کرده است.

تمامی مراحل برداشت و کاشت گرافت هایی مویی در این شیوه بدون دخالت دست و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می شوند و در این شیوه می توان تا میزان بیش از 14 هزار گرافت مویی را برای شخص پیوند زد.

همچنین لازم به ذکر است که این شیوه دارای کمترین میزان درد و خونریزی است و نیازی به بیهوشی کامل ندارد. نکته دیگر در رابطه با کاشت مو SUT کاهش یافتن میزان آسیب دیدن گرافت های مویی برداشت شده است که عدم دخالت دست برای کاشت و برداشت علت این موضوع می باشد.

مزایای انواع روش های کاشت مو چیست؟

تمامی انواع روش های کاشت مو دارای مزیت هایی از قبیل زیر هستند:

  • تمامی بانوان و آقایان می توانند از این روش ها استفاده کنند
  • هیچ گونه محدودیت سنی در خصوص آنها وجود ندارد
  • تکنیک هایی دائمی هستند که نتیجه آنها تا پایان عمر برای فرد باقی می ماند
  • اشخاصی که دارای جای زخم، بخیه و هر گونه جراحت بر روی سر خود هستند می توانند از این تکنیک ها استفاده کنند
  • کاشت مو در مقایسه با روش های دیگر مانند: اسکالپ سر نتیجه طبیعی تری دارد.

کلام پایانی:

در انتهای این مطلب باید به شما عزیزان یادآور شویم که با توجه به اینکه پزشکان در میان انواع شیوه های کاشت مو روش SUT را توصیه می کنند و با در نظر گرفتن این موضوع که سایر روش ها تقریبا منسوخ شده اند، پیشنهاد ما به شما عزیزان نیز استفاده از روش پیوند موی SUT است تا نتیجه موفقیت آمیز تری دریافت کنید و از پیوند مو خود رضایت داشته باشید.

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار