• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

شرایط کاشت مو

شرایط کاشت مو، بسیار مهم هستند و باید دقیقا به آن ها عمل شود تا عمل کمترین خطر ممکنه و بهترین نتیجه را داشته باشد. شاید تصور شما از عمل کاشت مو یک عمل ساده و بی دردسر باشد که در عرض چند دقیقه تمام میشود و نیازی به مراقبت های قبل یا بعد از آن نیست.

باید گفت که عمل کاشت مو یک عمل بسیار حساس است و چه در طول زمان درمان چه قبل و چه بعد از آن نکات و شرایطی باید رعایت شود. در غیر این صورت شما نتایج خوبی را از این عمل دریافت نخواهید کرد و شاید حتی بعد از عمل درصورت رعایت نکردن برخی نکات از قبل نیز بدتر شوید.

در ادامه نکات و شرایط کاشت مو را برای شما خواهیم آورد.

شرایط کاشت مو

یکی از شرایط کاشت مو، رسیدن به سن مناسب کاشت مو است. با توجه به این که کاشت مو یک عمل جراحی است، شما باید به سن مناسب برای انجام عمل های جراحی رسیده باشید. حداقل سن برای کاشت مو، 22 سال است.

پس از آن برای مطلع شدن از دیگر شرایط، باید با پزشک متخصص مشورت کنید. برای این کار، اولین گام برای شما این است که یک کلینیک مناسب برای کاشت مو انتخاب کنید که از آن مطمئن باشید. همچنین درمورد روش های کاشت مو تحقیق کنید تا از این عمل مطمئن باشید و دو دل به سمت آن نروید.

پس پیدا کردن کلینیک مناسب با پزشک متخصص مشورت کنید و تمام داروها و مکمل هایی را که تا به حال مصرف کردید،بعلاوه هرگونه بیماری خاص را با دکتر در میان بگذارید. در این گفتگو ها، پزشک تمامی شرایط کاشت مو متناسب با وضغیت شما را به شما خواهد گفت.

شما باید قبل از انجام عمل، تمامی شرایط کاشت مو که پزشک به شما گفته است را رعایت کنید. در ادامه برخی از آن ها را برای شما قرار می دهیم.

شرایط کاشت مو

شرایط قبل از عمل کاشت مو

  • دوهفته قبل از عمل مصرف ویتامین و مکمل هایی که باعث رقیق شدن خون میشوند را قطع کنید،ویتامین هایی مانند ویتامین
  • از مصرف قرص آسپرین نیز خودداری کنید.
  • 02
  • مصرف نوشیدنی هایی مانند چای،انواع مشروبات الکلی و همچنین دخانیات را به صفر برسانید.
  • در صورت داشتن رژیم لاغری آن را کنار بگذارید و به مصرف عادی وعده های غذایی بپردازید. در کسانی که رژیم های لاغری سخت می گیرند، بهبودی پس از عمل طولانی تر می شود
  • در یک هفته باقی مانده تا عمل از تمرینات سخت ورزشی مانند وزنه زدن و دوویدن طولانی مدت خودداری کنید.
  • در یک هفته باقی مانده مصرف انواع نوشیدنی هایی که قبل تر ذکر شد باید به صفر رسیده باشد.
  • سه روز قبل از عمل کاشت مو،از هرگونه استرس اضافه دوری کنید و سعی کنید تا حد ممکن رژیم مناسب غذایی خود را حفظ کنید.
  • یک روز قبل از عمل کاشت مو موهای خود را با شامپوی مخصوص موی خود شستشو دهید و خواب کافی داشته باشید.
  • صبح قبل از عمل دوباره موهای خود را شستشو دهید.قبل از عمل حتما وعده غذایی کاملی را میل کنید زیرا بدن شما به انرژی نیاز دارد.
  • در صورت امکان، مصرف مقدار مناسب از قند و شیرینی نیز به بدن شما کمک خواهد کرد.
  • قبل از عمل از خوردن هرگونه مواد کافئین دار مانند قهوه خودداری کنید نوشیدن کافئین باعث ایجاد استرس میشود که ممکن است در متابولیسم بدن شما تاثیر داشته باشد.

توصیه های بعد از عمل کاشت مو

پس از عمل نیز شرایط کاشت مو را باید رعایت کنید تا فولیکول مو در جای خود به شکل کامل قرار بگیرد.

1-اگر نیاز به مصرف داروی خاصی دارید قبل از مصرف آن حتما با پزشک متخصص در میان بگذارید.

2-از آوردن هرگونه فشار به محل پیوند موهای خود خودداری کنید این کار میتواند باعث سستی ریشه های موهای پیوندی شود و باعث آسیب دیدن آن ها در طول روند بهبودی شود.

سعی کنید هنگام خواب چند متکای نرم زیر سر خود قرار دهید و یا تا حد امکان در چند روز اول بعد از عمل سر خود را بر روی جایی قرار ندهید.

3-بیشتر افراد پس از عمل کاشت مو در سر خود خارش های زیادی حس میکنند که به هیچ عنوان نباید سر خود را بخارانید این کارمیتواند به بافت پوست و موهای پیوندی آسیب برساند.

4-به هیچ عنوان به موهای خود دست نزنید.

5-از کمپرس یخ استفاده نکنید،در برخی موارد ممکن است افراد در جای عمل پیوند شاهد تورم یا التهاب باشند که امری طبیعی بعد از عمل است و به هیچ عنوان نباید کمپرس یخ بر روی آن قرار دهید.

6-از انواع مواد شیمیایی مانند انواع حالت دهنده ها و یا حتی رنگ های مو استفاده نکنید.

شما باید حداقل تا 3 هفته بعد از عمل کاشت از قرار دادن هرگونه مواد شیمیایی بر روی سر خود خودداری کنید همچنین پس از 3 هفته ابتدا با دکتر متخصص مشورت کنید و سپس اقدام به گذاشتن رنگ نمایید.

7-پس از عمل کاشت مو پزشک متخصص برای شما داروهایی بعلاوه شامپوهای مخصوصی تجویز خواهد کرد که باید تا زمان تعیین شده فقط از این شامپوهای خاص برای شستشوی سر خود استفاده کنید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار