فواید و مضرات الکل سفید برای پوست

آیا می دانید فواید و مضرات الکل سفید برای پوست چیست؟ آیا الکل سفید باعث درمان آکنه می شود؟ آیا باید از تماس الکل سفید با پوست جلوگیری کرد؟

فواید و مضرات الکل سفید – حفظ سلامتی و زیبایی پوست مساله بسیار مهمی است که باید به آن بسیار اهمیت داده شود.

بیماری های پوستی مانند: جوش و آکنه می توانند زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار دهند که در این مطلب می خواهیم در خصوص فواید الکل برای درمان آکنه و همچنین مضرات آن با شما عزیزان صحبت کنیم.

همان طور که می دانید الکل ماده ای است که کاربرد اصلی آن ضد عفونی کردن است. اما علاوه بر آن از الکل در مواقع دیگری نیز استفاده می شود. به عنوان مثال: از الکل در برخی از دارو های پوستی به دلایل مختلف استفاده می شود.

برا اطلاعات بیشتر در مورد خدمات پوست از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

فواید و مضرات الکل سفید

فواید و مضرات الکل سفید برای پوست چیست؟

الکل سفید دارای فواید و مضراتی به شرح زیر برای پوست است:

فواید:

ضد عفونی کردن پوست:

از جمله مهم ترین فوای الکل برای پوست، ضد عفونی کردن پوست است که این مساله جزو اصلی ترین کاربرد های الکل در نظر گرفته می شود. از سال های بسیار قدیم برای ضد عفونی کردن پوست صورت بعد از اصلاح از الکل استفاده می کردند و همچنان نیز اینکار در بسیاری از آرایشگاه های زیبایی انجام می شود.

فواید و مضرات الکل سفید – درمان آکنه:

یکی از مشکلات پوستی که به وسیله الکل قابل درمان هستند، آکنه می باشد زیرا الکل خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد و می تواند در درمان انواع آکنه های التهابی موثر واقع شود.

به عبارت دیگر استفاده از الکل برای درمان جوش های غیر التهابی مانند: جوش سر سیاه و سر سفید کاملا بی فایده است زیرا این نوع آکنه ها توسط باکتری ها ایجاد نمی شوند بلکه به علت مسدود شدن منافذ پوست توسط چربی ها و یا سلول های مرده ایجاد می گردند.

البته لازم به ذکر است که با توجه به خاصیت خشک کنندگی الکل این امکان وجود دارد که سلول های مرده پوست از بین بروند و منافذ پوست باز شوند که در نتیجه می توان به این شکل جوش ها را از بین برد.

رفع چربی پوست:

با در نظر گرفتن اینکه الکل باعث خشک شدن پوست می شود، گاهی اوقات پزشکان استفاده از الکل و یا دارو های پوستی که دارای الکل است را برای افرادی که دارای پوست بسیار چرب هستند و به علت چربی پوست با جوش مواجه می شوند، تجویز می کنند.

مضرات:

فواید و مضرات الکل سفید – خشک شدن پوست:

الکل باعث خشک شدن پوست می شود و به همین دلیل اگر به منظور ضد عفونی کردن پوست به صورت مداوم از آن استفاده شود، پوست خشک می شود و التهاباتی در آن ایجاد می گردد.

خصوصا در این دوران که به علت شیوع بیماری کرونا مجبور به استفاده مداوم از الکل هستیم، سعی کنید که مرتبا در صورت تماس دست با الکل، دست های خود را با کرم مرطوب کننده چرب کنید تا آسیبی به پوست دست وارد نشود.

تحریک پوست و ایجاد اگزما:

الکل در صورتی که با تجویز پزشک مورد استفاده قرار نگیرد و بیش از حد مصرف شود، ممکن است که باعث تحریک پوست و ایجاد اگزما در پوست شود. این مساله در افرادی که دارای زمینه حساسیت و آلرژی پوستی هستند، بیشتر پدیدار می شود.

مراحل استفاده از الکل برای درمان جوش صورت:

برای اینکه از الکل برای درمان آکنه و یا جوش صورت استفاده شود، باید مراحل زیر را ذکر کرد:

• ابتدا باید صورت را با استفاده از شوینده های مناسب بشویید و خشک کنید
  • پنبه را به کمی الکل آغشته کنید
  • پنبه را بر روی جوش های مورد نظر خود قرار دهید
  • اجازه دهید که الکل بر روی جوش ها خشک شود
  • از مرطوب کننده برای حفظ رطوبت پوست صورت استفاده کنید
  • این کار را به میزان یک الی سه مرتبه در طول روز تکرارکنید

سخن پایانی:

با در نظر گرفتن تمامی فواید و مضرات الکل سفید برای پوست می توانید به راحتی از صدمات الکل بر روی پوست و یا فواید آن استفاده کنید. تنها کافی است که به میزان کافی از فواید و عوارض الکل برای پوست آگاه باشید.

همچنین با راهکار ذکر شده در قسمت فوق می توانید به راحتی به درمان جوش صورت بپردازید و پوستی زیبا داشته باشید.

شش سر

راهکارهای تضمینی درمان شپش موی سر

شپش سر حشره ریزی است که از خون پوست سر انسان تغذیه می کند. شپش سر اغلب کودکان را مبتلا می کند. حشرات معمولاً از طریق انتقال مستقیم از موهای یک نفر به موی شخص دیگر پخش می شوند. داشتن شپش نشانه ای از بهداشت ... (ادامه)