• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

علت جوش صورت

 

آیا به دنبال علت جوش صورت خود هستید تا آن را مداوا کنید؟

جوش یک عارضه بسیار شایع پوستی است که در این عارضه منافذ پوست به واسطه مو، باکتری و یا سلول های مرده مسدود می شود و به همین دلیل جوش های سر سیاه و یا سر سفید پدیدار می شوند.

حدودا به میزان 80 درصد از مردم و افراد 11 الی 30 سال با انواع جوش مواجه هستند و معمولا سنین 20 به بالا بیشتر با این مساله دست و پنجه نرم می کنند.

برخی از قسمت های بدن از قبیل: پیشانی، قفسه سینه، صورت و کمر بیشتر دچار جوش می شوند. زیرا غدد روغنی در تمامی قسمت های بدن قرار گرفته اند، اما در این بخش ها بیشتر وجود دارند و از این رو پدیدار شدن جوش در این قسمت ها بیشتر می باشد. 

برای مشاوره درباره خدمات پوست کلیک کنید

علت جوش صورت چیست؟

جوش هایی که بر روی صورت ظاهر می شوند،به دلایل مختلفی ایجاد می گردند و این دلایل به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از: عوامل داخلی و عوامل خارجی.

  • در این بخش به عوامل ایجاد جوش بر روی صورت اشاره خواهیم کرد:
  • عوامل خارجی ایجاد جوش صورت:
  • این عوامل هیچ ارتباطی با بدن ندارند و به علت عوامل خارجی و عوامل محیطی ایجاد می شوند:
  • دست کاری کردن زخم های حاصل از جوش:

یکی از علل شایع ایجاد جوش صورت، دست کاری کردن جوش های قبلی است، زیرا این کار باعث تحریک شدن جوش می شود و باعث می شود که با این تحریکات جوش های بیشتری ایجاد گردد. علاوه بر آن دستکاری کردن جوش ها باعث می شود که لکه های ناشی از جوش نیز بر روی صورت باقی بماند.

آلودگی آب و هوا:

آلودگی آب و هوا بسیار بر روی پوست و مو تاثیر می گذارد و بیماری های زیادی در این رابطه را ایجاد می کند. از تاثیرات آلودگی آب و هوا بر روی پوست ایجاد جوش است که برای پرهیز از این اتفاق باید دائما و به صورت روزانه پوست خود را با استفاده از مواد شوینده که سطح قلیایی پوست را تنظیم کند، شست و شو دهید تا دائما پوست تمیزی داشته باشید.

به عنوان مثال: می توانید هر شب قبل از خواب صورت خود را با ژل شست و شوی صورت که پی اچ پوست را متعادل می کند، بشویید تا از ایجاد جوش جلوگیری کنید.

استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی روغنی:

استفاده از لوازم آرایشی مربوط به پوست مانند: کرم پودر و یا روغن های بسیار چرب و سنگین باعث آسیب دیدن پوست و ایجاد جوش می شود. از این رو پزشکان توصیه می کنند که برای کاهش ایجاد جوش بر روی صورت، از کرم پودر تا حد ممکن استفاده نکنید.

فعالیت در محیط هایی که با چربی زیاد سرو کار دارد:

اشخاصی که در محیط های آلوده مانند: تعمیرگاه و یا رستوران کار می کنند و در معرض چربی های این محیط ها هستند، بیشتر در معرض تشکیل جوش صورت قرار دارند و باید به پوست خود بیشتر رسیدگی کنند.

عوامل داخلی ایجاد جوش:

این عوامل مربوط به داخل بدن انسان هستند و بر اثر اختلالات در کارکرد بدن ایجاد می شوند:

فعال شدن هورمون های آندروژن:

هورمون های آندروژن به هورمون هایی گفته می شود که در سنین جوانی و بزرگسالی در بدن انسان فعال می گردد و برخی از افراد به فعال شدن این هورمون ها حساسیت پیدا می کنند و به همین دلیل جوش هایی بر روی صورت آنها پدیدار می شود.

نوسان سطح هورمون ها در دروام قاعدگی بانوان:

نوسان سطح هورمون ها در دوران قاعدگی نیز می تواند علت جوش صورت باشد زیرا این نوسان هورمونی در بدن تاثیر می گذارند و مشکلاتی مانند: بد خلقی در بانوان و یا جوش صورت را پدید می آورند.

استرس:

استرس در بسیاری از مواقع می تواند علت جوش صورت باشد. بسیاری از افراد در مواقعی که دچار استرس می شوند، با جوش های بسیار زیادی بر روی صورت خود مواجه می گردند.

ژنتیک:

ژنتیک نیز از دیگر عوامل جوش صورت است. به عنوان مثال: جوش های ایجاد شده بر روی صورت در دوران بلوغ معمولا به صورت ژنتیکی پدیدار می شود و  اشخاصی که این ژنتیک را در فامیل خود ندارند، معمولا با این مساله مواجه نمی شوند.

مشکلات کبد و معده:

در بسیاری از مواقع مشکلات معده و کبد مانند: کبد چرب، می تواند علت جوش صورت باشد. در این صورت برای درمان جوش ها باید در ابتدا مشکل به وجود آمده در کبد و یا معده توسط داروهای پزشک درمان گردد تا جوش ها مداوا شوند.

مواد غذایی:

برخی از مواد غذایی مانند: بادمجان، سیر، گوجه، دارچین، زنجبیل و فلفل حساسیت زا هستند و به همین دلیل در بسیاری از مواقع اشخاص با مصرف این مواد غذایی دچار جوش صورت می گردند.

از این رو در چنین مواقعی پزشک مصرف این مواد غذایی را برای بیمار ممنوع می کند تا جوش ها مداوا شوند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار