• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

خشکی پوست کودک در تابستان

برای درمان خشکی پوست کودک در تابستان چه راه حل هایی وجود دارد؟ آیا می توان خشکی پوست کودک در تابستان را با راه حل های خانگی درمان کرد؟

خشکی پوست کودک در تابستان – پوست کودکان در مقایسه با افراد بزرگسال به مراقبت و رسیدگی بیشتری نیاز دارد و از آنجایی که در فصل تابستان هوا گرم تر از سایر فصول سال است،  میزان خشکی پوست کودک در این فصل ممکن است که به علت گرما افزایش یابد که به این موضوع حتما باید رسیدگی شود و خشکی پوست کودک را کنترل کرد تا کودک دلبند شما دچار عارضه های جدی تر و مشکلات اساسی تر نشود.

برای اطلاعات بیشتر از خدمات پوست از طریق لینک با ما در ارتباط باشید.

علائم نشان دهنده خشکی پوست کودک در تابستان:

از اصلی ترین علائم نشان دهنده خشکی پوست کودک زبر شدن پوست اوست که زمانی که بر روی پوست کودک دلبندتان دست می کشید، متوجه این مساله می شوید. از دیگر علائم نشان دهنده این موضوع، ترک خوردگی پوست کودک است که در بسیاری از مواقع باعث ایجاد زخم نیز می شود.

همچنین در برخی از  مواقع خشک شدن پوست کودک با قرمزی همراه است و این مساله نیز از دیگر علائم موجود می باشد.

راهکار های درمان خشکی پوست کودک در تابستان چیست؟

برای درمان خشکی پوست کودک در تابستان راهکار های زیادی وجود دارد که برخی از این روش ها به شرح زیر هستند که به صورت خانگی و به سادگی قابل انجام می باشند:

استفاده از روغن بچه بعد از حمام:

یکی از بهترین راهکار هایی که برای محافظت از کودک در برابر خشکی پوست به کار گرفته می شود، استفاده از روغن بچه است که این محصول از دیرباز توسط مادران مورد استفاده قرار می گرفته.

از روغن بچه میتوانید برای چرب کردن پوست کودک بعد از حمام استفاده کنید و در این صورت میزان خشکی پوست  کودک به میزان زیادی برطرف می شود و همچنین مواد استفاده شده در روغن بچه به گونه ای هستند که علاوه بر چرب کردن پوست کودک دلبند شما به ترمیم پوست خشک و آسیب دیده کودک نیز کمک می کنند.

استفاده مداوم از لوسیون های مخصوص کودک:

لوسیون ها و مرطوب کننده هایی که مخصوص کودکان هستند، کمک بسیار زیادی به درمان خشکی پوست کودک می کنند و مواد مورد نیاز پوست را فراهم می آورند. از این رو استفاده از این لوسیون ها نیز کمک شایانی به برطرف کردن خشکی پوست کودک می کند.

استفاده از دستگاه بخور در خانه:

از دیگر مواردی که برای درمان خشکی پوست کودک در تابستان به کار گرفته می شود و راهکار مفیدی در نظر گرفته می شود، استفاده از دستگاه بخور برای حفظ رطوبت مورد نیاز در خانه است و در این صورت پوست کودک خشک نمی شود و رطوبت مورد نیاز را به دست می آورد.

زیرا در آب و هوای خشک امکان بروز خشکی پوست در کودکان بیشتر است که دستگاه بخور این مشکل را برطرف می کند.

خشکی پوست کودک در تابستان – استفاده از شامپو بدن بچه:

استفاده از صابون برای شست و شو و استحمام کودکان باعث خشک شدن بیش از حد پوست آنها می شود و در صورتی که فرزند شما با مشکل خشکی پوست مواجه باشد، استفاده از صابون این عارضه را تحریک می کند.

از این رو بهتر است که برای استحمام کودک به جای استفاده از صابون از شامپو بدن بچه استفاده کنید زیرا این شامپو ها باعث نرم شدن و لطیف شدن پوست کودک شما می شوند.

کاهش تعداد دفعات استحمام کودک:

یکی از عواملی که باعث خشکی پوست کودک در تابستان می شود، استحمام زیاد کودک است زیرا استحمام باعث می شود که آب موجود در پوست بخار گردد و پوست خشک شود. از این رو برای جلوگیری از این عارضه بهتر است که تعداد دفعات استحمام کودک را کاهش دهید.

پرهیز از قرار دادن طولانی مدت کودک در معرض آفتاب:

تابش مستقیم نور خورشید و گرما از جمله عواملی هستند که خشکی پوست را در کودکان به وجود می آورند که به همین دلیل نباید کودکان را در هوای بسیار گرم و یا در معرض تابش نور مستقیم خورشید به مدت طولانی قرار داد تا پوست آنها دچار خشکی و یا آفتاب سوختگی نشود.

کلام پایانی:

دوستان عزیز و هموطنان گرامی، خشکی پوست کودک در تابستان عارضه بسیار مشکل ساز و خطرناکی برای کودکان دلبند شما می باشد و باید حتما از این مسائل جلوگیری به عمل آورید.

در صورتی که کودکتان به مشکل خشکی پوست دچار شده است، این راه های درمانی را جدی بگیرید و آنها را برطرف کردن مشکل کودک مورد استفاده قرار دهید تا آرامش مورد نیاز را برای فرزند عزیز خود به وجود آورید.

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار