• همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

تاثیر تابستان بر پوست

تاثیر تابستان بر پوست

تاثیر تابستان بر پوست یکی از عواملی است که باید به آن توجه بسیاری کرد . آفتاب زیاد می تواند بر روی پوست ما تهاجمی باشد و صدمات جدی در پی داشته باشد. در فصل تابستان به دلیل افزایش دما و تابش زیاد خورشید معمولا موشکلات پوشت و مو در افراد به وجود می آید. از آنجایی که پوست صورت پوشش خاصی ندارد بیشتر در معرض خطر قرار می گیرد . قرار گرفتن زیاد در معرض نور آفتاب مضر است و علاوه بر آفتاب سوختگی باعث پیری زودرس پوست هم می شود. همچنین می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

 

راه های مراقبت از پوست در تابستان:

  • استفاده از کرم ها و لوسیون های ضد آفتاب
  • تمیز نگه داشتن پوست
  • استفاده از آبرسان
  • شستوشویی صورت با آب 3 یا 4 بار در روز
  • استفاده از لایه بردار 2 بار در هفته
  • استفاده از تونر

 

مشکلاتی که ممکن است در گرما برای پوست به وجود بیاید:

تاثیر تابستان بر پوست می تواند مخرب باشد

  • چرب تر شدن پوست های چرب
  • خشک تر شدن پوست های خشک و پوسته پوسته شدن
  • آفتاب سوختگی
  • جوش و قرمزی

 

استفاده از محصولات مناسب گرما

در فصل گرما باید از استفاده کرم های غلیظ و چرب بپرهیزیم. از آنجایی که تاثیر تابستان بر پوست بسیار مهم و قابل اهمیت است لازم است که از محصولاتی  استفاده شود که اجازه تنفس طبیعی را به پوست می دهند. لوسیون ها، کرم ها و سرم های سبک‌تر را انتخاب کنید. محصولاتی که باعث مسدود شدن منافذ پوست نمی شوند .

برای پوست های معمولی لازم است از کرم های آبرسان استفاده کرد و برای پوست های چرب بهتر از ژل استفاده کرد ، برای پوست های خیلی چرب که مستعد جوش و آکنه هستند بهتر است از اسپری حاوی مواد معدنی استفاده کرد.

اهمیت کرم های و لوسیون های ضد آفتاب

استفاده از کرم های ضد آفتاب در تابستان از اهمیت ویژه ای برخوردارند. پرتوهای فرابنفش خورشید می توانند آسیب جدیی به پوست وارد کنند، استفاده از ضد آفتاب علاوه بر کم کردن لکه های پوستی هنگام تابش خورشید می تواند باعث چین و چروک صورت هم بشود. توصیه می شود هر چند ماه یکبار برند ضد آفتاب خود را تغییر بدهید و همچنین اگر دارای پوست چرب هستید از ژل ضدآفتاب استفاده کنید .

توجه به چشم ها در آفتاب

تاثیر تابستان بر پوست و همچنین چشم هم هست . پوست اطراف چشم بسیار ظریف‌تر و حساس‌تر از دیگر بخش های پوست صورت است و به مراقبت بیشتری نیاز دارد. زمانی که در معرض نور خورشید قرار می گیرید حتما از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنید.

رعایت بهداشت

بهداشت کلی می تواند تاثیر چشمگیری در مقابله با گرما داشته باشد. دو بار دوش گرفتن در روز نه تنها به شادابی پوست شما کمک می کند، بلکه در مبارزه با بی حالی تابستانی نیز موثر است. استحمام منظم برای افرادی که مستعد ابتلا به عرق سوز هستند مفید است و همچنین از بوی بد بدن پیشگیری می کند.

برای رفع تاثیر منفی تابستان بر پوست می توان از آب کلر دار استفاده کرد.

آب کلردار می تواند روند برنزه شدن پوست را تسریع کند. استحمام پس از شنا کردن به پاکسازی کلر از روی پوست بدن کمک می کند.

غوطه‌ور کردن دست ها و پاها در آب غنی شده با اندکی نمک نیز به تقویت گردش خون کمک خواهد کرد و پس از آن استفاده از یک کرم سرشار از اوره و ویتامین C مفید است.

استفاده از لباس هایی با پارچه مناسب

پارچه های پنبه ای و سبک بهترین گزینه هوای گرم هستند. استفاده از لباس ها تیره و تنگ می توانند موجب عفونت های پوستی و تحریک و خارش در بخش هایی که عرق کرده اند شوند. استفاده از لباس های تیره گرما و اشعه فرابنفش را بیشتر به خود جذب می کنند پس بهتر است که از رنگ های روشن استفاده شود.

آرایش کمتر

استفاده از مواد آرایشی زیاد به پوست اجازه تنفس نمی دهد و استرس در آن را افزایش می دهند ، پس بهتر است که در گرمای تابستان از آرایش ها و کرم های سبک استفاده کرد.

و در انتها:

این مقاله برای اطلاع شما از تاثیر تابستان بر پوست بوده و لازم به ذکر است که خورشید هراس نباشیم، ولی برای جلوگیری از آسیب های ذکر شده بهتر است که برای انتخاب کرم ها و لوسیون های خود با پزشک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید که به کرم خاصی حساسیت نداشته باشید.تمامی خدمات پوستی در مدرن کلینیک برای شما عزیزان ارائه می شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

آخرین اخبار و مقالات

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

راهنمای انتخاب رنگ ابرو برای کاشت

فهرست محتوا Toggle انتخاب بهترین رنگ ابرو برای کاشتدر کاشت ابرو می‌توان رنگ ابرو را انتخاب کرد؟نکاتی برای انتخاب رنگ ابرو انتخاب رنگ ابرو برای کاشت، مسئله ای است که فرد باید با پزشک مشاور خود صحبت کند ... (ادامه)

ترک پوست سر پس از کاشت مو

دلایل ترک پوست سر پس از کاشت مو چیست؟

ترک پوست سر پس از کاشت مو به چه دلیل رخ می دهد؟ این عارضه ممکن است به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله اینکه بعد از کاشت مو، معمولا پوست سر به دلیل عفونت یا تحریک پوست، التهاب پیدا می کند و به ترک... (ادامه)

آیا پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟

پیوند مو از شخصی به شخص دیگر امکان پذیر است؟ بلی، پیوند مو یک روش پیشرفته و دقیق است که توسط جراحان ماهر، با استفاده از تکنیک های مدرن انجام می شود. این روش به طور کلی به دو نوع FUT و FUE تقسیم می شود. در روش... (ادامه)


تماس باما

  • 021-87700000
  • 0912-1181818

آدرس

تهران، مرزداران، بلوار اریا فر، نبش کوچه لاله، پلاک 1

قوانین و مقررات

2022 | کلینیک مدرن | طراحی شده توسط سئوکار